روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ مرداد - شماره 3948

صنایع کوچک آذربایجان غربی میزبان ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه

فعالیت ۷۵ درصد واحدهای صنعتی در آذربایجان‌غربی

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به این مورد اشاره دارد که در مجموع ۷۵ درصد واحدهای صنعتی استان فعال بوده و از ‌یک‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان یک‌هزار و ۵۰ واحد فعال است.
به گزارش کائنات، حسن حاتمی بیشتر واحدهای فعال آذربایجان‌غربی را در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی نام می‌برد و تاکید دارد که این واحدها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است.
وی اینگونه عنوان داشت که ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند.
حاتمی استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی برشمرد که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد ادامه می‌دهد هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.
در ادامه استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند که البته این امر هنوز به درستی انجام نشده است.
محمد مهدی شهریاری اظهار داشت: باید راهکاری در سطح کلان مشخص کنیم تا صنعت و دانشگاه به هم مرتبط و متصل شوند.
وی ادامه داد: در امر توسعه و تولید علم، عملکرد خوبی را در سال‌های اخیر در آذربایجان غربی شاهد هستیم و شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا نیز نقش موثری دارند.
ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد و توسعه ارتباطی بین صنعت و دانشگاه می‌تواند علم روز را در اختیار صنعت گران قرار دهد و بخش صنعت نیز با این روش می‌تواند چرخ خود را به حرکت درآورد.

پرچم متبرک «فاطمه معصومه(س)»
در آمل به اهتزاز درمی‌آید
 پرچم بزرگ «فاطمه معصومه(س)» که امروز در حرم مطهر بانوی کرامت رونمایی و به ضریح مطهر متبرک شد، در روز عید غدیر در ورودی بلوار تازه احداث شده با نام حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر آمل به اهتزاز درمی‌آید.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پرچم بزرگ مزین به نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از شهر آمل استان مازندران توسط خادمان افتخاری این حرم شریف در استان مازندران به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها منتقل و توسط خادمان حرم مطهر با ضریح مطهر این حضرت متبرک شد.
این پرچم متبرک بزرگ با ابعاد ۷ در ۱۴ متر، قرار است همزمان با شب عید سعید غدیر خم در ابتدای بلوار حضرت معصومه سلام الله علیها در میدان قائم(عج) شهر آمل نصب و بدین وسیله از این بلوار رونمایی شود.
خاطرنشان می شود نامگذاری خیابان ها به نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اقدام پسندیده ای است که شایسته است در تمامی شهرهای ایران چنین کاری صورت گیرد.

افتخارآفريني دانش آموختگان
 دانشگاه شهرکرد
 شهرکرد- پریسا مصیبی- دانش آموختگان دانشگاه شهرکرد در مرحله نهايي بيست ‌و پنجمين دوره المپياد علمي- دانشجويي سال 1399 کشور افتخار آفرینی کردند.
 به گزارش کائنات، نتایج مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی سال 1399 کشور منتشر شد و بر این اساس 3 تن از دانش آموختگان دانشگاه شهرکرد در مرحله نهايي بيست ‌و پنجمين دوره المپياد علمي- دانشجويي سال 1399کشور افتخار آفرینی کردند. محمد رضا کرم پور در رشته مهندسی متالورژی و مواد رتبه 5، مهرداد قنبری مبارکه در رشته فیزیک رتبه 13 و زهرا صادقیان در رشته زیست شناسی رتبه 21 ، بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی سال 1399کشور را کسب کردند.
المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته های: الهیات و معارف اسلامی، آمار، حقوق، روان شناسی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، زیست شناسی، سلول های بنیادی و مهندسی بافت، شیمی، طراحی صنعتی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، علوم جغرافیایی، علوم زمین، فیزیک، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی (زراعت واصلاح نباتات)، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی متالورژی و مواد و مهندسی مکانیک در اول اسفند1399برگزارشد.

انتخاب بیمه گر واحد در شورای هماهنگی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان
 رشت-مهناز نوبری- در ابتدای جلسه سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان و رئیس شورای هماهنگی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان ضمن ارایه گزارش عملکرد دوره ای شورای هماهنگی اظهار داشت: طی این دوره ، 7 جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر نیرو با موضوعات اصلاحات ساز و کاری و پروژه های مربوط به پویش # هرهفته_الف _ب _ ایران تشکیل شد.وی در ادامه افزود: 9 جلسه نیز با حضور مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان برگزار شد که نتیجه آن 49 مصوبه بود و 46 مصوبه به مرحله اجرا درآمد و 3 مصوبه در دست پیگیری است.سپس اعضاء شورای هماهنگی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان با توجه به نشست تخصصی معاونین منابع انسانی در خصوص شرایط بیمه گران معرفی شده از وزارت نیرو، به بحث و بررسی درخصوص انتخاب بیمه گر واحد پرداختند.گفتنی است در پایان جلسه مدیران عامل صنعت آب و برق گیلان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس حسینی در دوره تصدی مسئولیت بعنوان ریاست شورای هماهنگی ، حکم ریاست جدید شورا که از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد را قرائت و دکتر هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بعنوان رئیس جدید شورای هماهنگی مدیران معرفی شد.

تشریح اقدامات شهرداری گرگان
 در موج پنجم کرونا
دکتر دادبود شهردار گرگان در گفتگویی به تشریح اقدامات شهرداری گرگان در موج پنجم کرونا پرداخت.دکتر عبدالرضا دادبود با بیان این که وضعیت گرگان از لحاظ شیوع کرونا قرمز است، اظهار کرد: شهرداری گرگان با آغاز پیک پنجم کرونا و متناسب با وظایف و اختیارات خود، همینطور دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی کرونا نسبت به تعطیلی تفرجگاه‌های داخل شهر و پارک جنگلی ناهارخوران و النگ‌دره اقدام کرده است.وی با بیان این که حمل و نقل عمومی گرگان نیز به منظور ارائه خدمات بهتر قبل از آغاز ساعت کاری ادارات سرویس دهی می‌کنند، افزود: توزیع ماسک از طرف شهرداری نیز در سطح محلات شهر در حال انجام است و ضدعفونی اماکن عمومی به طور متداوم انجام می‌شود.شهردار گرگان خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان از همان ابتدای شیوع کرونا هر روز نسبت به ضدعفونی اماکن، تأسیسات و تجهیزات و ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرده است و با نصب بنر در معابر شهر و در وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و اتوبوس نسبت به فرهنگ سازی و گوشزد توصیه‌های بهداشتی به شهروندان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اقدام کرده است.وی ادامه داد: شهرداری گرگان به منظور جلوگیری از بروز تجمع در شهر و فرهنگ سازی در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌های آموزشی خود را در سطح فضای مجازی داشته است.دادبود تصریح کرد: با توجه به مشکلات قطعی برق که مردم شهرهای کشور از جمله مردم شهر گرگان را درگیر خود کرده است، برای کمک به کمتر شدن مدت زمان خاموشی‌ها، نورپردازی‌هایی را که معمولاً شب هنگام در شهر انجام می‌شده را فعلاً متوقف کرده است تا وضعیت تأمین انرژی برق بهتر شود.وی تاکید کرد: این خاموشی‌ها در سطح شهر مربوط به شیوع پیک جدید کرونا نیست و یک ماه است که شهرداری گرگان این اقدام را به منظور کمک به کمتر شدن مدت زمان قطعی برق انجام می‌دهد؛ قبل از شیوع پیک جدید این تصمیم گرفته شده بود تا بخشی از نورپردازی‌‎ها و روشنایی‌ها که چندان ضروری نیست برای کمک به روشنایی منازل فعلاً متوقف شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه