صفحه آخر
«نازنگه» عنوان یکی از تازهترین آلبومهای منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی مرحوم همایون خرم، تنظیم بابک شهرکی و خوانندگی رضا طیبی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است. «راز جاودان» با ترانه رضا طیبی، «ساز و آواز بیات اصفهان» با شعر حافظ، «دریغا»، «ناز نگه» با ترانه رضا طیبی، «ساز و آواز ماهور» با شعر حافظ، «پیام آشنا» با ترانه کریم فکور، «ساز و آواز مخالف سه گاه» با شعر حافظ، «باران غم» با ترانه هدایت الله نیرسینا قطعات این آلبوم را تشکیل میدهند. بابک شهرکی نوازنده ویولن – ویولا – کمانچه، علی زارع نوازنده ویولن، وحید وفایی نوازنده کنترباس، پدرام شهرکی نوازنده پیانو، فضل الله شهرکی نوازنده تمبک، امیرحسین رضا نوازنده تار، رابعه زند نوازنده قانون، نازنین ابراهیمی نوازنده فلوت، سامان احتشامی نوازنده پیانو نوازندگان این آلبوم را تشکیل میدهند که قطعات آن بین سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ در استودیو «پارت» ضبط شدهاند. رضا خرم فرزند مرحوم همایون خرم در نوشتاری پیرامون انتشار آلبوم «ناز نگه» نوشته است: بازخوانی آثاری که شهرت و مقبولیت خاص و عام را در سطح وسیع کسب کردهاند، انگیزهای است که میتوان گفت تقریباً هیچ خواننده حرفهای و پرکاری را رها نکرده است. برخی از این خوانندگان در این گوی و میدان توفیقی نسبی داشته و برخی نداشتهاند. تبیین عواملی که این توفیق را تعیین میکنند دشوار و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. از طرف دیگر مقبولیت عام یافتن یک مطلب است. مقبولیت خاص و خواص را یافتن مطلبی دیگر و این نکتهای است که اهمیت آن در هر دهه نسبت به دهه قبل روشنتر میشود. آثار جاودان زنده یاد استاد همایون خرم گذشته از مقبولیت همه جانبه در زمان ساخت و ضبط و اجرای اولیه شان در دو دهه آخر عمر دنیوی استاد از چنان محبوبیت مضاعفی بهرهمند شد که میتوان گفت هیچ آهنگسازی در تاریخ موسیقی ایران چنین اقبال هنری و اجتماعی را نداشته است. در ساختههای او جاذبهای دلفریب و نیرومند است که خوانندگان را در هر رده و سطحی به انگیزه بازخوانی این آثار وا میدارد. بخشی از ساختههای ایشان در زمره حوزه کاملاً کلاسیک عصر تجدد بوده و هستند و برخی دیگر که از موقعیتهای مردمیتر و بافت سادهتر برخوردارند عملاً در کارکرد کلاسیکها جا گرفتهاند و مانند آثار کلاسیک بارها و بارها اجرا میشوند.آنچه در این بین از بیشترین درجه اهمیت برخوردار است استعداد، ادراک و تلاش خواننده برای نزدیک شدن به فضای اصلی روحیه و احساسات و زیبایی شناسی است که مورد نظر آهنگساز بوده و در واقع روحیه موسیقی عصر او را که عصر رومانتیک های موسیقی ایرانی است بازگو کند. آثار جاودان زنده یاد استاد همایون خرم گذشته از مقبولیت همه جانبه در زمان ساخت و ضبط و اجرای اولیه شان در دو دهه آخر عمر دنیوی استاد از چنان محبوبیت مضاعفی بهرهمند شد که میتوان گفت هیچ آهنگسازی در تاریخ موسیقی ایران چنین اقبال هنری و اجتماعی را نداشته استسیدرضا طیبی خوانندهای با تجربه و دارای صدایی نیرومند، رسا و تعلیم دیده نزد بسیاری اساتید یکی از جدیدترین رهروان این گوی و میدان است که توانسته با توجه به پشتوانه دانش موسیقایی و دریافتهای شخصی و تکنیک آوازی خاص خود و همچنین متعلق بودن به نسل دهه ۵۰ شمسی که با نغمههای موسیقی آن دوران عجین ترند، با طراحی و اجرای سه آواز در مایههای بیات اصفهان، ماهور و مخالف سه گاه، آوازخوانی خود را نیز در کنار اجرای هنرمندانه این تصانیف، به خوبی به اثبات برسا ند. علاقه او به آثار استاد همایون خرم از همین خواندهها پیداست و مسلم که این صد نکته به غیر حسن بباید. معرفی یک هنرمند در اولین آلبومش، رسمی منتشر و معمول است. سیدرضا طیبی از کارنامهای پربار و پرکار برخوردار است و اشتیاق به حفظ روحیه شاگردی و یادگیری در او، بسیار قوی است به طوری که وی را در بین هم نسلانش متمایز ساخته است.