روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4563

وظیفه جریان انقلابی تشکیل یک جبهه واحد در مقابل دشمنان است


  فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: جریان انقلابی ایران اسلامی بایستی با برگزاری رویدادها و جشنواره ها و شناخت استعدادهای برتر در این حوزه یک جبهه واحد برای ایستادگی در مقابل دشمنان شکل دهند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا شامگاه شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر و پنجمین جشنواره شعر، ادبیات داستانی و فیلم کوتاه که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: رشد شتابان و سرسام آور فناوری‌های نو به خصوص در عرصه رسانه به گونه ای است که بعضی از انسان‌ها در این شتاب پرتلاطم عقب می‌مانند.
وی اظهار کرد: امروزه نقش رسانه‌ها در شکل گیری اذهان، افکار، اندیشه‌ها و اذهان ملت‌ها نقشی پررنگ و غیرقابل کتمان است و امروزه به اذعان متفکران و تحلیل گران این دنیا در حال تبدیل شدن به صحنه رزم و نبرد اندیشه‌ها، ایده‌ها و ذهن‌هاست.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: برای آینده ای طولانی جنگ از جغرافیای مرزها به اقلیم ذهن ها و قلم ها رسیده و در همه دنیا صحنه رزم و نبرد از جغرافیا خارج شده و به اذهان و ایده‌ها رسیده است و برخی از کشورها در این صحنه رزم و در این منازعه نابرابر شکست می خورند. حیدرنیا افزود: در جنگ ترکیبی که دشمن علیه برخی از کشورها به خصوص علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران شکل داده محیط منازعه پیچیده تر، ابعاد تقابل گسترده تر و تهدیدها متنوع‌تر شده است.
وی به جایگاه رسانه و هنر و زبان هنر اشاره کرد و اظهار کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که تسخیر تفکر و سیطره بر اندیشه‌های مخاطبان از سوی غول‌ها و امپراطوری رسانه ای به عنوان دکترین راهبردی از سوی قدرتهای بزرگ در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی های آن ها بر تصاحب ادارک و تفکر و اندیشه مخاطبان متمرکز شده است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: دشمن در جنگ شناختی در صدد هدف قرار دادن قوه شناخت تمام مردم به خصوص نخبگان و جوانان جامعه با تغییر باورها، ایده ها، ارزش ها و هنجارها برای رسیدن به یک مدیریت ادراکی است. فرمانده سپاه استان البرز افزود: در این نبرد و رزم شدید و در این جنگ روایت‌ها طرفی موفق است که بتواند اراده خود را بر دشمن خودش دیکته کند یا تاثیر اراده دشمن را بر نسل خود خنثی سازد. وی بیان کرد: جنگ ترکیبی که سال گذشته دشمن علیه این نظام به راه انداخت، سنگین‌ترین نبرد تبلیغاتی و عملیات روانی بود که در طول تاریخ در یک بازه زمانی کوتاه شکل گرفت زیرا در جنگ روایت‌ها دشمن به راحتی می‌تازد و جای شهید و جلاد و عشق و نفرت عوض می‌شود.
حیدرنیا با اشاره به اینکه در جنگ روایت‌ها یک واقعیت مجازی را جایگزین یک واقعیت حقیقی می‌کنند، گفت: برای مقابله و حضور مقتدرانه و با صلابت و تاثیر در این میدان نبرد باید خود را آماده کنیم و جبهه رسانه‌ای در این فضای سخت برای یک اصطکاک عظیمی بر علیه دشمن خود را آماده کند. فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: جریان انقلابی با تشکیل یک جبهه واحد در مقابل هجمه های دشمن باید بتواند لبه جلویی منطقه نبرد خود را تقویت کند و ایجاد یک جو رقابتی سالم در درون جبهه انقلاب استعدادهای موجود را شناسایی و به منصه ظهور می رساند. سردار حیدرنیا با بیان اینکه ذات دشمن دشمنی است، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز و در علم سیاست، روابط بین المللی معادله قدرت است و هر دشمنی قوی شد تعارض و تهاجم به آن کشور کاهش می‌یابد و هر کشوری ضعیف شد تهاجم زیاد می‌شود و یکی از مولفه‌های اقتدارآفرین جبهه انقلاب و ایران وجود فرهیختگان و نخبگانی است که با تحلیل به موقع و اندیشمندانه با هجمه رسانه ای دشمن مقابله می‌کنند.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و فرهیختگان در جنگ روانی دشمن وظیفه اصلی مقابله و خنثی سازی توطئه‌های دشمن را بر عهده دارند، تاکید کرد: اصحاب رسانه وظیفه نقد و نظارت اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و تبادل آرا و افکار در جامعه را دارند و باید تلاش کنند بر سطح آگاهی و سواد رسانه ای و عمق بخشی به تحلیل‌های خود بپردازند.
حیدرنیا افزود: کلیدواژه اصلی اصحاب رسانه در کلام مقام معظم رهبری ایجاد امید آفرینی در بین مردم است و در زمانه ای که دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین ملت ایران به کار بسته این وظیفه خطیر اصحاب رسانه برای ایجاد امید و آینده ای درخشان برای کشور عزیزمان ایران است. وی با بیان اینکه امروز اگر ایران به فرهنگ و هنر و به ایرانیت و اسلامیتش می نازد به واسطه داشتن عقبه‌ای قوی و غنی و سراسر افتخار است، خاطرنشان کرد: زبان موفق‌ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌هاست و اگر بخواهیم موضوعی را در اندیشه مخاطب خود جایگزین کنیم بهترین زبان، زبان هنر است . فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) اضافه کرد: زبان هنر محملی است برای بیان ایده ها و این زبان می‌تواند از طریق موسیقی، شعر، تئاتر، فیلم و نمایش به دریافت و انتقال پیام به مخاطب کمک کند. سردار حیدر نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان البرز استان ظرفیت های بالقوه است و شما جزو خواص استان هستید و توقعی که از خواص است، که از عوام نیست و شما وظیفه دارید با امیدآفرینی در بین مردم، کمک به مسوولان برای گره گشایی و مطالبه گری، به حل مشکلات مردم کمک کنید. وی افزود: در انتخابات اخیر البرز جزو پنج استانی بود که مشارکت در آنها نسبت به سال ۹۸ رشد داشت که به واسطه تلاش‌های شما در حوزه تبیین و معرفی دستاوردها و تلاش‌هایی است که جوانان و نخبگان کشور و مسوولان خدوم استان داشتند.


بهادری: منتظر ابلاغ کلیات بودجه از سوی مجلس هستیم
 سخنگوی دولت گفت: به محض اینکه مجلس شورای اسلامی متن کلیات بودجه را به دولت ابلاغ کند، این آمادگی را داریم که بلافاصله بخش دوم را تقدیم مجلس کنیم.
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه فوق العاده دولت برای تسریع آماده سازی بودجه، اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه قانون برنامه هفتم توسعه تصویب و ابلاغ می‌شد،  دولت باید منتظر می‌ماند تا آن قانون ابلاغ شود و بعد برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ را تهیه می‌کرد.
وی افزود: در تهیه برنامه هفتم مقداری تاخیر صورت گرفت و هنوز قانون برنامه هفتم نهایی ابلاغ نشده است بنابراین دولت  برای تسریع در تهیه بودجه همزمان با جلسات مجلس برای بررسی برنامه هفتم، جلسات فوق العاده و سه نوبته برای تهیه بودجه برگزار کرد و به محض اینکه کلیات برنامه هفتم توسعه مشخص شد، دولت کلیات بودجه را تقدیم مجلس کرد و امیدوار بودیم بررسی فوری در مجلس صورت گیرد تا پیش از انتخابات کلیات نهایی شود ولی متاسفانه برخی از این جلسات تشکیل نشد و کلیات بودجه مشخص نشد. ما همچنان منتظریم که مجلس آن بخش اول بودجه را  نهایی کند و جداول را دولت بر اساس همان بخش اول تهیه کند. سخنگوی دولت در پایان گفت: از امروز جلسات فوق العاده دولت تشکیل شده است و ما به محض این‌که مجلس متن کلیات بودجه را به دولت ابلاغ کند، این آمادگی را داریم که بلافاصله بخش دوم را تقدیم مجلس کنیم. ما آماده و منتظر مجلس هستیم تا با همکاری هم پیش از ایام نوروز سند بودجه سال آینده را نهایی کنیم.

موافقت مجلس با اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی
 نمایندگان مجلس ضمن موافقت با اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، ماده ۱۴ این قانون درباره میزان ساعت کاری معلمان مدارس ابتدایی غیردولتی را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع دادند.
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد اصلاح طرح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح مواد 2 ، 6، 9، 11، 14، 16، 17 و 19 طرح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی موافقت کردند. همچنین ماده 14 این قانون درباره میزان ساعت کاری معلمان مدارس ابتدایی غیردولتی پس از بررسی در صحن علنی به منظور بررسی بیشتر به پیشنهاد رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

فرمانده کل سپاه:
اعطای نشان «فتح»
نشانگر رضایت رهبری انقلاب از سپاه است
  فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: «خصوصیت پاسداران این است که در سیل، زلزله و کرونا اولین‌ نفر وارد صحنه کمک به مردم می‌شوند و آخرین نفر هستند که از میدان خارج خواهند شد.»
سرلشکر حسین سلامی در همایش «دانشگاه سربازی» با بیان اینکه رهبری انقلاب امروز به سپاه تفضلی کردند و نماد آشکاری از رضایت ایشان را نشان دادند، گفت: «ایشان امروز نشان «فتح» را به سپاه اعطا کردند که نشان‌دهنده جانبازی‌ها، ایثارها و مجاهدت‌های همه پاسداران و بسیجیان است که به شکلی نمادین به بنده اعطا شد. سهم بنده از این نشان، کمترین است و آن کسانی بیشترین سهم را دارند که در مرزها یا روی شناورها در خلیج فارس از این سرزمین حفاظت می‌کنند یا در سایت‌های موشکی و پهپادی مشغول انجام وظیفه هستند. کسانی که در قلب مخاطرات می‌ایستند. این نشان محصول استقامت و صبر و شکیبایی خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران و محصول اقدامات و مواجه‌هات فرماندهان این نیرو در شکست‌دادن دشمنان است‌. خصوصیت پاسداران این است که در سیل، زلزله و کرونا اولین‌ نفر وارد صحنه کمک به مردم می‌شوند و آخرین نفر هستند که از میدان خارج خواهند شد. سپاه در هیچ بعدی نقطه پایان ندارد و همواره در مسیر است. راه را که درست برویم به همه اهداف می‌رسیم. سپاه همیشه در حرکت است و سکون در منطق سپاه اصلا جایگاهی ندارد. اکنون ما در نزدیکترین فاصله هم از لحاظ فیزیکی و هم روحی و روانی با دشمن قرار داریم‌.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه