روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور - شماره 3977

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی:

ذخیره‌سازی سوخت زمستانی صنایع بزرگ ضروری است

 عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با بیان اینکه قطع انشعاب گاز صنایع بزرگ در زمستان به صنایع یادشده به شدت آسیب وارد می‌کند، گفت: باید سوخت جایگزین زمستانی صنایع ذخیره‌سازی شود.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، سیدمحمد پاکمهر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم ذخیره‌سازی سوخت زمستانی جایگزین برای صنایع بزرگ کشور اظهار کرد: در آستانه آغاز فصل سرما قرار داریم، از این رو نباید نخستین اقدام مسئولان برای تأمین گاز خانگی، قطع انشعاب گاز صنایع بزرگ کشور باشد، زیرا این موضوع به‌شدت این صنایع را متضرر می‌کند.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی خطاب به وزیر نفت گفت: زمستان در راه است، بنابراین تدبیر و مدیریت انقلابی و جهادی می‌طلبد علاج واقعه را پیش از وقوع آن در نظر داشته باشیم. صنایع بزرگ پارسال به‌دلیل قطع گاز به‌شدت متضرر شده‌اند، همچنین باید تمهیداتی اتخاذ کرد تا سوخت جایگزین زمستانی این صنایع برای یک ماه تا ۴۵ روز ذخیره‌ شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد؛
حفظ نیروی انسانی باتجربه
 در قرارداد جدید راهبری خط اتیلن غرب
 مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در قرارداد جدید واگذاری راهبری خط اتیلن غرب، حفظ نیروی انسانی باتجربه و توانمندسازی و آموزش آنها لحاظ شده است.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، سیدجلال میرهاشمی در آیین امضای قرارداد واگذاری راهبری خط اتیلن غرب به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنعت نفت (اویکو) اظهار کرد: احداث خط اتیلن غرب به‌منظور توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته تصویب شد و احداث آن از سال ۸۳ در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفت و بهره‌برداری آزمایشی آن از سال ۹۱ آغاز و مالکیت خط از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی از اردیبهشت ۹۹ به شرکت ملی صنایع پتروشیمی محول شد.
میرهاشمی با اشاره به اینکه پس از واگذاری، شناسایی و انتخاب پیمانکار برای بهره‌برداری و تعمیرات در دستور کار قرار گرفت، افزود: این مناقصه در دو مرحله انجام شد که سرانجام شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنعت نفت (اویکو) به‌عنوان پیمانکار این خط برنده و انتخاب شد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در این قرارداد حفظ نیروی انسانی باتجربه و توانمندسازی و آموزش آنها لحاظ شده است.
میرهاشمی طول زمان این قرارداد را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: هزینه‌های قرارداد در دو بخش جاری و مشروط پیش‌بینی شده است که در بخش جاری، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات و بخش مشروط نیز برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول در وزارت نفت با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوط به پیمانکار بهره‌برداری خط از محل درآمدهای انتقال اتیلن که طبق قرارداد از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود، تأمین می‌شود، اظهار کرد: قراردادی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی با خدمات گیرندگان برای انتقال اتیلن امضا می‌شود که مبلغ تعیین‌شده از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از بابت انتقال اتیلن دریافت می‌شود و در کل سعی شده است رویه‌های جاری بهینه شود.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در راستای نظارت بر نحوه انجام تعهدها از سوی بهره‌بردار، دستگاه نظارتی پیش‌بینی‌ شده که شامل دو بخش نظارت کارگاهی و سیستم پشتیبانی مشاور است و بالادست اینها نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده و فعالیت‌های خط برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود که برنده این مناقصه شرکت قدس نیروست.
میرهاشمی ادامه داد: این فعالیت برای نخستین بار در وزارت نفت انجام شده و امید است تجربه‌های به‌دست‌آمده برای برون‌سپاری فعالیت‌های مشابه در صنعت استفاده شود. قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک خط و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) به‌عنوان پیمانکار امضا شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس:
وزیر نیرو نسبت به قطعی برق در فصول سال چاره‌اندیشی کند
 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست نسبت به تعیین تکلیف قطعی برق به ویژه در فصول مختلف سال چاره اندیشی دقیقی انجام دهد.
جعفر قادری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر نیرو گفت: در پروژه انتقال آب از خلیج فارس، سرمایه‌ گذار اعلام آمادگی کرد ولی دوباره برای این موضوع فراخوان داده شده که بی‌معنی است و سرمایه گذار نمی‌داند چه کاری انجام دهد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شرایط فعلی امکان افزایش تولید و حل مشکلات قطعی برق نیست و در فصول مختلف شاهد قطعی برق خواهیم بود و بهتر است وزیر نیرو در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه امکان مدیریت انرژی با استفاده از سوآپ آب و سایر روش‌ها وجود دارد، تصریح کرد: وزارت نیرو در این باره تصمیم گیری لازم را اتخاذ کند.
قادری در تذکر دیگری به مسوولان سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات محرومیت زدایی و نابسامانی در این موضوع گفت: شورای توسعه و برنامه ریزی استان‌ها مسوولیت توزیع اعتبارات محرومیت زدایی را دارد، اما به نظر می‌رسد در ساختار فعلی این شورا خلع ید شده و اعتبارات به شکل درستی توزیع نمی‌شود.
وی همچنین از رییس جمهوری خواست با توجه به نزدیکی ایام آغاز سال تحصیلی هر چه سریعتر نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اقدام کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس در تذکر به وزیر راه و شهرسازی خواستار تعیین تکلیف واگذاری قطعه ۸ آزادراه شیراز - اصفهان و تسریع در عملیات احداث این آزادراه شد. قادری همچنین در تذکری به هیات رییسه مجلس و با استناد به ماده ۱۴۰ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس آیین نامه هیات رییسه موظف است طرح‌ها را حداکثر در همان جلسه یا پس از دو روز اعلام وصول کند، اما چرا برخی از طرح‌ها ماههاست، توسط هیات رییسه اعلام وصول نمی‌شود و لازم است هیات رییسه درباره این موضوع تعیین تکلیف کرده و به قانون عمل کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه