روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ اسفند - شماره 4562

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:

طرح مبارزه با قاچاق کالا به ایستگاه مبادی رسمی رسید


  رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی با اولویت کالای مرجوعی در کشور خبر داد.
سردار حسین رحیمی تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی با رصد دقیق مسائل و موضوعات اقتصادی کشور با اقتدار با مجرمان و مفسدان اقتصادی که برای کسب سودهای بادآورده به دنبال اقدامات مجرمانه خود ( قاچاق کالا ) هستند، مقابله خواهد کرد.
به گفته این مقام انتظامی، طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی با اولویت کالای مرجوعی با استفاده از ظرفیت رده‌های انتظامی در ۱۳ استان دارای پلیس گمرک به مدت ۵ روز به مرحله اجرا در آمد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اضافه کرد: در اجرای این طرح انواع و اقسام کالای اساسی قاچاق به ارزش تقریبی ۲۱۹ میلیارد تومان کشف شد. سردار حیمی با اشاره به توقیف ۱۱۲ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق، اعلام کرد: در این طرح ۱۲۱ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند. طرح مذکور در استانهای گیلان، آذربایجان غربی و هرمزگان به ترتیب بیشترین درصد کشفیات را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید براینکه مجرمان اقتصادی با اقدامات مجرمانه خود معیشت مردم و اقتصاد کشور را با چالش مواجه می سازند، خاطر نشان کرد: به منظور مقابله همه جانبه با مجرمان اقتصادی هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود در خصوص قاچاق کالا وارز، سوخت، کالای اساسی، احتکار و مواردی از این دست را با سامانه ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

نه به چهارشنبه سوری خطرناک
برخورد با فروش و آموزش ساخت موادمحترقه
در فضای مجازی
  رئیس پلیس فتای پایتخت از برخورد با خرید و فروش و آموزش ساخت موادمحترقه در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: برابر قوانین و مقررات خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و برای مرتکبان آن جرم انگاری شده است. در همین راستا نیز پلیس با مرتکبان چنین جرائمی قاطعانه برخورد می‌کند.
وی با اشاره به نزدیک شده به چهارشنبه سوری گفت: افراد سودجو و فرصت طلب برایشان مهم نیست که گروه هدف آنان کودکان و نوجوانان هستند یا افراد دیگر. آنان با فروش مواد محترقه و حتی آموزش ساخت این مواد جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگواری بوده‌ایم که در پی انفجار موادمحترقه رخ داده است. لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند. معظمی گودرزی ادامه داد: همچنین ممکن است افراد سودجو از این فرصت نیز برای کلاهبرداری استفاده کرده و با درج آگهی‌های مختلف اقدام به فروش مواد محترقه از طریق فضای مجازی کنند. در بسیاری از این موارد متهمان اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از افرادی که در خصوص خرید ، فروش و آموزش ساخت موادمحترقه در فضای مجازی فعالیت داشتند دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد شده است. اما در این بین مجرمان اینترنتی فرصت طلب نیز بیکار نشسته و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: برخی از این افراد در پوشش فروش مواد محترقه و آتش بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می کنند و عده ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

صدور پروانه ساختمانی برای اراضی
با اسناد عادی خلاف قانون است
 طبق اعلام دیوان عدالت اداری صدور پروانه ساختمانی برای اراضی با اسناد عادی خلاف قانون است.
بر اساس رویه تمام شعب دیوان عدالت اداری در خصوص صدور پروانه ساختمانی و پرونده‌هایی که تاکنون مورد دادرسی قرار گرفته، صدور پروانه برای اراضی دارای اسناد عادی خلاف قانون است. در همین راستا، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرده است که با توجه به مواد ۲۲، ۴۷ و ۴۸ قانون ثبت و اسناد و املاک کشور جواز قانونی برای صدور پروانه ساختمانی املاک بدون سند رسمی وجود ندارد.
رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد: چنانچه در مقام اجرای رأی هیئت عمومی ابهامی برای مجریان پیش آید، مرجع صادر کننده رأی که همان هیئت عمومی است وظیفه و مسئولیت رفع ابهام را خواهد داشت و در چنین حالتی صرفاً با همین مرجع می‌بایست مکاتبه صورت پذیرد.

ساعت کاری میادین میوه و تره بار
 در سال نو و ماه رمضان اعلام شد
  ساعت کاری میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران از سوی سازمان مدیریت میادین در تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد.
به گزارش سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای ساعات کاری میادین و بازارهای میوه و تره بار را در تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام کرد. روزهای اول تا سوم فروردین همه میادین و بازارها تعطیل است.
۴ فروردین فقط میادین از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۳.۳۰ فعال است بازارهای میوه و تره بار تعطیل هستند. ۵ فروردین تا ۱۲ فروردین ۸ تا ۱۳.۳۰ فعال است.
۱۳ فروردین (۲۱ ماه مبارک رمضان) همه میادین و بازارها تعطیل است.

هشدار سازمان غذا و دارو درباره «دیسپورت ۵۰۰ تقلبی»
  بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو با استناد به گزارشات مستند، داروی «دیسپورت ۵۰۰» را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده این فرآورده، موضوع را به معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع دهند.
همچنین اداره کل دارو سازمان غذا و دارو پیرو نامه‌های در دو تاریخ متفاوت شرکت داریان سلامت پیوست به مکاتبه شرکت IPSEN از معاونت های غذا و دارو دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور خواسته است در صورت مشاهده فراورد تقلبی Dysport ۵۰۰ به شماره سری ساخت N۲۳۰۵۴ با تاریخ تولید ۰۲.۲۰۲۳ و تاریخ انقضاء ۰۱.۲۰۲۵ با make up کشور ترکیه منتسب به شرکت Ipsen اقدام لازم معمول را انجام دهد و نتیجه اقدامات را در اسرع وقت به این اداره کل اعلام کنند. سازمان غذا و دارو داروی دیسپورت ۵۰۰ را تقلبی دانست و از افراد خواست از تزریق آن خودداری کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه