روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد - شماره 3915

قاضی‌زاده هاشمی:

جدی شدن رقابت‌ها سبب افزایش مشارکت مردم می‌شود

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات در حال شکل گیری برای افکار عمومی است و جدی شدن رقابت‌ها سبب افزایش مشارکت مردم می‌شود. سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات، تازه در حال شکل گیری در افکار عمومی است و مردم کم کم در حال مقایسه کردن نامزدها باهم هستند و رقابت‌ها در حال جدی تر شدن است. این روند خوبی است و حتما منجر به افزایش مشارکت‌ مردمی خواهد شد.  نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکیدکرد: ما حرف‌های خود را با جدیت مطرح می‌کنیم تا مردم هم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند و بین این افرادی که در صحنه هستند، انتخاب اصلح داشته باشند.

همتی:
پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است و منشاء حجم عظیم بنر، پوستر و سفر میلیاردی با اجاره هواپیمای اختصاصی همین پول‌هاست. «عبدالناصر همتی» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است. منشاء حجم عظیم بنر و پوستر و سفر میلیاردی با اجاره هواپیمای اختصاصی همین پول‌هاست. وی در ادامه این تویئت نوشت: من نه تنها اجازه ندادم پول رانت و دلالی برای من تبلیغ کند که پول‌های کثیف و جریان‌های آلوده در حال تخریب و تمسخر بنده هستند. به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود و تاکنون دو مناظره ۷ نامزد حاضر در این انتخابات برگزار شده است و سومین مناظره قرار است فردا شنبه از رسانه ملی پخش شود.

استاندار تهران:
همه چیز برای برگزاری انتخابات پرشور مردم فراهم است
 استاندار تهران بر اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: دشمن وقتی ببیند مردم پشت سر نظام با هوشیاری و سرزندگی هستند، متوجه قدرت ما خواهد شد. حضور مردم در انتخابات باعث پشتوانه ما در مذاکرات وین هم خواهد بود.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران گفت: یکی از شعارهای محوری انقلاب، جمهوری اسلامی بود و جمهوریت یعنی حکومت را به دست مردم اداره کنیم و نهادینه کردن اراده مردم در تعیین سرنوشتشان یک اصل است.
وی ادامه داد: حکومت انقلابی مان با تاکید بر رای مردم بوده و بر اساس برنامه زمانبندی و تقویم، انتخابات باشکوه برگزار شده است.
استاندار تهران بیان کرد: اگر به ارکان انتخابات نگاه کنیم سه رکن این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و آن عبارت است از سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری. وظیفه ذاتی ما در وزارت کشور و استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با کمک دیگر نهادها، تامین سلامت و امنیت است.
بندپی ادامه داد: بی‌طرفی، قانون مداری و توجه به حق الناس راهبردی است که الحمدالله در سیستم اجرا نهادینه شده و از سوی عوامل اجرایی به درستی رصد و برنامه ریزی می شود. نباید در اجرا در دنیا آبرو و در آخرت ایمانمان را به خاطر منافع اشخاص به خطر بیندازیم و این موضوع در سیستم مذکور نهادینه شده است.
وی گفت: از توطئه‌های دشمنان در امان نخواهیم بود و تا زمانی که خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب هزاران کیلومتر سنگر بندی شده و سردارانی چون سردار سلیمانی باعث امنیت ما شده‌اند، از توطئه دشمن در امان نخواهیم بود.
استاندار تهران اظهار کرد: در تامین امنیت انتخابات عوامل انتظامی در تمام استان تهران دوره های آموزشی و نیز توجیهی داشته‌اند. عوامل قضایی تخلفات حقوقی را برای عوامل انتظامی ارائه کرده‌اند. در تهران بزرگ نزدیک ۲۰ هزار نفر نیرو برای حفاظت و صیانت از صندوق‌های رای و تامین امنیت مردم قرار داده ایم.
بندپی اضافه کرد: نزدیک ۵ هزار نیرو در غرب استان تهران تعیین کرده‌ایم و سپاه حضرت سیدالشهدا و محمد رسول الله اعلام کرده‌اند در هرجا کمبود نیرو داریم به کمک نیروی انتظامی خواهند آمد. ۲۲ جلسه امنیتی برگزار کرده‌ایم و ۱۶ جلسه عوامل نظامی و انتظامی بررسی کرده‌اند تا پیش‌بینی پیشگیری و بازدارندگی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه