روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۵ مهر - شماره 3998

چشم‌انداز سه ساله بیمه رازی رونمایی شد:

افزایش سرمایه سی هزار میلیاردی

دکتر علی جباری مدیرعامل بیمه رازی گفت: چرخش های استراتژیک، رویکردها و اهداف جدید در برنامه تحول بیمه رازی موجب شد این شرکت بعد از گذشت حدود ۶ ماه ، با افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی و رسیدن به سرمایه حدود سی هزار میلیاردی، کسب مجوز اتکایی بعد از ۱۸ سال ، کسب توانگری مالی سه برابری و اخذ توانگری سطح یک و راه اندازی مرکز ارتباط با مشتریان شبانه روزی، بتواند جزو سه شرکت اول در تولید حق بیمه در صنعت بیمه کشور قرار بگیرد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل بیمه رازی ؛ دکتر علی جباری شامگاه چهارشنبه (۲۱ مهر) در نشست هم اندیشی بزرگ همکاران شبکه فروش بیمه رازی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد بیان کرد: برنامه تحول و نقشه راه بیمه رازی را تدوین کردیم و بیمه رازی را با هم خواهیم ساخت .
وی افزود : با کمک شبکه فروش در سه سال آینده بیمه رازی را به شرکت سی هزارمیلیارد ریالی تبدیل می کنم و با اخذ مجوزهای مربوطه تا سال ۱۴۰۳ حداقل سی شعبه جدید در شرکت بیمه رازی برای ارایه خدمات مناسب به بیمه گزاران و حمایت از شبکه نمایندگی افتتاح مینماییم.
مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: نماینده محوری در بیمه رازی شعار نیست و به آن اعتقاد دارم و با توجه به چرخش های استراتژیک، رویکردها و اهداف جدیدی که در برنامه تحول بیمه رازی ترسیم شده، نیازمند استفاده از نقطه نظرات نمایندگان و مدیران شعب در استان ها هستیم تا این رویکردها در مسیر ترسیم شده پیش برود.
وی با اشاره به شرایط مثبت سهام بیمه رازی در بورس گفت: امروز بعد از گذشت ۵ سال ، شرایط سهام بیمه رازی در بورس بهبود یافته است و همه به آن نگاه مثبت دارند چرا که معتقدیم تحول در بیمه رازی شروع شده و به زودی بیمه رازی را در اوج خواهیم دید.
جباری تصریح کرد: از زمانی که بنده سکان مدیریت بیمه رازی را برعهده گرفت، برنامه های ارائه شده من به سهام داران، با این نگاه بوده که بیمه رازی باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ و موثر در کشور ایفای نقش کند و خوشبختانه سهام داران و هیات مدیره نیز من را در اجرای برنامه ها همراهی کرده اند.
جباری افزود: صنعت بیمه یکی از حوزه های تاثیرگذار در اقتصاد ملی هر کشور است و این شرکت که محصول آن اطمینان، امنیت و آرامش است با تحول اساسی، جایگاه خود را در میان بنگاههای اقتصادی کشور پیدا کرده است.
مدیرعامل بیمه رازی بیان کرد: ما ۶ اصل تمرکز، سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت، هدایت گری در ستاد و واگذاری اختیارات به شعب و نمایندگی ها برای تغییر و تحول بیمه در نظر گرفتیم و در راستای استراتژی اول ، اختیارات را به مدیران شعب استان تفویض کردیم و مدیران شعب بر اساس عملکرد نمایندگان ، اختیارات را واگذار می کنند. همچنین مدیر استان وظیفه دارد در حوزه بازدید اولیه و حوزه صدور، اختیارات را واگذار و نظارت خود را قوی تر کند.
وی گفت: یکی از مشکلات اصلی بیمه رازی، ارائه نرخ شرایط با تاخیر بود لذا این اختیار و مجوزهای سیستمی به مدیران استانی داده شده است.
جباری با بیان اینکه واگذاری اختیارات اجرایی به شعب و نمایندگان،  با توجه به توانمندی نمایندگان از دیگر اقدامات ما برای تسهیلگری در بازار رقابت بوده است افزود: در گذشته سیاست بیمه رازی بر کوچک شدن شعب و نمایندگی ها در استان ها و رفتن به سمت کسب و کار دیجیتال بوده است اما اکنون شعبه محوری و نماینده محوری یکی از استراتژی های ما است.
وی بیان کرد: نماینده صرفا فروشنده و بازاریاب نیست و یک بیمه گر است، مشاوره یکی از نقش های او است، قدرت ریسک، دانش فنی و بیمه گری دارد و نمایندگان نقش مهمی در توسعه بازار بیمه دارند.
وی تصریح کرد : در بحث درمان نیز تمام نمایندگان از خدمات درمان تکمیلی بهره مند هستند و ما تنها شرکت در صنعت بیمه هستیم که خدمات بیمه تکمیلی به نمایندگان می دهیم؛ همچنین به جهت اینکه نمایندگان در آینده مستمری داشته باشند بیمه عمر با پرداخت مبلغ ناچیز طراحی شده و به زودی اجرایی می شود.
مدیرعامل بیمه رازی با بیان اختصاص ۲۵ میلیارد تومان از منابع بیمه رازی برای نمایندگان آسیب دیده از کرونا افزود: در بحث کرونا دو مرتبه مهلت صندوق را افزایش دادیم و حدود ۲۵ میلیارد تومان از منابع بیمه رازی خارج کردیم تا در قالب صندوق در اختیار شبکه نماینده ها قرار گیرد.

مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن:
تولید داخل در راه آهن اولویت است
 مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه با اعضای هیات مدیره و معاونان راه آهن، تولید داخل را اولویت راه آهن اعلام کرد.
اولین جلسه مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، با اعضای هیات مدیره و معاونان راه آهن در ساختمان مرکزی شهدای راه‌آهن برگزار شد.
در این جلسه که در اولین روز حضور مدیرعامل جدید به مدت 6 ساعت برگزار شد، سید میعاد صالحی پس از تشکر از اعتماد وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیات دولت، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌هایی که در دوره رسولی، مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن انجام شد،بیان داشت: ظرفیت‌های ایجاد شده حاصل زحمات شبانه‌روزی کارکنان و مدیران ارزشمند و پرتلاش راه‌آهن در طول مدت عمر این صنعت با قدمت بالا و ریشه‌دار است و درصدد هستیم با همتی مضاعف، مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.  وی با بیان اینکه مسئولیت، امانتی است که باید آن را پاس داشت تاکید کرد: با همدلی و همراهی تمام ذی‌نفعان و بازیگران صنعت ریلی و خانواده بزرگ راه‌آهن اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی، می‌توان به اهداف بلندمدت و توسعه حمل و نقل ریلی دست یافت. مدیرعامل جدید راه‌آهن با تاکید بر حمایت از رویکرد تخصصی و عملگرا در شرکت راه‌آهن، تلاش مضاعف همه معاونت‌ها و بخش‌ها و همچنین ارتقای جایگاه حمل و نقل ریلی در توسعه کشور از سوی ارکان تصمیم‌ساز و دستگاه‌های اجرایی کشور را از نکات اساسی تحول در راه‌آهن برشمرد.  وی ادامه داد: باید چالش‌ها و ماموریت‌ها را از زوایای متعدد بررسی کرد تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای حصول نتیجه مطلوب انتخاب کنیم.
 صالحی گفت: نگاه و اولویت اول، حمایت از تولید داخل است و از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت و تأمین نیازها و سرعت بخشیدن به توسعه صنعت حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنیم.
همچنین در این جلسه، اعضای هیات مدیره و معاونان به طرح چالش‌ها و موضوعات مهم حوزه خود پرداختند و راهکارهای لازم برای رفع این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جزئیات تجارت ۲.۵ میلیارد دلاری ایران با اوراسیا
 طبق گزارش گمرک ایران در نیمه نخست امسال، بیش از ۵.۵ میلیون تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۸۳میلیون دلار بین ایران با اعضای اتحادیه اقتصادی گمرکی اوراسیا تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۱۲درصد در وزن و ۴۰درصد در ارزش افزایش داشته است.
سید روح اله لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- جزئیات گزارش تجاری ایران و اوراسیا در نیمه اول امسال را اعلام کرد.
طبق این گزارش در  شش ماهه نخست امسال پنج میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۱۱تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۸۳میلیون و ۱۲۹هزار و ۷۸۴ دلار بین ایران و اتحادیه اقتصادی-گمرکی اوراسیا تبادل شد که سهم صادرات یک میلیون و ۱۶۷هزار و ۸۵۸تن به ارزش ۵۱۴ میلیون و ۳۹۹هزار و ۳۲۴دلار و سهم واردات نیز چهار میلیون و ۳۸۱هزار و ۴۵۳تن به ارزش یک میلیارد و ۹۶۸میلیون و ۷۳۰هزار و ۴۶۰ دلار بوده است. صادرات کشورمان در ۶ ماه گذشته  به پنج کشور عضو این اتحادیه، از لحاظ وزنی حدود پنج درصد و از لحاظ ارزش ۳۶ درصد افزایش داشته است.
جزئیات گزارش در مورد میزان صادرات به  اوراسیا نشان می‌دهد که روسیه با ۵۰۳ هزار و ۷۷۳ تن به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۳۹۴هزار و ۸۸۵ دلار در رتبه نخست خرید کالای ایرانی در این اتحادیه قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد در وزن و ۳۲درصد در ارزش رشد داشته است، ارمنستان با خرید ۴۱۲هزار و ۶۲۳ تن به ارزش ۱۲۳میلیون و ۶۷۵هزار و ۲۰۲دلار، کاهش ۲۰ درصدی در وزن و رشد ۲۹ درصدی در ارزش را نسبت به مدت مشابه داشته است، قزاقستان  سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی به این اتحادیه با ۲۲۷هزار و ۲۶۵تن و به ارزش ۷۸ میلیون و ۶۲۸هزار و ۴۹۶دلار بود که نسبت به مدت مشابه ۹۵ درصد در وزن و ۲۸ درصد در ارزش رشد داشته است. قرقیزستان نیز چهارمین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به این اتحادیه با ۱۹هزار و ۹۲۱ تن و به ارزش ۳۲میلیون و ۱۹۵هزار و ۷۳۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه ۳۴۱درصد در وزن و ۲۵۹ درصد در ارزش افزایش داشته است و نهایتا بلاروس با ۴۲۷۶ تن به ارزش ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و چهار دلار آخرین مقصد کالاهای ایرانی با رشد ۷۳ درصدی در وزن و ۲۲درصدی در ارزش در این اتحادیه بوده است.
در خصوص واردات از اتحادیه اقتصادی-گمرکی اوراسیا نیز واردات از اتحادیه اوراسیا در ۶ ماهه نخست امسال، رشد ۱۴.۵درصدی در وزن و ۴۱درصدی در ارزش داشته است و روسیه با سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۶۴تن به ارزش یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۸۲ دلار، ۸۱.۵ درصد وزن و ۸۷ درصد کل واردات از اوراسیا را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه نیز سه درصد در وزن و ۳۴درصد در ارزش افزایش را نشان می دهد. بعد از روسیه، قزاقستان با ۸۰۲ هزار و ۲۳تن به ارزش ۲۳۴میلیون و ۷۷۰هزار و ۹۸۸ دلار قرار دارد که رشد ۱۳۵ درصدی در وزن و ۱۳۷درصدی در ارزش را در فروش کالا به ایران در نیمه نخست، نسبت به مدت مشابه داشته است. بلاروس با ۳۰۷۰ تن کالا به ارزش ۱۲میلیون و ۱۸۳هزار و ۸۸۰دلار  و کاهش ۴۲درصدی در وزن و  ۲۸درصدی در ارزش در رتبه سوم و ارمنستان با صادرات ۸۶۴تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۶۲۷هزار و ۹۶۹دلار و کاهش ۷۴درصدی در وزن و افزایش ۲۶درصدی در ارزش، چهارمین شریک کشورمان در تامین کالاها و قرقیزستان با ۲۳۲تن کالا به ارزش ۳۷۲هزار و ۴۴۱دلار پنجمین فروشنده کالا به ایران با کاهش ۷۸درصدی در  وزن و ۶۷درصدی در  ارزش کالای صادراتی به ایران  نسبت به مدت مشابه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه