روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۱ شهريور - شماره 3984

آیت ا لله سعیدی:

تهذیب نفس یک تکلیف شرعی است

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به وجوب جهاد اصغر، جهاد اکبر را به طریق اولی واجب دانست و گفت: تهذیب نفس و رعایت تقوا یک بحث اخلاقی نیست بلکه واجب شرعی است و همه ما وظیفه داریم در این راه قدم برداریم و خود را ملزم به تهذیب نفس کنیم. به گزارش کائنات به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: پیامبر(ص) به عده ای که از جنگ برگشته بودند فرموند آفرین بر شما که جهاد اصغر را پشت سر گذاشتید و اکنون باید خود را آماده جهاد اکبر کنید که جهاد با نفس است. وی با اشاره به وجوب جهاد اصغر که جهاد با دشمن است، جهاد اکبر که جهاد با نفس است را به طریق اولی واجب دانست و گفت: تهذیب نفس و رعایت تقوا یک بحث اخلاقی نیست بلکه واجب شرعی است و همه ما وظیفه داریم در این راه قدم برداریم و خود را ملزم به تهذیب نفس کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به سازوکار تهذیب نفس اظهار کرد: خداوند هیچ تکلیفی را که از توان‌مان خارج باشد واجب نکرده است بنابراین همه ما قدرت بر تهذیب نفس داریم و تنها باید راه های تهذیب نفس را در خود پیدا کنیم و موانع تهذیب نفس را برطرف کنیم.
وی با اشاره به موانع تهذیب نفس و جهاد اکبر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع تهذیب نفس، خود نفس و تمایلات نفسانی ما است که مانع تهذیب می‌شود و برای تهذیب نفس باید ابتدا از روی نفس خود بگذریم. سعیدی با بیان اینکه دومین مانع تهذیب نفس شیطان است که قسم خورده مانع هدایت انسان شود، ادامه داد: سومین مانع تهذیب مجالست با منحرفان است که تأثیر زیادی روی انسان دارد و نباید گمان کنیم که روی ما تأثری ندارد و امیرالمؤمنین(ع) نیز در نهج البلاغه فرموند که هم‌نشینی با اهل گناه سبب زائل شدن ایمان انسان می‌شود.

برای سومین سال پیاپی صورت گرفت:
تقدیر از اداره کل بیمه سلامت مازندران به عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی استان
 اداره کل بیمه سلامت استان مازندران برای سومین سال متوالی  موفق به کسب عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی استان شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، طی مراسمی با حضور حسین زادگان، استاندار مازندران، معاونین استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران برگزار شد، از اداره کل بیمه سلامت مازندران به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی تجلیل به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، ستاد جشنواره شهید رجایی استان مازندران بر حسب مقتضیات استان در محور‌های برنامه‌های اصلاح نظام اداری دوره دوم یا اقدامات برجسته تخصصی دستگاه‌های استان نیز از اداره کل بیمه سلامت مازندران به عنوان دستگاه برتر در زمینه تحقق اهداف و برنامه اصلاح نظام اداری ،" شاخص های دولت الکترونیک" تقدیر نمود. دکتر رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، در حاشیه این مراسم و پس از دریافت لوح و تندیس دستگاه برتر از سوی استاندار بیان داشت: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک برنامه های زیربنایی و تلاشهای زیادی را به کار بست تا بر این اساس مردم و بیمه شدگان بتوانند خدمات بیمه ای و درمانی خود را در کمترین زمان دریافت نمایند. وی از طرح های نوین الکترونیکی این سازمان نظیر میز خدمت الکترونیکی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی، استحقاق سنجی درمان و پوشش بیمه درمانی، ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد موسسات، عقد و تمدید قرارداد الکترونیکی موسسات ، حذف دفترچه کاغذی ، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، ثبت شکایات و .... را از برنامه های این سازمان در زمینه الکترونیکی شدن برشمرد.

به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان؛
عملیات آسفالت خیابان سی برنج و روستای زمان آباد مسجدسلیمان انجام شد
  عملیات اجرای آسفالت خیابان سی برنج و روستای زمان آباد شهر مسجدسلیمان به مساحت 13500 متر مربع با همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد .
به گزارش کائنات، این اقدام در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت و توسط اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اجرای حدود 10000 متر مربع در منطقه سی برنج و 3500 متر مربع در روستای زمان آباد انجام شد .
منطقه ی سی برنج که در مجاورت چشمه های طبیعی نفت قرار دارد یکی از مناطق کم برخوردار واقع در مرکز شهر مسجدسلیمان است که بهبود وضعیت جاده ارتباطی اش مورد مطالبه ساکنان آن قرار داشت و با عنایت و مساعدت مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خواسته ی اهالی محترم این منطقه اجابت و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت عملیات بهسازی و روکش آسفالت خیابان اصلی آن اجرا گردید. همچنین با درخواست اهالی روستای زمان آباد که یکی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت ورودی شهر مسجدسلیمان است، عملیات اجرای روکش آسفالت جاده این روستا که پیش از این خاکی و از وضعیت نامناسبی برخوردار بود به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه