روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد - شماره 3916

استاندار مازندران:

باید از ظرفیت NGO ها در حوزه کودکان کار و خیابانی استفاده شود

  با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران و وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران و مسولان استانی و شهرستانی جلسه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان ، و خانواده استان با محوریت طرح حمایت های اجتماعی - روانی از کودکان کار و خیابان ( طرح دوستدار کودک) در استانداری مازندران برگزار شد.
احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه برای داشتن جامعه ای سالم باید به کودکان توجه ویژه ای شود، گفت: طرح دوستدار کودک یکی از طرح های خوب در حوزه کودکان است و همه دستگاه ها باید در اجرای این طرح کمک و آن را به عنوان تکلیف خود بدانند.
وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت انجمن های مردم نهاد استفاده شود، افزود: در سالهای گذشته تعداد و حوزه فعالیت های انجمن های مردم نهاد افزایش پیدا کرده است که می توان آن ها را به سمت سلامت اجتماعی و روانی به ویژه کودکان سوق داد.
فعالیت سه مرکز کودکان خیابانی و کار در شهرهای ساری و آمل
دکتر گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه اظهارکرد: سازمان بهزیستی براساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود از سال 78 فعالیت خود را در زمینه ساماندهی و توانمندسازی کودکان خیابانی و کار آغاز نمود و در طول این سالها به ابعاد کمی و کیفی این خدمات افزوده است.
وی به فعالیت های بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت:  سوادآموزی کودک و خانواده ، حرفه آموزی کودک یا خانواده ، اشتغال از طریق حرفه آموزی کودک و خانواده، اشتغال بدون حرفه آموزی ، برقراری مستمری ، اردوی فرهنگی تفریحی ، اخذ شناسنامه ، اخذ دفترچه بیمه ، کلاس های فرهنگی یا ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه کودکان کار است.
مدیرکل بهزیستی مازندران کودکان کار و خیابانی را یکی از چالش های جوامع امروزی برشمرد و گفت : کار کودک موجب باز ماندن این کودکان از روند رشد و شکوفایی طبیعی می شود و در سال های آتی نیز آسیب ها و نا امنی اجتماعی  در جامعه را به همراه دارد.
دکتر گوهردهی خواستار توجه جدی همه نهادها و سازمان های مرتبط در جهت اجرای طرح دوستدار کودک شد و افزود: طرح دوستدار کودک کمک می کند که ما در برنامه ریزی و سیاست گذاری ها، تفکرات و اقدامات خود، کودک را در کانون توجه خود قرار داده و از طریق شناخت صحیح نیازها و حقوق کودک برای ایجاد عدالت، در بهبود حقوق کودکان مثل سایر افراد جامعه گام برداریم.
وی ادامه داد: طرح دوستدار کودک زمینه را برای رشد و ارتقا کودکان در ابعاد مختلف جسمی، روحی ، روانی ، اجتماعی و معنوی(امنیت، سلامت و آرامش، کرامت انسانی و هویت و نشاط کودکان) فراهم می کند.
شایان ذکر است طرح دوستدار کودک به صورت پایلوت در شهرهای ساری و آمل اجرا می شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه