روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ شنبه ۱ آبان - شماره 4002

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

 گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد که نام ایران در لیست سیاه این کارگروه باقی مانده است.
، کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نام ایران و کره شمالی همچنان در لیست سیاه این کارگروه باقی مانده است.
کاگرو ویژه اقدام مالی از فوریه ۲۰۲۰ در سایه همه‌گیری ویروس کرونا فرایند بررسی وضعیت کشورهایی که در لیست سیاه قرار داشتند را متوقف کرده بود.
تحریم‌های کارگروه ویژه اقدام مالی علیه ایران شامل محدودیت در روابط مالی با شرکت‌های ایرانی، بررسی بیشتر تراکنش‌های مالی مرتبط با ایران، ارسال گزارش در خصوص انجام هرگونه مبادله مالی با ایران به این کارگروه و ممانعت از احداث شبعه جدید بانک‌های ایران در خارج و بالعکس می‌شود.
برخی دیگر از کشورهای منطقه از جمله ترکیه، پاکستان و اردن نیز در فهرست خاکستری FATF قرار گرفته‌اند.
FATF به بهانه تصویب نشدن دو لایحه مربوط به مقابله با پولشویی و پشتیبانی مالی از تروریسم از سوی ایران و عمل نکردن به تعهدات برخاسته از آن، ایران را در ایست سیاه خود قرار داده است.

رایزنی رابرت مالی
 با معاون وزیر خارجه‌ کره جنوبی درباره برجام
 نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی با یکدیگر درخصوص توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران به گفت‌وگو پرداختند.
چونگ کوی‌ چوی، معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی روز جمعه در توییتی نوشت: دیدار به جای خوبی با رابرت مالی در پاریس درخصوص ایران داشتم. ما به عنوان متحد، همکاری نزدیکی با یکدیگر خواهیم داشت. سئول کمک‌های دیپلماتیک فعال و معناداری برای احیای مذاکرات برجامی در وین و حفظ روابط‌مان با تهران ارائه خواهد کرد.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در توییتی نوشت: در پاریس با جونگ‌ کوی چوی، معاون اول وزیر خارجه جمهوری کره داشتم. ما درخصوص تلاش‌های کشورمان جهت ازسرگیری مذاکرات در وین و احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردیم.

زاخارووا: ایران و آذربایجان مشکلات را
با روش‌های دیپلماتیک حل کنند
 سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری بیان کرد که ایران و آذربایجان باید تنها از روش‌های سیاسی و دیپلماتیک مشکلات خود را حل کنند.
ماریا زخاراووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: ایران و آذربایجان که روابط نزدیکی با یکدیگر دارند باید تمامی مشکلات خود را بدون استثنا از طریق روش‌های سیاسی و دیپلماتیک حل کند.
وی با اشاره به کاهش تنش‌های میان ایران و آذربایجان گفت: ما در تلاشتیم تا تمام روابط اقتصادی و ترابری در منطقه فعال شود. در این زمینه منافع تمامی کشورها از جمله ایران فراهم شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه