روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

پس از 5 سال و 5 ماه خاموشی و به همت دولت سیزدهم؛

افزایش 4000 بشکه ای تولید نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان

 با تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و همکاری بخش های فنی و خدمات،پس از گذشت بیش از 5 سال توقف تولید، واحد بهره برداری و نمکزدایی لب سفید در مدار تولید قرار گرفت که با این اقدام روزانه حداقل 4000 بشکه به توان تولید نفت خام این شرکت اضافه می‌گردد.
مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام خبر بالا اظهار داشت: این موفقیت پس از انجام اصلاحات و اقدامات تعمیراتی لازم و صرف چندین هفته کار مداوم عملیاتی توسط تیم های مختلف متشکل از بخش های فنی و عملیاتی این شرکت حاصل گردید .
مهندس داود کیانی افزود: پس از دریافت مجوزات لازم جهت راه اندازی مجدد این واحد، عملیات پیش راه اندازی این واحد فرآورشی شامل اکسیژن زدایی از خطوط لوله،مخازن و تأسیسات فرآورشی با تزریق گاز نیتروژن توسط اداره عملیات بهره برداری آغاز گردید.
وی ادامه داد: طی این عملیات،تزریق نیتروژن بصورت ایمن در خطوط لوله و تأسیسات واحد بهره برداری جهت اکسیژن زدایی و ایجاد شرایط مناسب جهت تولید و جریان نفت به تأسیسات انجام شد و پس از ایجاد شرایط ایمن،تولید نفت در این واحد آغاز گردید.
به گفته ی این مقام مسئول، در این عملیات گروه های مختلفی از مدیریت های فنی،عملیاتی وستادی شامل: بهره برداری-نگهداری و تعمیرات-تعمیرات خطوط لوله-آزمایشگاه شیمیایی-HSE – مهندسی نفت-بازرسی فنی و خدمات چاه‌ها حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه