روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ اسفند - شماره 4567

نرخ سود بازار بین بانکی افزایش یافت


 بانک مرکزی در تازه ترین گزارش، اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با رشد ۰.۰۵ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
به گزارش کائنات، طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ سود در بازار بین بانکی با رشد 0.05 درصدی نسبت به آخرین نرخ به 23.62 درصد افزایش یافت.
بنابراین گزارش، نرخ سود در بازار بین بانکی از 30 آذر سال گذشته به سطح 21 درصدی ورود کرد و همچنان روند صعودی را تا کنون حفظ کرده است.

ارسال کمک های اهدایی بانک سپه
 به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  بانک سپه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود اقدام به ارسال کمک های مومنانه به هموطنان سیل زده شهرستان دشتیاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان کرد.
به گزارش کائنات؛ این بانک در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان ،اقدام به توزیع  کمک های اهدایی شامل۴۰۰ بسته کمک معیشتی مواد غذایی ،تعداد ۳۰۰ بسته لوازم بهداشتی ،۴۰ سری لوازم آشپزخانه و ۴ هزار متر نایلون میان سیل زدگان شهرستان دشتیاری کرد.
کمک های اهدایی بانک سپه از محل مسئولیت های اجتماعی این بانک و در قالب بسته های کمک معیشتی مواد غذایی و لوازم بهداشتی به هموطنان سیل زده شهرستان دشتیاری اهدا شد.

فعالیت شعب بیمه پارسیان در ایام تعطیلات نوروزی
  در راستای افزایش رضایتمندی و به منظور تسریع و تسهیل در ارایه خدمات به بیمه گزاران در سراسر کشور، تمامی شعب این شرکت در ایام تعطیلات نوروز فعال هستند.
به گزارش کائنات، طبق برنامه ریزی های انجام شده شعب بیمه پارسیان برای بیمه گزارانی که نیاز به بازدید، صدور بیمه نامه، تشکیل پرونده خسارت خودرو، ارزیابی خسارت، تکمیل مدارک و معرفی نامه درمانی خواهند داشت در سراسر کشور آماده ارایه خدمات می باشند.
علاوه براین گروه های خسارت سیار در مبادی پلیس راه آبعلی(شرق تهران)، پلیس راه تهران- قم و پلیس راه کرج- چالوس جهت ارایه خدمات به مسافران نوروزی مستقر خواهند بود.
هموطنان عزیز می توانند به منظور کسب اطلاع از ساعت کار، آدرس و تلفن شعب کشیک به سایت بیمه پارسیان به آدرس www.parsianinsurance.ir مراجعه نمایند.

عضو هیئت مدیره بانک ملی خبر داد؛
افزایش سرمایه بانک ملی تا پایان سال
  عضو هیئت مدیره بانک ملی خبر داد: افزایش سرمایه دو بانک ملی و سپه تا پیش از پایان سال انجام شده و در صورتهای مالی دو بانک خود را نشان می دهد.
به گزارش کائنات، عزیزنژاد در خصوص روند اجرایی انتشار اوراق دو بانک ملی و سپه گفت: قانون‎گذار هدف گذاری کرده بود تا در شهریور امسال افزایش سرمایه این دو بانک در صورتهای مالی شش ماهه اول بانکهای ملی و سپه لحاظ شود منتها به لحاظ شناسایی و ارزش گذاری دارایی ها، این امر میسر نشد.
وی افزود: برنامه ریزی دو بانک ملی و سپه بر این بود که تا انتهای آذرماه، دارایی ها شناسایی و اوراق منتشر شود ولی باتوجه به اینکه برخی دارایی ها را سازمان بورس قبول نداشت بنابراین بانک ملی و سپه شروع به شناسایی و ارزش گذاری های دارایی های خود کردند و دارایی های جدید را به تایید سازمان بورس رساندند.
عزیزنژاد ادامه داد: در هفته اخیر دارایی های بانک ملی و سپه از سوی سازمان بورس، تایید نهایی و مجوز انتشار اوراق از سوی سازمان برنامه و بودجه اخذ شد بنابراین تاپایان سال اوراق منتشر و این افزایش سرمایه در صورتهای مالی بانک سپه و ملی لحاظ خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: افزایش سرمایه بانکها موجب کاهش نیاز به منابع بانک مرکزی برای تسهیلات دهی میشود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه