روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ دوشنبه ۴ مرداد - شماره 3946

۲۶۸ فوتی جدید کرونا

 بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۷۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است و ۲۶۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
تاکنون ۷ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۱۱ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۹۳۵  نفر از آنان بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۳۲ نفر رسید.۲۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۴۸۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.


الکاظمی:
عراق دیگر نیازی به نیروهای رزمی آمریکا ندارد
 نخست وزیر عراق اعلام کرد، سفر وی به ایالات متحده آمریکا در چارچوب تلاش‌ها برای تحکیم روابط نزدیک با واشنگتن بر اساس مبانی احترام متقابل و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف انجام می‌گیرد. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق کمی پیش از سفر رسمی خود به آمریکا در راس یک هیئت دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این سفر بیانگر تلاش‌ها در جریان جلسات گفت‌وگوی استراتژیک برای تنظیم روابط امنیتی میان دو کشور براساس منافع ملی عراق است. وی همچنین پیش از این سفر در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، کشورش دیگر نیازی به حضور نظامیان آمریکایی برای مقابله با داعش ندارد اما چارچوب زمانی رسمی برای استقرار مجدد آنها به نتایج مذاکرات با مسؤولان آمریکایی منوط خواهد بود که قراراست هفته جاری انجام شود. نخست وزیر عراق گفت، عراق همچنان خواستار آموزش و کمک برای جمع آوری اطلاعات نظامی از سوی آمریکاست. وی افزود، هیچ نیازی به ادامه حضور نیروهای خارجی در خاک عراق وجود ندارد اما موعد نهایی برای خروج نظامیان آمریکایی هنوز اعلام نشده است. الکاظمی ادامه داد، هر گونه طرح زمانی برای خروج نظامیان به نیازهای نیروهای عراقی بستگی خواهد داشت که سال گذشته نشان دادند می‌توانند به صورت مستقل با داعش مقابله کنند. مبارزه با داعش و آمادگی نیروهای عراقی مستلزم یک جدول زمانی مخصوص است و این به مذاکرات عراق و آمریکا بستگی دارد که در واشنگتن برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه