روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ مرداد - شماره 3948

معاون اول قوه قضاییه:

تعامل قوه قضاییه و مجلس عاملی مهم در جهش تحول قضایی است

 معاون اول قوه قضاییه از نمایندگان خواست در خصوص طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری و قضات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و برای حل مشکل معیشت آنان مساعدت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در نشست با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اهمیت جایگاه مجلس در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: تصویب لوایح و اصلاح مقررات با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و کاهش اطاله دادرسی از اقدامات مؤثری است که مجلس می‌تواند با کمک قوه‌قضائیه انجام دهد و بخش عظیمی از مشکلات مردم را حل کند.
معاون اول قوه قضاییه افزود: ارتباط مستمر و تعامل قوه‌ قضاییه و مجلس شورای اسلامی عاملی مهم در جهش تحول در دستگاه قضایی و رافع مشکلات اساسی قوه قضاییه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با ارائه توضیحاتی درخصوص وضعیت نامناسب حقوق کارکنان اداری و قضات، خواستار اهتمام مجلس شورای اسلامی به وضعیت معیشت آنان شد.
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: در مواردی مشاهده می‌شود یک قاضی با حدود ۲۵ سال سابقه هنوز مستأجر است و وضع معیشتی نامناسبی دارد، این وضعیت باعث شرمندگی ما مسئولین قوه‌قضائیه می‌شود و تناسبی با اهمیت جایگاه خطیر قضاوت ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: بنا بر گزارش‌ها حدود ۵۰ درصد از کارمندان اداری قوه‌قضائیه کمتر از سه میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند که با وظایف و جایگاه اداری آن‌ها تناسب ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق از نمایندگان خواست در خصوص طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری و قضات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و برای حل مشکل معیشت آنان مساعدت نمایند.
استقبال از انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان ریاست قوه‌ قضاییه، تقویت ارتباط قوه‌ قضاییه با مجلس شورای اسلامی، تأکید بر تقویت رویکرد مردمی قوه‌ قضاییه، پیشنهاد برگزاری جلسات فصلی بین مجلس و مسئولان قوه‌ قضاییه، لزوم توجه به معیشت قضات، ضرورت توجه به تأمین امکانات دادگستری‌ها، کاهش تورم قوانین، تأکید بر ادامه اصلاحات در قوه‌ قضاییه، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک قوه‌ قضاییه و مجلس، تشویق قضات و کارکنان مناطق محروم به ادامه خدمت در این مناطق، پیشنهاد تشکیل واحد ویژه تکریم ایثارگران در دستگاه قضایی و لزوم حمایت مادی و معنوی از قضات، از جمله انتظارات نمایندگان مجلس از قوه قضاییه بود که در این نشست بیان شد.
در این نشست نمایندگان گزارشی از روند رسیدگی به برخی طرح‌ها و لوایح از جمله طرح تسری فوق‌العاده خاص سازمان زندان‌ها به کارکنان قوه‌ قضاییه، لایحه شورای حل اختلاف، لایحه اصلاح قانون دیوان عدالت اداری و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، ارائه کردند.

ادامه محدودیت‌های کرونایی سفر به آمریکا برای مسافران کشورهایی از جمله ایران
 سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در موقعیت فعلی شیوع سویه دلتای ویروس کرونا، این کشور محدویت های سفر اعمال شده اش برای ورود شهروندان غیر آمریکایی به این کشور را لغو نمی کند.
کاخ سفید روز دوشنبه تایید کرد که آمریکا محدودیت های سفر فعلی  به این کشور را به خاطر نگرانی ها از شیوع  سویه دلتای ویروس کووید-۱۹ که قدرت سرایت بالایی دارد و به خاطر آمار رو به افزایش مبتلایان به کرونا «در این موقعیت» برای مسافرانی از کشورهای متعدد از جمله ایران لغو نمی کند. این تصمیم که ابتدا توسط رویترز گزارش شده بود، پس از یک نشست رده بالا روز جمعه در کاخ سفید  اعلام شد. این یعنی محدودیت های بلند مدتی که از سال ۲۰۲۰ مانع سفر تعداد زیادی از جمعیت جهان به آمریکا می شد، در کوتاه مدت برطرف نخواهد شد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در این باره گفت: با توجه به وضعیتی که امروز در آن قرار داریم و با وجود سویه دلتا، محدودیت های فعلی سفر را در این موقعیت حفظ می کنیم. آمریکا در حال حاضر، مانع سفر بسیاری از شهروندان غیر آمریکایی به این کشور می شود که در ۱۴ روز گذشته در انگلیس، ۲۶ کشور اروپایی شینگن که کنترل های داخلی مرزی ندارند، ایرلند، چین، هند، آفریقا، ایران و برزیل بوده اند. محدویت های خارق العاده سفر توسط آمریکا اولین بار در ژانویه ۲۰۲۰ برای ممانعت از شیوع کروناویروس علیه چین اعمال شد. کشورهای دیگر پس از آن شامل این محدودیت ها شدند، تازه ترین آن ها هند بوده است که از ماه مه مشمول این محدودیت شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه