روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد - شماره 3917

فروش بیش از 17 میلیارد متر مکعب گاز در استان بوشهر

 رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال ( تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) نامگذاری کردند و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملا محقق شود.”
این شرکت همزمان با آغاز سال 1400 و پیرو دستور رهبر انقلاب و طبق اهداف استراتژیک خود ، گاز رسانی به صنایع و جذب سرمایه گذاران صنعتی را چون سال های گذشته در دستور کار خود قرار داده  است و در حال حاضرگازرسانی به 523 صنعت در استان انجام شده است.
 مهندس رحمانی  مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر تامین مستمر گاز در بخشهای مختلف خانگی، تجاری و صنعتی را از اهداف و وظایف مهم شرکت گاز استان بوشهر دانست و گفت:  شرکت گاز استان سالانه بیش از  17 میلیارد متر مکعب گاز را به فروش می رساند.  مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه گازرسانی  به صنایع موجب رونق تولید و اشتغال می گردد  بیان داشت :  بیشترین سهم مصرف گاز در استان به پتروشیمی ها با بیش از 13 میلیارد متر مکعب می باشد.  وی گفت: در حال حاضر 6 نیروگاه در سراسر استان از گاز بهرمند می باشند و با مصرف بیش از 4 میلیارد متر مکعب گاز توانسته اند رتبه دوم مصرف گاز را در استان بوشهر کسب کنند.  رحمانی همچنین به صنایع عمده و غیر عمده استان بوشهر که مصرف کننده گاز طبیعی می باشند اشاره کرد و گفت : در بخش صنایع عمده بعد از پتروشیمی ها و نیروگاه ها، کارخانه های سیمان نیز از صنایع پر مصرف به حساب می آیند.  رحمانی تصریح کرد: گازرسانی به مرغ داری ها و بخش کشاورزی نیز در طول این سالها ادامه داشته و گاز طبیعی توانسته به مرغداری ها کمک شایانی کند در حال حاضر 155مرغداری در سراسر استان از گاز طبیعی استفاده می کند که با تولید گرمای پاک در پرورش طیور و کاهش هزینه‌های تولید در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت به استان کمک کرده اند.  وی گفت:  همه می دانیم که چرخ اقتصاد یک کشور بر پایه تولید استوار است و استان بوشهر به دلیل دارا بودن منابع عظیم انرژی از جمله استانهای مهم کشور در تامین منابع گاز محسوب می شود و صنایع استان بیشترین حجم مصرف گاز را دارند.  رحمانی در پایان افزود: گازرسانی به صنایع توانسته  ارزش افزوده خوبی برای استان بوشهر داشته باشد و  با جایگزینی سوخت طبیعی در واحدهای تولیدی و صنعتی ، آلودگی کمتری در مقایسه با فرآورده های نفتی به دنبال داشته و بدین ترتیب موجب ارتقاء شاخص های حفظ و بهبود محیط زیست و توسعه پایدار استان شده است.

انتصاب سرپرست جدید معاونت منابع انسانی نیروگاه رامین اهواز
 طی حکمی از سوی خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین سرکار خانم ویدا صادقی با حفظ سمت بعنوان « سرپرست معاونت منابع انسانی” منصوب شد. در مراسم معارفه وی که با حضور معاونین و مدیران نیروگاه برگزار شد،مهندس خلیل محمدی ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و اهمیت جایگاه بانوان توانمند در جامعه، اهتمام ،توجه و افزایش کارآمدی سرمایه های انسانی،ایجاد نظام اداری بهره ور وبهینه سازی ساختار سازمانی را مهمترین رسالت سرپرست جدید معاونت منابع اسانی و کارکنان این مجموعه دانست و بر همکاری و تعامل سایر بخشهای نیروگاه با این معاونت در پیشبرد اهداف سازمانی تاکید نمود.

اهدای پوش مرقد حضرت معصومه(س)
توسط تولیت آستان قدس رضوی
 پوش مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توسط تولیت آستان قدس رضوی به تولیت آستان قم اهدا شد.
همزمان با روز ولادت کریمه اهل بیت(س)، دو پوش سرداب و مضجع مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) توسط حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اهدا شد. پوش سرداب حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ابعاد ۲ متر در ۸۰ سانتی متر مزین به هنر ابریشم دوزی شده و با بهره گیری از تکنیک تفرش(هشت در چهار) به ۲۳۰ هزار کوک منقوش شده است. وسط پوش به خط کوفی بنایی مزین به عبارت «یا فاطمه المعصومه(س)» است. همچنین پوش سنگ مضجع مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به طول ۳ متر و ۲۰ سانتی متر و عرض ۱ متر و ۶۵ سانتی متر و ارتفاع ۱ متر با هنر ابریشم دوزی تهیه شده است. این اثر به واسطه تکنیک تفرش با ۵۰۰ هزار کوک منقوش شده است که در مرکز آن با خط کوفی کلمه «لا اله الا الله» و در طرفین ذکر «اللهم صل علی محمد و آل محمد(ع)» و «یا فاطمه المعصومه(س)» حک شده است. این دو اثر که برای اولین بار در جهان صنایع دستی خلق شده است، امروز از سوی آستان قدس رضوی به ساحت قدسیه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تقدیم شد.

همایش «دختران و انتخاب ها» از سوی شهرداری گرگان برگزار شد
 روز نخست ویژه برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده شهرداری گرگان به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر برگزار شد.همایش «دختران و انتخاب ها» ویژه «رای اولی ها» با حضور مقامات سپاه نینوا استان گلستان و ناحیه شهرستان، مهندس سیدالنگی معاون مدیریت و توسعه منابع و سرکار خانم دکتر رضایی مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری گرگان و جمعی از بانوان و دختران گرگانی در حسینیه عاشقانه ثارالله سپاه نینوا استان گلستان برگزار شد.در این برنامه بانوان هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی از طریق صفحه اختصاصی شهرداری گرگان حضور داشتند.امروز همچنین کارگاه آموزش شیرینی ­پزی در دو گروه صبح و بعداز ظهر برای دختران رده سنی ١٥ تا ١٩ سال در كانون طه برگزار و در آن ٤ مدل كیک و شيرينی به علاقمندان آموزش داده شد.لازم به ذکر است جشنواره «خلاقیت مادر و دختر» همراه با آموزش تکنیک های ساخت بهترین ها از مواد دورریختنی ویژه همکاران شهرداری از ساعت 17 روز یکشنبه 23 خرداد در خانه طبیعت برگزار می شود.

شهردار گرگان:
تملک زمین ۴ هکتاری درمرکز شهر گرگان مصوب شد
 شهردار گرگان از تصویب نهایی پروژه خرید و تملک زمین ۴ هکتاری مرکز شهر گرگان خبر داد.دکتر عبدالرضا دادبود اظهار داشت: در پی درخواست شهرداری گرگان مبنی بر خرید زمین ۴ هکتاری در خیابان شهید بهشتی متعلق به سازمان جهاد کشاورزی ، امروز این لایحه به استناد بند ب تبصره ۱۲ قانون بودجه به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.دکتر دادبود با بیان اینکه به جهت توسعه سرانه فضای سبز شهری این زمین به پارک و فضای سبز تبدیل خواهد شد، بیان کرد: قرار است معادل قیمت زمین برای سازمان جهاد کشاورزی توسط شهرداری گرگان ساختمان اداری ساخته شود.به گفته وی، این بزرگترین اتفاق در خصوص تملکات و آزاد سازی اراضی مرکز شهر گرگان که در اختیار نهادهای دولتی است محسوب می شود.شهردار گرگان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر گرگان رسیده بود و مراحل تصویب آن در مجرای اداری تا امروز ادامه یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل خبر داد:
کیفی سازی خدمات مستلزم ارتباط دوسویه با مشترکین گاز طبیعی
 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در حاشیه جلسه ارایه دستاوردهای طرح نظرسنجی، ارتقاء سطح کیفی ارایه خدمات را در گرو شناخت نیازمندی های جامعه هدف دانست و در همین راستا از گسترش تعامل و ارتباط دو سویه  با گروه های هدف خبر داد. سردار اسماعیلی مدیرعامل این شرکت در این خصوص از تقویت راه های ارتباطی و دوسویه شدن تعامل با مشترکان گاز خبر داد و افزود: یکی از اهداف شرکت گاز استان در ارایه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی ، تغییر کردن تعریف مشترک و برقراری ارتباط دو سویه با مشترکین است. وی درمورد محیط ارایه خدمات و اطلاع رسانی به مشترکین گاز طبیعی نیز توضیح داد: بنا بر نتایج نظر سنجی ها در حال حاضر در رابطه با نحوه اطلاع رسانی ؛ فضای مجازی و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکین با بیش از 30 درصد در رتبه نخست و پس از آن صدا و سیما با 22 درصد در رتبه دوم قرار دارد و سایر روشهای ارتباطی اعم از نشریات، وبسایت، تابلوهای تبلیغاتی ، پیامک و ... در رتبه های بعدی قرار دارند. این مقام مسئول در ادامه می افزاید: طی سالهای اخیر و با توسعه شبکه های گازرسانی در حال حاضر بیش از 96 درصد از جمعیت روستایی و 100 درصد جمعیت شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و در گام دوم بایستی بر کیفیت ارایه خدمات متمرکز شویم و در این خصوص در نظر داریم با سنجش نیازمندی های مشترکین همه ساله نقاط ضعف و قوت را شناسایی نموده و در راستای تقویت نقاط ضعف با برنامه ریزی های مدون گام برداریم. وی در پایان یادآور شد نتایج بدست آمده از طرح نظر سنجی قطعاً در رویکرد کلان شرکت در ارایه خدمات تاثیرگذار خواهد بود و در این خصوص پایش مستمر رضایتمندی مشترکین را گواه بر وجود سیستم نظامندی در جهت ارتقاء سطح کیفی ارایه خدمات عنوان کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه