روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 3897

معاون وزیر نفت خطاب به مدیران منابع انسانی شرکت‌های اصلی:

نبود سمت مناسب، مانع تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر نفت نشود

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت خطاب به مدیران منابع انسانی شرکت‌های اصلی، با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر، یادآور شد: نبود سمت مناسب نباید عذری برای اجرا نکردن کار باشد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، علیرضا ترابی، مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت، نامه‌ای با موضوع قانون تفسیر بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور (سمت سازمانی مناسب) به فرزین مینو، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت نوشته که در بخشی از آن آمده است: «مستند به مفاد بخشنامه تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر، پست بلا تصدی در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب افراد می‌بایست لحاظ شده و در صورت نبود پست بلا تصدی مناسب برای افراد مشمول، دستگاه اجرایی می‌تواند از طریق سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه اجرایی کشور نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پست‌های سازمانی اقدام نماید».
در این نامه با اشاره به ابلاغ مفاد قرارگیری مشمولین در موعد تبدیل وضعیت در برابر سمت سازمانی متناسب با رشته/ مقطع تحصیلی (در صورت وجود سمت بلا تصدی با شرایط احراز مناسب برای افراد مشمول) به شرکت‌های اصلی و توصیه و تأکید بر ایجاد سمت قائم به شخص از طریق تعامل و هماهنگی با امور سازمانی (مهندسی ساختار) در صورت نبود سمت بلا تصدی، آمده است: «با امعان نظر به توضیحات فوق و با توجه به سؤالات/ ابهامات منعکس‌شده در باب موضوع (سمت سازمانی) و به‌منظور ممانعت از تطویل فرآیند (فوت زمان) تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول از منظر سمت سازمانی که موجب گله‌مندی‌هایی شده و در مواردی درخواست‌ها برای جابه‌جایی جهت یافتن سمت در سایر واحدها مطرح‌شده است، پیشنهاد می‌شود در انطباق با قانون و به جهت مدیریت مسائل مطروحه، مراتب مورد تأکید برای اجرا قرارگرفته و به مدیران محترم منابع انسانی منعکس شود».
به دنبال نامه مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی به معاون وزیر نفت، مینو خطاب به مدیران منابع انسانی شرکت‌های اصلی وزارت نفت نوشت: مطابق تأکید وزیر محترم نفت، این موضوع (تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر) نباید به تأخیر بیفتد و نبود سمت مناسب نباید عذری بر انجام ندادن کار باشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران:
اهمیت پایداری انتقال اطلاعات، کمتر از انتقال گاز نیست
 مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، اهمیت پایداری انتقال اطلاعات و تجهیزات ارتباطی را در انتقال گاز کشور مهم برشمرد. به گزارش شانا، مهدی جمشیدی دانا در نشست هم‌اندیشی مدیر و رؤسای مخابرات و تلمتری و مدیران و رؤسای ICT مناطق که در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، هدف از این نشست را تغییر رویکرد مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران دانست و گفت: باید با همکاری، هم‌اندیشی و هماهنگی در رفع مسائل و مشکلات ارتباطی و تجهیزات مخابراتی اقدام کنیم.
وی چابکی واکنش سریع را در فعالیت‌های مخابرات و تلمتری مهم برشمرد و تصریح کرد: بخش ICT باید همگام و همسو با برنامه‌های تعمیراتی و عملیاتی گام بردارد و در طول شبانه‌روز پاسخگوی همکاران عملیاتی باشد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به نقشه راه و اهداف راهبردی شرکت انتقال گاز ایران در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: ضرورت دارد همه برنامه‌ها و پروژه‌های ارتباطی همسو با اهداف راهبردی شرکت باشد و با هماهنگی مدیران ستادی اجرایی شود.
جمشیدی دانا تأکید کرد: با روش‌های سنتی، دیگر نمی‌توان تجهیزات را حفاظت کرد، بلکه باید تلاش کنیم با فناوری‌های نو حراستی در نگهداری زیرساخت‌های ارتباطی کوشا باشیم و راهکارهای جدید حراستی ارائه دهیم.
وی واردکردن فهرست تجهیزات ICT روی سیستم IPMMSE را ضروری دانست و ادامه داد: با ثبت اطلاعات، می‌توان به‌راحتی نسبت به ارائه آمار تجهیزات ارتباطی دست‌یافت و ازاین‌رو، عملکرد مناطق نیز از این طریق قابل پایش و بررسی است.
محمدرضا نیک‌روش فرد، سرپرست مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران نیز گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در سال ۹۹ و برنامه‌ها و اهداف مخابرات و تلمتری در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و هر یک از مدیران مناطق عملیاتی نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس پیشنهادها، مسائل و مشکلات موجود در واحد ICT را بیان کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:
چهره صنعت پتروشیمی با متنوع سازی سبد محصولات تغییر می‌کند
 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چهره صنعت پتروشیمی با اجرای طرح‌های پایین‌دست پتروشیمی و متنوع سازی سبد محصولات تغییر می‌کند.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، بهزاد محمدی در حاشیه سفر خود و بازدید میدانی از مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر اظهار کرد: ازآنجاکه یکی از اهداف بلندمدت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر توسعه پایدار و هوشمندانه صنعت، اجرای پروژه‌های پایین‌دست مبتنی بر خوراک‌های پایه در پتروشیمی‌ها (به‌جز خوراک‌های نفت و گاز) است، در این سفر از روند عملیاتی این پروژه‌ها در منطقه ماهشهر بازدید شد.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین هدف شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرای طرح‌های پتروشیمی باهدف تکمیل زنجیره ارزش است، افزود: با اجرای پروژه‌های پایین‌دست در صنعت پتروشیمی و بهره‌برداری از آن‌ها، در چند سال آینده چهره صنعت پتروشیمی با تنوع سازی سبد محصولات تغییر می‌کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در تلاش هستیم که در منطقه ماهشهر که حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص داده است، طرح‌های پایین‌دست پتروشیمی با استفاده از خوراک‌های پایه خود صنعت اجرا شود.
محمدی ادامه داد: صنعت پتروشیمی به شدت نیازمند متنوع سازی سبد محصولات در تولید محصولات نهایی است، بنابراین شرکت ملی صنایع پتروشیمی درصدد توسعه زنجیره تولید محصولات نهایی است که با تحقق این امر ضمن ایجاد یک صنعت تاب آور، کشور از واردات محصولات گران بی‌نیاز می‌شود.
وی یکی از اهداف توسعه پایدار و هوشمندانه صنعت پتروشیمی در بلندمدت را تولید پروپیلن در صنعت خواند و اظهار کرد: نکته مهم و حائز اهمیت در اجرای طرح‌های پتروشیمی تأمین نیاز ۳ میلیون تنی صنعت به پروپیلن است، بنابراین در مسیر تأمین نیاز صنعت، طرح PDH سلمان فارسی نخستین طرح فعال است که در حال حاضر با تأمین دانش فنی خارجی، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در همین راستا، عملیات اجرایی طرح PDH پتروشیمی هیرسا نیز آغاز شده است و اجرای این طرح وضع مناسبی دارد.
به گفته محمدی، نخستین طرحی که از مسیر گاز طبیعی به سمت پروپیلن خواهد رفت، طرح GTP اسلام‌آباد غرب است که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرا می‌شود، پیمانکار EPC این طرح انتخاب شده است و در آینده نزدیک کار اجرایی آغاز می‌شود.
وی بابیان اینکه ظرفیت تولید و نیاز صنعت به پروپیلن در کشور نسبت یک به ۴ میلیون تن در سال است و امیدواریم با توسعه زنجیره پروپیلن، ضمن تولید محصولات ارزشمند و مورد نیاز صنایع داخلی از واردات جلوگیری کنیم، یادآور شد: صنعت پتروشیمی در حال تعریف و اجرای طرح‌های تولید پروپیلن است، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴، در این صنعت کمبود پروپیلن نداشته باشیم و از این مسیر بتوانیم زنجیره اجرای طرح‌های مشتق از پروپیلن را گسترش دهیم.
بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی سفری از اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجتمع‌های پتروشیمی امیرکبیر، نوید زرشیمی و اروند و طرح‌های پتروشیمی شهید رسولی، سلمان فارسی، پتروکیمیای ابن‌سینا، هیرسا پلیمر و پتروناد بازدید کرد و طی نشستی با مدیران عامل این شرکت‌ها در جریان آخرین وضع روند تولید مجتمع‌ها و مراحل ساخت و تکمیل طرح‌ها قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه