روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت - شماره 3898

استفاده بدون مجوز دستگاه های دولتی از «ماینر» ممنوع

 استاندار تهران گفت: با مدیران دستگاه های دولتی که بدون مجوز از دستگاه های استخراج رمزارزها استفاده می کنند برخورد جدی خواهد شد.
انوشیروان محسنی بندپی درباره استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارزها در شهرداری ها و دستگاه های دولتی گفت: این دستگاه ها برق زیادی مصرف می کنند و امروز در شرایطی قرار داریم که باید الگوی بهینه مصرف را در دستور کار قرار دهیم لذا هر دستگاه دولتی و هرجایی که مجوز لازم را برای استفاده از ماینرها(دستگاه های استخراج رمز ارزها) را نداشته باشد به محض ارسال گزارش اقدام خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: با مدیران دستگاه دولتی که از این دستگاه ها استفاده می کند برخورد جدی صورت خواهد گرفت اما تاکنون در این زمینه گزارشی نداشته ایم.
حناچی، شهردار تهران نیز در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص استفاده از ماینرها و استخراج رمزارزها در مجموعه شهرداری تهران گفته بود: هر کجا برق فراوان وجود داشته باشد و فضا فراهم شود استفاده از ماینرها ممکن است انجام شود از ابتدای دوره گزارش هایی در این خصوص داشتیم که با آنها برخورد کردیم. قطعا کار شهرداری تهران تولید رمزارز نیست لذا هرگاه گزارشی در این خصوص داشته باشیم برخورد می کنیم و دستگاه های نظارتی نیز در این خصوص وارد عمل خواهند شد.
سخنگوی صنعت برق نیز پیش‌تر با هشدار به مراکز استخراج رمز ارز که از برق غیرقانونی برای این کار استفاده می‌کنند، اعلام کرده بود: اینگونه مراکز غیرمجاز در صورت شناسایی، به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد و در عین حال عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، تا سقف ۱۰ میلیون تومان نیز مشمول دریافت پاداش خواهند بود.

ابلاغ انجام فرایند بازرسی از کارگاه‌ها به کارگزاری‌های تامین اجتماعی
 بخشنامه انجام فرایند بازرسی از کارگاه‌ها توسط کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
به گزارش کائنات به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  بر اساس این بخشنامه و به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود برای تقویت فرآیند بازرسی از کارگاه‌ها و امکان دستیابی به اطلاعات جامع و کامل بیمه شدگان شاغل، از تاریخ ۲۲ اردیبهشت سالجاری با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه و ملحوظ نظر قراردادن موارد زیر بازرسی از کارگاه‌ها از طریق کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی قابل اجرا خواهد بود.
بازرسی از کارگاه‌های شناسایی شده جدید فاقد کد کارگاهی و دارای کارگر
کارگزاری‌های تابعه پس از انجام فرآیند پلاک برداری و شناسایی کارگاه‌های جدید فاقد کد کارگاهی دارای کارگر پس از اخذ مدارک کامل شناخت کارفرمایی مطابق ضوابط و مقررات جاری سازمان، باید نسبت به درج فعالیت عمده و عملی کارگاه، نام کارفرما، نوع صنف و مشخصات افراد شاغل کارگاه و درج هویتی کامل مطابق مدارک شناسایی بیمه شده (شناسنامه یا کارت ملی) با نهایت دقت نظر و همراه با دریافت مستندات مربوطه در سامانه بازرسی الکترونیک اقدام و مراتب را پس از تائید مسئول کارگزاری به شعبه ذیربط ارسال کنند.
مسئول بازرسی شعبه تامین اجتماعی نیز به منظور اعمال نظارت وکنترل موثر بر صحت گزارش‌های بازرسی انجام شده باید حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از دریافت گزارش بازرسی از کارگاه های شناسایی شده فاقد کد کارگاهی، نسبت به بررسی گزارش های واصله اقدام کند و مراتب تایید یا عدم تایید گزارش مربوطه را با ذکر علت در سیستم بازرسی الکترونیک مشخص و کارگزاری نیز مکلف است ظرف مدت سه روز اداری نسبت به بررسی و رفع نقایص اعلامی از سوی شعبه اقدام کند.
بازرسی دوره ای از سایر کارگاه‌های دارای پرونده مطالباتی
واحد بازرسی شعبه تامین اجتماعی می تواند بمنظور استفاده بهینه از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی و افزایش سرعت و ارتقاء کیفیت گزارشات بازرسی، انجام بازرسی از کارگاه‌هایی که دارای پرونده مطالباتی نزد شعبه هستند را از طریق سامانه بازرسی الکترونیک به کارگزاری‌ها اختصاص دهد.
در این بخشنامه همچنین تاکید شده است، انجام بازرسی از کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر، کارگاه‌های خانوادگی، پیمانکاری‌ها، کارگاه‌های دولتی، کارگاه‌های مشمول کمک دولت وکارگاه‌های مستقر در اماکن مسکونی توسط کارگزاری ها مجاز نیست. گفتنی است، پیش از این بازرسی‌های کارگاهی و جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های سازمان تامین اجتماعی به دلیل شیوع کرونا در شهرهای قرمز به دستور مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعلیق شده بود.

درخواست WHO از کشورهای ثروتمند برای تعویق در واکسیناسیون کودکان
 سازمان جهانی بهداشت (WHO) بار دیگر تاکید کرد: کشورهای ثروتمند باید برنامه واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس را به تاخیر انداخته و ذخایر واکسن خود را با سازوکار جهانی کوواکس به اشتراک بگذارند.
“تدروس آدهانوم” دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: کشورهای ثروتمند باید برنامه تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان و نوجوانان را به تعویق بیندازند و در عوض تجهیزات و ذخایر واکسن خود را به کشورهای کم درآمد اهدا کنند.
“تدروس آدهانوم» در یک سخنرانی از کشورها خواست که واکسن بیشتری را در اختیار طرح جهانی دسترسی برابر به واکسن موسوم به کوواکس قرار دهند. وی افزود که توزیع بین المللی واکسن کووید-۱۹ بسیار نابرابر است.
از زمان تایید اولین واکسن کروناویروس در ماه دسامبر، کشورهای ثروتمند بیشتر واکسن مورد نیاز خود را خریداری کرده اند و بسیاری از کشورها برای واکسیناسیون هرچه بیشترِ جمعیت خود با یکدیگر رقابت دارند.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: درک می کنم که چرا برخی از کشورها در تلاش هستند تا هر چه سریعتر کودکان و نوجوانان را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند اما در حال حاضر از آنها می خواهم که در این مورد تجدید نظر کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، وی متذکر شد: در کشورهای با درآمد کم و متوسط تهیه واکسن حتی برای ایمن سازی کادر درمان با مشکل روبروست و بیمارستان ها مملو از بیمارانی است که به فوریت به مراقبت های درمانی نیاز دارند.

واکسیناسیون در مراکز توانبخشی سرعت گرفت
 مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درخصوص واکسیناسیون مراکز بهزیستی بیان کرد: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم به طور میانگین روزانه رشد ۲.۴ درصدی را شاهد بودیم که نشان می‌دهد فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده، زیرا نسبت به هفته‌های قبل که روزانه رشد یک درصدی را داشتیم، هفته گذشته این رشد به ۲.۴ درصد رسید.
مصطفی سراج در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی بیان کرد: کل واکسیناسیون انجام شده مراکز سالمندان اعم از افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان تا روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ماه) ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر (۸۰ درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان)، واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر (۲۷ درصد افراد مقیم و پرسنل این‌گونه مراکز) و واکسیناسیون کلیه مراکز توانبخشی و مراقبتی اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر (۴۲.۷ درصد مراکز توانبخشی و مراقبتی) است.
وی افزود: در مقایسه تطبیقی استان‌ها، بیشترین واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان مازندران با ۷۴.۳ درصد، استان یزد ۷۲.۵ درصد، استان لرستان ۶۲.۸ درصد و استان اردبیل ۶۲ درصد است. کمترین میزان واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان قم ۱۳ درصد، خراسان جنوبی ۱۴.۵ درصد، زنجان ۱۶.۵ درصد و گلستان ۱۷ درصد است.  به گفته سراج، چهار استان هنوز واکسیناسیون مرحله دوم را شروع نکرده‌اند که عبارتند از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه است.  مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم به طور میانگین روزانه رشد ۲.۴ درصدی واکسیناسیون را شاهد بودیم که نشان می‌دهد فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده، زیرا نسبت به هفته‌های قبل که روزانه رشد یک درصد را داشتیم، هفته قبل رشد ۲.۴ درصد بوده است و امیدواریم که این سرعت باز هم بیشتر شود و طی روزهای آتی و تا هفته آینده کلیه افرادی که مقیم مراکز شبانه‌روزی هستند و همچنین پرسنلی که واجد شرایط هستند، واکسن را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه