روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ اسفند - شماره 4562

در سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان صورت گرفت؛

افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه


 فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، به‌عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا، با حضور رئیس جمهوری افتتاح و به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. روابط عمومی بانک سپه گزارش کرد، سیدابراهیم رئیسی به همراه جمعی از وزرا و آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در اولین بخش از برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در شهرستان شوش، فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب را افتتاح کرد.
به گزارش کائنات؛ فاز اول این مجتمع در مدت ۲ سال و با حمایت مالی بانک سپه و سرمایه ای معادل ۴۳ میلیون یورو اجرا شده و از ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ هزار مترمکعب برخوردار است.
رئیس جمهوری در جریان این مراسم از بخش‌های مختلف کارخانه و مزرعه کشت چوب این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات فعالیت‌های آن مطلع شد.
با بهره‌برداری از این مجتمع حداقل هزار فرصت شغلی مستقیم و ۸ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و ضمن تامین مواد اولیه تولید انواع محصولات فشرده چوبی بدون آسیب و لطمه به محیط زیست، از منابع طبیعی نیز صیانت شده و باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
گروه صنعتی پاک چوب یکی از بزرگترین تولید کننده‌های انواع ورق‌های MDF و نئوپان ملامینه، پانل‌های هایگلاس، صفحات لب گرد و کاغذ آغشته ملامینه است.
این مجموعه در راستای تولید و ایجاد اشتغال و به منظور حفاظت از جنگل‌ها و محیط زیست، صیانت از منابع ملی و فراهم کردن بستری مطمئن برای جوانان جویای کار، جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در خصوص تأمین مواد اولیه، طرح زراعت درختان جنگلی با سرعت رشد بالا را در قالب شرکت کشت و صنعت پاک چوب در دستور کار قرار داده است.
مراحل اجرایی پروژه کشت و صنعت پاک چوب پس از تحویل زمینی به مساحت ۵۸۴.۶ هکتار از اراضی بایر در سال ۹۴ آغاز و در فاز اول ۱۲۵ هزار اصله نهال اکالیپتوس در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار از اراضی شرکت، در اسفند ۹۴ کشت شد.
در بهار سال ۹۶ پس از تکمیل ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری مجموعه، طی مدت سه ماه کل اراضی باقیمانده شرکت با وسعت حدود ۵۰۰ هکتار و تعداد ۹۰۰ هزار اصله نهال کشت شد و تا به حال بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله درخت در این مجموعه کشت شده است.
شرکت پاک چوب همچنین در راستای اشتغال‌آفرینی غیرمستقیم، تاکنون اقدام به توزیع حداقل ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نهال میان مردم به منظور خرید چوب آن کرده است.

بانک ملت؛ پیشرو در جامعه بانکی
  تفاهم نامه همکاری مشترک بین بانک ملت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری امضاء شد. به گزارش کائنات، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه از نگرش ویژه بانک ملت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تقدیر کرد و گفت: این تفاهم نامه حاصل جلسات فشرده و پیگیری‌های زنده یاد دولت آبادی و پس از آن اعضای هیأت مدیره بانک ملت، در مسیر کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان به امضا می‌رسد.
دهقانی فیروزآبادی در این مراسم پس از پخش کلیپی از زنده یاد دولت آبادی، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت و افزود: اینکه فردی به جایگاهی برسد که جامعه او را خادم ملت بنامد، به نظر بنده حتماً آمرزیده خواهد بود. معاون رئیس جمهوری ادامه داد: بانک ملت در اذهان عمومی و جامعه به عنوان بانکی پیشرو، کارآمد، سلامت و موفق شناخته می‌شود.
دهقانی تاکید کرد: بانک ملت از دیدگاه حرفه‌ای نیز همواره خوش نام، مورد اعتماد و حامی شرکت‌های دانش بنیان بوده است.
معاون رئیس جمهوری با قدردانی از هیئت مدیره بانک ملت به دلیل حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: از از اعضای هیأت مدیره بانک ملت که با بلند نظری و توجه ویژه، امکان دستیابی به این موافقت نامه را فراهم کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم این خیر ماندگار شود.
دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: در زمان مرحوم دولت آبادی جلسات فشرده و زیادی برای کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان برگزار شد و قرار بود این موافقتنامه در حضور ایشان امضا شود اما توفیق نداشتیم و از اینکه آقای اشرف نژاد در این مدت، کار را پیگیری کردند، تشکر می‌کنم.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حرکت دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت: اقتصاد دانش بنیان باعث رشد و پیشرفت کشورها شده است و اقتصاد سرمایه محور یا زیر ساخت محور (مبتنی بر دارایی‌ها) جای خود را به اقتصاد دانش بنیان و افزایش ارزش دارایی‌های نامشهود داده است.
معاون رئیس جمهوری افزود: اقتصاد دانش بنیان، بدون دارایی فیزیکی خلق ارزش می‌کند و موتور مولد آن ذهن و فکر برتر است و باید به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک فرصت ویژه نگریست که ارزش بازار آن به سرعت رو به رشد است.
دهقانی فیروزآبادی از علم و فناوری به عنوان ابزار قدرت آفرین نام برد که باعث افزایش اقتدار و اعتبار و ثروت کشورها می‌شود.
وی از رده بندی شرکت‌های دانش بنیان براساس سطح تکنولوژی، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی به سطح فناور، نوآور و نو بنیان خبر داد و از بانک ملت بابت نگرش ویژه و حمایت از این شرکت‌ها مجدداً قدردانی کرد.
عباس اشرف نژاد قائم مقام مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بانک ملت نیز در این مراسم با قدردانی از حضور معاون رئیس جمهوری در بانک ملت اظهار داشت: حضور آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی در این آئین نشان از اهمیت موضوع و مناعت طبع ایشان و توجه ویژه ای است که به حوزه دانش بنیان دارند.
اشرف نژاد ادامه داد: بعد از تشدید ظالمانه تحریم‌ها علیه کشور، شرکت‌های دانش بنیان از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی هستد که می‌توانند با اقتصادی مبتنی بر علم و دانش برای تجاری سازی کشور گام‌های بلندی بردارند.
وی به حمایت‌های بانک ملت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای ارتقا اثربخشی، ایجاد اشتغال و رشد تولید آنها اشاره کرد و گفت: بانک ملت در راستای ارتقای اثربخشی در رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان هم از جنبه تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های پیشران با ابزار تسهیلاتی و تعهداتی و هم از جنبه مشارکت و سرمایه گذاری در طرح‌های کلان دانش بنیان در این عرصه حضور فعالی دارد.

در ۱۱ ماه سال جاری صورت گرفت؛
حمایت ۴۷۴هزار میلیارد ریالی بانک صادرات
از بخش‌های اقتصاد مقاومتی
حجم تسهیلات تکلیفی و حمایتی بانک صادرات ایران در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ از ۴۷۴ هزار میلیارد ریال فراتر رفت. به گزارش کائنات، حجم تسهیلات تکلیفی و حمایتی این بانک در ۱۱ ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه سال جاری، به ۴۷۴ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل بیش از ۱۵ درصد رشد داشته و سهم قابل توجهی در کمک و پشتیبانی از بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و حمایت از مردم در اقصی نقاط کشور داشته است.
پرداخت انواع وام قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج و تهیه جهیزیه، فرزندآوری، مشاغل خانگی، ودیعه مسکن، درمان، ستاد دیه و سایر وام‌های ضروری و همچنین مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، مشارکت مدنی در نهضت ملی مسکن، ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، ساخت و خرید مسکن ایثارگران، خدمات حمایتی کشاورزی و پشتیبانی از اقدامات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، از دیگر اقدامات بانک در راستای پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در مدت یاد شده بوده که در قالب عقود قرض‌الحسنه، مشارکت مدنی، مضاربه، سلف، فروش اقساطی، جعاله و مرابحه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

تدبیر ویژه بانک ایران زمین برای روزهای پایانی سال و نوروز
  بانک ایران زمین با مشتریان قابل توجه و پرشمار خود هر ساله برای ایام پایانی سال مشخصاً اسفند ماه و همچنین روزهای آغازین سال جدید همچون سال ۱۴۰۳ اقدامات و تدابیر ویژه ای را برای رفع نیازهای مشتریان وفادار خود می نماید.
به گزارش کائنات، رفاه حال مشتریان و انجام کلیه امور بانکی مشتریان بانک ایران زمین جزو اولویت های مدیران ارشد و کارکنان پرتلاش و سختکوش این بانک محبوب بوده و هست که این مهم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با افزایش ساعت کار آنها در شعب و واحدهای ستادی بانک ایران زمین به وضوح قابل ملاحظه می باشد. امسال هم همچون سنوات گذشته بانک ایران زمین، تنظیم شیفت های کشیک، افزایش ساعت کاری شعب، افزایش خدمات و سرویس های موردنیاز و مواردی از این دست، جزو تدابیر و اقدامات تیم خستگی ناپذیر بانک ایران زمین چه در شعب و چه در واحدهای ستادی و پشتیبانی به شمار می آید. اما این اقدام و برنامه ریزی صحیح بانک ایران زمین در حالی روی می دهد که روزهای پایانی سال مصادف با شروع میزبانی از ماه ضیافت الهی رمضان هم می باشد و مطمئناً به برکت این ماه عزیز، مشتریان و کارکنان خدوم بانک ایران زمین با همدلی و همراهی با یکدیگر روزهای پایانی سال و حتی ابتدای سال جدید ۱۴۰۳ را به خوبی و نیکی بخصوص تلاش برای جلب رضایت مشتریان این بانک سپری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه