روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور - شماره 3978

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری از پروژه های شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی

 در آخرین روز از هفته دولت پروژه های شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در شهرک‌های مأمونیه زاویه و پرندک به انجام رسید.
به گزارش کائنات، دراین پروژه‌ها که استاندار مرکزی نیز حضورداشت، ابتدا روکش آسفالت درب ورودی شهرک صنعتی مأمونیه افتتاح شد سپس مرکز فیلتراسیون کارخانه ذوب آهن امید رویان تحت عنوان غبار گیر صنعتی راه اندازی شد. در راه اندازی این مرکز ٨٣٣٠٠٠دلار صرفه جویی ارزی بعمل امده، و ظرفیت آن ١۴٠٠٠٠مترمکعب است. همچنین در شهرک صنعتی زاویه شرکت تهویه و تبرید سرما افتتاح شد. این واحد صنعتی بیش از ٣٠نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است. این واحد صنعتی با مساحت ٢٨٠٠با مبلغ ٢٠٠میلیارد ریال به بهره برداری  رسید. در شهرک صنعتی پرندک نیز ابتدا مرکز گازرسانی آغاز به کارکرد،وپس از آن، کارخانه تولید ظروف چینی با ظرفیت ١٠٠٠تن کلنگ زنی شد.. این کارخانه با سرمایه گذاری ۵٩٠٧٠٠میلیون ریال٢١٠نفر ظرفیت اشتغال پایدار دارد. و مساحت آن ١٨٠٠٠متر میباشد. مهندس میرزایی در پایان این برنامه ها اعتبار در نظر گرفته شده را برای پروژه های هفته دولت ١٨۴۶٠٠میلیون ریال اعلام کرد. قبلا نیز در شهرک صنعتی محلات، واحدصنعتی در سنگ آسیا و فاز دوم اسپادانا قیر دلیجان به بهره برداری رسیده بود.

۱۳ هزار تن محصول باغی امسال در ایلام تولید شد
 مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار تن انواع محصول باغی سالم و ارگانیک در این استان به همت کشاورزان و با استفاده از روش های نوین برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
به گزارش کائنات، بابک افراز گفت: مابقی محصولات نیز به تدریج وارد بازارهای مصرف می شود که در این خصوص پیش بینی می شود ۱۷ هزارتن انواع محصولات باغی تا پایان سال جاری به بازارهای مصرف عرضه شود.
وی افزود: عمده محصولات باغی چون انگور، پسته، هلو و انجیر برداشت شده اند و برداشت کامل برخی محصولات نظیر انار، گردو، زیتون و لیمو در فصول پاییز و زمستان به اتمام می رسد.
مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: از مجموع پنج هزار و ۹۳۷ هکتار اراضی باغی دیم و آبی استان چهار هزار و ۷۳۴ هکتار باغات مثمر به کشت و تولید انواع میوه، گیاهان دارویی، مزارع کشت زعفران و گلستان های تولید گل محمدی اختصاص دارد.
افراز اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۳ هکتار از اراضی باغی دیم و آبی استان غیرمثمر هستند که از این مقدار ۲۴۸ هکتار متعلق به باغات دیم و ۹۵۴ هکتار نیز باغات آبی است.
وی ادامه داد: چهارهزار و ۵۴۵ هکتار باغات بارور آبی، ۱۸۹ هکتار باغات مثمر دیم، نزدیک به ۶۰۰ هکتار مزارع کشت گیاهان داوریی، ۲۲ هکتار مزارع زعفران، ۲۰ هکتار گلستان پرورش گل محمدی و نزدیک به هشت هکتار گلخانه در استان وجود دارد.
مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: آمار وسعت باغات استان تا زمستان سال ۹۹ است چرا که به طور معمول توسعه باغات در فصل زمستان هر سال صورت می گیرد.
سال گذشته ۱۷ هزار تن انواع محصولات باغی در استان ایلام برداشت و روانه بازار شد.
گفتنی است، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از پنج هزار هکتار باغات است.

سرپرست شهرداری رشت از منطقه دو بازدید کرد
 رشت-مهناز نوبری- سرپرست شهرداری رشت گفت: تلاش ما بر این است که با سرکشی به حوزه های مختلف شهرداری، مشکلات بررسی و راهکارهای رفع آن احصا گردد.
علی بهارمست طی بازدید از منطقه دو شهرداری رشت با اشاره به تحقق ۶۵ درصدی منابع مالی منطقه دو در پنج ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: به جهت ارائه خدمات مناسب در حوزه های خدمات شهری و عمرانی در مناطق باید تلاش ویژه و مضاعفی در خصوص افزایش درآمد صورت گیرد.وی با بیان اینکه سرکشی و بازدید ها از مناطق جهت بررسی مشکلات و رفع نواقص می باشد، گفت: در راستای خدمت رسانی مناسب به شهروندان محترم، میبایست همه موانع برطرف گردد.
بهارمست در پایان تلاش پرسنل شهرداری را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: برای خدمت رسانی به شهروندان خستگی ناپذیری را باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

خاک و نخاله غیرمجاز در 4 نقطه سطح شهر گرگان  پاکسازی و جمع آوری شد
 در روزهای اخیر جداول و کانال های روباز جهت جلوگیری از آبگرفتگی در محل های منتهی زیرگذر انجیراب – افسران و همچنین زیرگذر صیاد شیرازی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان به طور اساسی لایروبی و پاکسازی شدند.همچنین با استفاده از ادوات لازم نسبت به تسطیح، پاکسازی و جمع آوری خاک و نخاله تخلیه شده غیرمجاز در منطقه پل قدیم توشن، استخر طلائیه، پارک بانوان و خیابان افق اقدام گردید.لازم به ذکر است، روزانه بالغ بر ۲۵۰۰ تن خاک و نخاله در شهر گرگان تولید می شود و مکانی به همین منظور در کیلومتر ۳ جاده توسکستان تعیین شده است که رانندگان موظف به تخلیه خاک و نخاله در این محل هستند.

نهضت بهسازی و مرمت آسفالت از سوی شهرداری گرگان با قدرت ادامه دارد
 نهضت بهسازی و مرمت (روکش و لکه گیری) آسفالت‌های معابر و محلات سطح شهر که از ماه گذشته مطابق دستور مجید سعیدی سرپرست شهرداری گرگان آغاز شده بود، همچنان با قدرت ادامه دارد.این نهضت در راستای بهبود عبور و مرور و سیما و منظر شهری با هدف خدمت رسانی شایسته به شهروندان و تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه، در معابر و خیابان‌های سطح شهر درحال انجام است.شهروندان محترم گرگانی همچنان می توانند درخواست های بهسازی و مرمت آسفالت محله خود را از طریق شماره گیری سامانه 137 و یا از روش صفحه اینستاگرام به نشانی زیر ارسال نمایند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

  اجراي طرح مهر تحصيلي استان بوشهر باتوزيع  يك هزاروسيصدبسته لوازم التحرير
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهراز اجرای طرح مهر تحصیلی در زنجان خبر داد و گفت: در این راستا یک هزار و سیصد بسته بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر، حجت‌الاسلام اسماعیل پور با اشاره به طرح‌های اجرایی اوقاف در راستای کمک به نیازمندان اظهار کرد: طرح‌های اجرایی این اداره کل در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش اجرایی می‌شود که از جمله این طرح‌ها مهر تحصیلی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و با هدف عمل به نیات واقفان در این زمینه اجرایی می‌شود، افزود: دراستان بوشهر موقوفاتی نظیر علامه آل عصفور،شادروان قوام الملک، مرحومشیخ محمد و موقوفاتی دیگر مربوط به این امر وجود دارد که دراین خصوص هزینه می‌شود.
اسماعیل پوربا اشاره به اینکه نظارت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان از مهم‌ترین رسالت‌های اوقاف است، گفت: طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند بی بضاعت است.
وی از توزیع یک هزارو سیصد بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان به ارزش سه میلیاردو پانصد میلیون ریال در دو مقطع ابتدائی و متوسطه به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: بسته مهر تحصیلی که شامل کیف، دفترو لوازم التحریر است، تهیه و طبق نیات واقفان خیراندیش به دانش‌آموزان نیازمند مقاطع ابتدایی و متوسطه اهدا می‌شود.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهربا بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند امری ضروری و خداپسندانه است، افزود: باید آثار ناشی از برکات وقف در جامعه اطلاع‌ رسانی شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه