روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور - شماره 3978

«شیشلیک» پروانه نمایش گرفت، «قهرمان» درخواست داد

 هرچند با آمدن کرونا هیچ وقت تنور سینما داغ نشد اما کارشناسان و منتقدان سینما همواره تاکید و اعتقاد داشتند چاره کار گرم شدن سینماها اکران و نمایش فیلم‌های خوب و کنجکاو برانگیز است.
حالا بعد از نزدیک به ۲ سال که کرونا گریبان گیشه سینما را گرفته و تنها چند فیلم مثل دینامیت توانستند چند هفته‌ای رونق نصف و نیمه ای به گیشه ببخشند؛ به نظر می رسد با نمایش دو فیلم شیشلیک و قهرمان با توجه به سابقه کارگردانان این فیلم‌ها بعد از مدت ها خبر خوب در راه گیشه سینما است.
البته طبق آخرین خبرها فیلم سینمایی شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان پروانه نمایش دریافت کرده است و حالا گمانه زنی ها درباره این است که پیش از آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر این فیلم اکران خواهد شد.
اما اصغر فرهادی هم برای اکران فیلم جدید خود در ایران به شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی درخواست داده است. قهرمان فرهادی تا کنون در  جشنواره‌های لندن، تورنتو، سارایوو، ملبورن، افق‌های نو لهستان و دوویل فرانسه دعوت شده است.
به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران فیلم قهرمان در نظر دارند پیش از شروع اکران جهانی فیلم، نمایش عمومی آن را در داخل کشور آغاز کنند و اصغر فرهادی هم چند روز قبل درخواست پروانه نمایش این فیلم را برای اکران به سازمان سینمایی ارائه کرده است. در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز بازی کرده‌اند.
قهرمان در نخستین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم «کن» جایزه بزرگ هیات داوران را از این رویداد سینمایی دریافت کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه