روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات:

امروز محور مقاومت تعیین کننده است نه رژیم صهیونیستی


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: عقب نشینی های نتانیاهو از مواضع قبلی خود نشان می دهد محور مقاومت برنده میدان است بنابراین اینگونه نیست که آنها آینده بحران را تعیین کنند بلکه محور مقاومت تعیین کننده است. در واقع محور مقاومت و حماس تعیین کننده هستند.
سید رضا میرابیان کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با  کائنات در خصوص این موضوع که سرانجام نتانیاهو و جنگی که برای بقای خود کلید زده گفت: با اینکه تحلیلگران بر این موضوع تاکید می کنند که نتانیاهو برای باقی ماندن در عرصه قدرت حاضر است به هر کاری دست بزند و حتی آتش جنگ را به سوریه، لبنان وحتی ایران بکشاند اما در واقعیت مساله متفاوت است چرا که رژیم صهیونیستی امروز در تنگنای بسیار شدیدی قرار گرفته که شرایط بسیار سختی در پیش روی خود می بیند.
وی در ادامه بحث گفت: نتانیاهو ودولت افراطی وی تحت فشارهای مختلف داخلی و بین المللی هستند لذا چاره ای جز پذیرش آتش بس ندارند. بی تردید نتانیاهو جسارت ادامه جنگ در ماه مبارک رمضان وحتی بعد از آن را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد دامنه جنگ را به سوریه و لبنان بکشاند.
سید رضا میرابیان یادآور شد: در این موضوع شکی نیست که نه نتانیاهو بلکه سران آمریکایی نیز جرات نمی کنند به ایران حمله کنند چرا که حمله به ایران  هزینه بسیار بسیار سنگینی بر غرب و آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد. وقایع باب المندب و دریای سرخ نشان می دهد آنها راهی جز پذیرش آتش بس ندارند.وی در این باره یادآور شد: غرب و آمریکا و اسرائیل هنوز نتوانسته اند اقدامی در برابر آنچه یمنی ها در دریای سرخ و باب المندب انجام می دهند صورت دهند و قادر به تحلیل آنچه بر آنها تحمیل می شودو زیان هایی که از این موضوع متحمل می شوند نیستند، ضمن اینکه آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال جمع کردن بحران است نه گسترش بحران در منطقه. وی در ادامه بحث گفت: دست برتر مقاومت نشان داده که آمریکا در صحنه عمل تعیین کننده نیست، یعنی نظر وتصمیم نهایی توسط آمریکا گرفته نمی شود که گمان کنیم اگر آمریکا تصمیم بگیرد بحران خاتمه می یابد، بلکه اینک محورمقاومت تعیین کننده است.
میرابیان دراین باره تصریح نمود: بی تردید در حال حاضر حماس تعیین کننده است، درست اسرائیلی ها بیشتر آرزوهای خود را بیان می کنند اما شواهد حاکی از آن است که اسرائیل تعیین کننده مذاکرات نیست، ضمن اینکه نتانیاهو از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده است. وی در این باره یادآور شد: نتانیاهو قبلا بر این موضوع تاکید داشت که حماس باید به آنها لیست و فهرستی از اسرا بدهد اما حماس عنوان کرده بود به هیچ وجه به این خواسته اسرائیل تن نمی دهد بلکه در ازای آتش بس چنین کاری می کند.
میرابیان خاطر نشان کرد: عقب نشینی های نتانیاهو از مواضع قبلی خود نشان می دهد محور مقاومت برنده میدان است بنابراین اینگونه نیست که آنها آینده بحران را تعیین کنند بلکه محور مقاومت تعیین کننده است. در واقع محور مقاومت و حماس تعیین کننده هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه