روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۴ مرداد - شماره 3946

دومین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان تشکیل شد

 دومین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اهالی رسانه در بستر مجازی تشکیل شد.
در این جلسه احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از اهالی پر تلاش رسانه، به جریان سازی مستمر و  فرهنگ سازی در حوزه سلامت تاکید کرد.
در ادامه حسن دیلم رییس گروه رسانه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز به نقش تاثیر گذار رسانه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که به دنبال این بودیم در شرایط کرونایی از نظرات تعداد بیشتری از اهالی رسانه بهره مند باشیم، برپایی جلسات در بستر مجازی شکل گرفت.وی با تاکید بر ترغیب مداوم مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی،افزود: امید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل ها بتوانیم از وضعیت قرمز کرونایی عبور کنیم.
در ادامه ی جلسه هر یک از حاضران نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.یادآوری می شود تاکید بر اطلاع رسانی مستمر در اعیاد قربان تا غدیر، ترویج سبک کرونایی  و عدم سفرهای غیر ضرور و نظارت رسانه های با حساسیت بیشتر به رعایت دستورالعمل ها از عمده ترین موارد مطروحه و تصویب شده در جلسه بود.

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از خانواده ی مرحوم رضا علی لیوانی
 عادله کشمیری با جمعی از کارکنان آن اداره کل به دیدار خانواده مرحوم «رضا علی لیوانی» رفت.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با همراهی معاونین فرهنگی و هنری، ذیحساب، مسئول اداری و مالی، مسئول روابط عمومی و تعدادی از همکاران با حضور در منزل رضاعلی لیوانی در روز  شنبه 2 مرداد ماه  با خانواده آن مرحوم دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم،  زنده نام لیوانی را فردی خدوم و تلاشگر، مومن و پاکدست خواند و از زحمات رضاعلی لیوانی در مقام معاون توسعه مدیریت و منابع آن اداره کل تقدیر و تشکر کرد.
در پایان این دیدار نیز پیام تسلیت دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر ارسالی از سوی دکتر کاراندیش معاون حقوقی و امور مجلس، توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تقدیم خانواده شادروان رضاعلی لیوانی معاون فقید توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خبرداد:
شروع عملیات اجرایی و مرمت بقعه متبرکه امامزاده محمد فم تفرش
 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی و مرمت بقعه متبرکه امامزاده محمد فم تفرش خبر داد.
 ️به ‌گزارش کائنات به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی مصطفی مرزبان در تکمیل این خبر گفت: «در این عملیات مرمتی،  جمع‌آوری کف‌سازی محوطه پیرامون بنا (حیاط) و همچنین خاک دستی که قبلا غیر اصولی انجام شده و موجب حبس رطوبت در پایه‌های بنا شده است، اجرای کانال زه‌کشی دور تا دور بقعه به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به پایه‌های بنا و اجرای کف‌سازی پیرامون بنا با شیب‌بندی مناسب به منظور هدایت آب‌های سطحی انجام خواهد شد.
 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه افزود: «مرمت این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان انجام خواهد شد.
مرزبان در مورد این آرامگاه تاریخی مربوط به دوره صفویه گفت: «بنای امامزاده محمد فم تفرش دارای یک بنای مرکزی چهارگوش با گنبد شلجمی است و از این نوع بنا نمونه‌های دیگری نظیر امامزاده قاسم کهک، بقعه شاهوارق و بقعه ابوالعلی در شهرستان تفرش وجود دارد.»
 آرامگاه امام زاده محمد قم که به شماره ۴۳۲در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.

خدمات‌رسانی بدون تعطیلی حوزه خدمات شهری شهرداری قدس
 شهرستان قدس_ شهلا میرمبک- رضا حیدری، معاون خدمات شهری شهرداری قدس از اجرای عملیات جهادی و گسترده نظافت و پاکسازی محلات، با انجام اموری از قبیل پاکسازی معابر، لایروبی انهار، شست و شوی باکس‌های زباله، نخاله‌برداری و... توسط اکیپ‌های چند نفره در سطح شهر خبر داد.
به گزارش کائنات؛ رضا حیدری در تشریح این اقدامات گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های زیست‌پذیری شهری، حفظ نظافت و بهداشت محیطی در یک شهر محسوب می‌شود؛ امری که به عنوان بدیهیات یک جامعه شهری و جزو وظایف ذاتی شهرداری به شمار می‌آید و عدم اجرای آن حتی در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند امکان زیستن را غیرممکن سازد.
وی عنوان کرد: نظافت محیط شهری به صورت اکیپ‌های چند نفره در جریان است و پاکسازی و نظافت محلات با انجام اموری از قبیل رفت و روب، لایروبی، شست و شوی باکس‌های زباله، نخاله‌برداری و... انجام می‌شود.
حیدری در پایان بر نقش شهروندان در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر تاکید نمود و افزود: از شهروندان گرامی انتظار می‌رود به عنوان صاحبان اصلی شهر همواره نیروهای خدوم خود را در حفظ بهداشت شهری یاری نمایند

برگزاری جلسه شورای مرکزی پایگاه مقاومت شهید مطهری مخابرات منطقه آذربایجان غربی
 دراین جلسه اسد محمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید باباساعی ادارات کل استان در جمع اعضای شورای مقاومت شهید مطهری مخابرات منطقه آذربایجان غربی ، در سخنانی با تاکید برنقش اثر گذاری بسیج در جامعه تصریح کرد باید فعالیت های حوزه پایگاههای بسیج ادارات استان برنامه محور  در قالب برنامه های فرهنگی مختلف با اثر گذاری مطلوب در بین کارکنان آن مجموعه برگزار شود.
وی در ادامه با تشریح برنامه های وفعالیت های پایگاه مقاومت شهید باباساعی ادارات کل استان  از فعالیت های سه ماهه  پایگاه مقاومت شهید مطهری مخابرات  منطقه  و بسیجیان این حوزه قدردانی نمود .
در ادامه این جلسه فرمانده پایگاه شهید مطهری مخابرات منطقه آذربایجان غربی واعضای شورای پایگاه شهید مطهری مخابرات منطقه  آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های سه ماهه این پایگاه ، پیشنهادات وراهکارهای لازم را در خصوص پیاده سازی هرچه  بهتر  برنامه ها وفعالیت ها این پایگاه  مطرح نمودند .
شایان ذکراست در این جلسه هومن برقی عضو بسیج پایگاه حوزه مقاومت شهید مطهری طی حکمی از طرف فرمانده حوزه بابا ساعی ادارات کل استان به عنوان سرپرست اداری ، پشتیبانی وفاوا شهید باباساعی ادارات کل استان منصوب شد .

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه