روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۹ فروردين - شماره 4571

بهشتی پور در گفت و گو با کائنات

ایران پاسخ کوبنده ای در زمان و مکان مناسب به اسرائیل می دهد


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: اقداماتی که برای مقابله با رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده می شود حتما باید همگن و هم سنخ با کاری که طرف مقابل علیه ما داده است باشد تا ایران در مجامع بین المللی بتواند از اقدامات و حملات خود علیه اسرائیل دفاع کند.
حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص اقدامات مهم و اساسی راهبردی که جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به حمله نظامی اسرائیل باید در دستور کار قرار دهد گفت: در این موضوع شکی نیست که اقداماتی که ایران برای پاسخ دادن به حملات و جنایتهای اسرائیل  انجام می دهد باید حائز ویژگی هایی باشد که توجه به این ویژگی ها موجب می شود ایران در مسائل پیش رو و اقدامات در نظر گرفته شده دست برتر را داشته باشد.
وی در این باره توضیح داد و گفت: در وهله اول آنچه ایران علیه اسرائیل به عنوان حمله تلافی جویانه در نظر دارد باید از نظر زمانی و مکانی برای رژیم صهیونیستی قابل پیش بینی نباشد یعنی آنها قادر به حدس زدن این موضوع نباشند که ایران چه موقعی اقدام به حمله می کند و در کجا حمله می کند چرا که عنصر غافلگیری برای موثربودن اقدام ایران بسیار مهم است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: موضوع دیگری که در حمله قاطعانه ایران به اسرائیل باید مورد توجه مسوولین ذی ربط قرار بگیرد این است که اقدام متقابل ایران باید موثر باشد یعنی پاسخی که به رژیم صهیونیستی داده می شود باید همگن و متناسب با اقدام تروریستی که اسرائیل انجام داده است، باشد.
بهشتی پور تصریح نمود: این ویژگی مهم که زمان و مکان حمله برای طرف مقابل قابل پیش بینی نباشد موضوع بسیار مهمی است. با گذشت یک هفته از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران اینکه ما اقدامی هنوز صورت نداده ایم نشان می دهد مسوولان تصمیم گیرنده به صورت منطقی با این موضوع برخورد می کنند و منتظر فرصتی برای انتقامی موثر از اسرائیل هستند تا در زمان مناسبی ضربه ای کاری بر اسرائیل وارد کنند. وی در این باره بیان داشت: اینکه ایران بعد از گذشت یک هفته اقدام متقابلی علیه اسرائیل انجام نداده رویه و سیاست درست و منطقی است چرا که در حال حاضر حتما اسرائیل برای حمله ایران آماده است و قطعا آمادگی بیشتری برای رویارویی دارد بنابراین حمله توسط ایران باید زمانی صورت بگیرد که طرف مقابل آنچنان آماده نباشد. وی در این باره خاطر نشان کرد: به عنوان مثال وقتی ما از عنصر غافلگیری استفاده کنیم می توانیم ضربه موثرتری بر اسرائیل وارد کنیم بنابراین زمانی باید به دشمن جواب داد که تصور نمی کند ما آماده حمله و پاسخ هستیم این زمان بهترین فرصت برای پاسخ دادن به حملات اسرائیل علیه ایران است.
حسن بهشتی پور یادآور شد: اقداماتی که برای مقابله با رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده می شود حتما باید همگن و هم سنخ با کاری که طرف مقابل علیه ما داده است باشد تا ایران در مجامع بین المللی بتواند از اقدامات و حملات خود علیه اسرائیل دفاع کند.
وی در این باره بیان داشت: اسرائیل با اقدام تروریستی که در دمشق علیه ایران صورت داد عملا مجوز لازم را برای پاسخ دهی قاطع به ما داده است یعنی می توانیم به همین شکل به اسرائیل پاسخ محکمی بدهیم و در مجامع بین المللی حق با ماست.
بهشتی پور در خصوص اینکه ایران قطعا پاسخ تندی به اسرائیل می دهد گفت: ضمن اینکه محال است ایران پاسخ تندی به جنایت های اسرائیل ندهد منتهی در این موضوع نباید عجله کرد، بلکه با درنظرگرفتن همه مواردی که منجر به یک اقدام کوبنده می شود باید برای تحقق خواسته مورد نظر ملت و مسوولین برنامه ریزی کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه