روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 3899

تعویض مقره های یکی از خطوط حیاتی برق خوزستان

 مدیر امور بهره برداری ناحیه غرب اهواز شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مقره های خط مهم و حیاتی ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاهی سد گتوند- علی بن مهزیار اهواز تعویض شد.
به گزارش کائنات، امیر زبیدی بیان کرد: خط ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه سد گتوند- علی بن مهزیار، در پایداری کریدور شمال –مرکز و مرکز به جنوب اهمیت بالایی دارد و لازم بود جهت ورود به فصل گرم مقره های دارای اشکال و ضعف عایقی آن، تعویض شود.
وی ارزش سرمایه گذاری تعویض مقره های این خط را بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تعداد ۳۶۹ بشقاب مقره دارای اشکال و ضعف عایقی در ۱۱۸ دکل از خط ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه سد گتوند- علی بن مهزیار با یک عملیات یک ماهه و خاموشی این خط، تعویض شد.
مدیر امور بهره برداری ناحیه غرب اهواز شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: اهمیت این اقدام به این دلیل است که اشکال وضعیت عایقی در مقره های خطوط باعث شکست عایقی و قطعی خطوط و به تبع آن عدم پایداری شبکه برق می شود.
 زبیدی با اشاره به سختی های اقدام انجام شده، اضافه کرد: وجود معارضین به دلیل زمین زراعی، صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی به دلیل وجود کشتزار از جمله مشکلات تعویض مقره های خط ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه سد گتوند- علی بن مهزیار بوده است. بر اساس این گزارش، مصرف برق در خوزستان رشد افزایشی خود را از هفته های قبل شروع کرده و تولید برق نیروگاه برق آبی نیز به دلیل خشکسالی کاهشی شده است. در این بین بهینه سازی و آماده سازی شبکه برق خوزستان با تمام تلاش در حال انجام است تا در روند برق رسانی خللی وارد نشود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه