روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۰ شهريور - شماره 3975

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

تعاونی‌ها باید مسیر حرفه‌ای و تخصصی داشته باشند

  آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌ که تعاونی‌ها الزاماً باید مسیر حرفه‌ای و تخصصی داشته باشند، پاسخگویی، احساس ارزش‌آفرینی در اعضا و اعتماد‌ آفرینی را از دیگر شاخص‌های تعاونی‌ها برشمرد.
به گزارش کائنات، حسین فتحی در حاشیه تجلیل از تعاونی‌های برتر استان با اشاره به مزایای تعاونی‌ها، احساس مالکیت بین اعضا، رعایت عدالت و انصاف در توزیع، برطرف‌سازی نیازهای مالی و معیشتی بین اعضا، انعطاف‌پذیری بالا و توزیع عادلانه ثروت را از جمله این مزایا دانست.
وی تعداد تعاونی‌های فعال و قابل بهره‌برداری در کشور را ۶۹ هزار تعاونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۴ هزار و ۳۷۴ تعاونی با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۰ هزار نفر در استان فعالیت دارند. فتحی در همین راستا سهم استان در بخش تعاونی‌ها را ۶.۳ درصد اعلام کرد و با بیان ‌این‌که سهم استانی ما در سال گذشته ۵.۸ بوده است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته افزایش نیم درصدی داشته‌ایم.
وی بیش‌ترین میزان حوزه فعالیتی تعاونی‌های کشور را مربوط به بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعت دانست و آمار فعالیت آن‌ها را به ترتیب ۱۸ هزار و ۳۴۷, ۱۴ هزار و ۹۱۲ و ۱۱ هزار و ۳۶نفر خواند. فتحی افزود: در همین ارتباط بر اساس این آمار به ترتیب در بخش خدمات، هزار و ۳۵۴ معادل ۳۱ درصد، در بخش صنعتی ۹۲۸ نفر معادل ۲۱ درصد و در بخش کشاورزی استان ۶۴۹ نفر معادل ۱۵ درصد تشکیل می دهد و بیشترین میزان اشتغال‌زایی در تعاونی‌های استان  مربوط به خدمات با ۱۸ هزار نفر، تأمین نیاز مصرف کنندگان با ۱۴ هزار نفر و حوزه مسکن نزدیک ۱۰ هزار نفر تشکیل می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان‌ این‌که بیش از ۷۵ درصد از جمعیت استان عضو تعاونی‌ها هستند، تعداد اعضای عضو تعاونی‌های استان را سه میلیون و ۲۲۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱ درصد نیز عضویت هم‌پوشانی دارند و در چند تعاونی عضو هستند.
لازم به ذکر است به مناسبت هفته تعاون، در مراسمی از تعاونی های برتر آذربایجان شرقی تجلیل شد. در این مراسم از یک تعاونی برتر ملی، 9 تعاونی برتر استانی و 7 تعاونی شایسته تقدیر با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره قدردانی شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه