روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين - شماره 3880

استقرار دائم هلیکوپترها در ۴ پایگاه زاگرس برای اطفای حریق جنگل‌ها

 مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به اینکه با دستور معاون اول رییس جمهوری مقرر شده است که در چهار پایگاه در منطقه زاگرس هلیکوپترهای مستقر برای اطفای حریق داشته باشیم، گفت: تدوین سند راهبری زاگرس برای حفاظت بیشتر از آن در دستور کار است.  امیرمسعود جلالی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها از ابتدای سال گذشته ارتقای پوشش حفاظتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: ازجمله مهمترین اقدامات ما در این راستا پرداخت کامل معوقات نیروهای حفاظتی بود. از سویی دیگر تمامی نیروهای حفاظتی براساس مناطق بحرانی مانند نقاطی که احتمال وقوع آتش، قاچاق چوب و... در آن بیشتر است، ساماندهی و بلوک‌بندی شدند. وی در ادامه با بیان اینکه تجهیزات خودرویی نیروهای حفاظتی نیز ارتقا پیدا کرده و ساماندهی شده است، گفت: تمام خودروها و موتورسیکلت‌های نیروها یکدست و یک‌شکل و به تجهیزاتی ازجمله تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند علاوه بر این ارتقای سیستم رادیویی و تجهیز نیروهای حفاظتی به بی‌سیم را در دستورکار خود داشتیم که خوشبختانه تاکنون تعداد زیادی از نیروها به سیستم رادیویی متصل شده‌اند. مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: برای اینکه نیروهای حفاظت از جنگل بتوانند کارآمدتر از قبل در عرصه‌ها حضور داشته باشند، خودروهای آن‌ها مانیتورینگ و رصد می‌شود و سعی کرده‌ایم که با پایش جانمایی خودروها و نفرات بر عملکرد نیروهای حفاظتی نظارت بیشتری کنیم. جلالی با اشاره به اینکه منطقه زاگرس جزو مناطق بحرانی کشور ازنظر وقوع حریق است، تصریح کرد: طی اواخر سال گذشته جلسه ستاد راهبری زاگرس با حضور اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهوری - برگزار و در این جلسه مقرر شد که در چهار پایگاه در منطقه زاگرس هلیکوپترهای مستقر برای اطفای حریق داشته باشیم. به گفته وی ستاد راهبری زاگرس به‌دنبال تدوین سندی برای حفاظت بیشتر از این منطقه در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت است و امیدواریم که به‌زودی این برنامه ابلاغ شود. مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان ضمن بیان اینکه تجهیزاتی جدید برای اطفای آتش تا اوایل اردیبهشت ماه به استان‌های مختلف کشور ارسال خواهد شد، گفت: در برخی از مناطق با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم اما تقویت نیروهای حفاظتی در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار دارد.

غربالگری 172 هزار مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا
 رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از غربالگری بالغ بر ۱۷۲ هزار نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد. مهدی ولیپور با اشاره به اجرای طرح مراقبت بهداشتی از مسافران ورودی به کشور که جمعیت هلال احمر در همکاری با وزارت بهداشت آن را اجرایی کرده است، گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از ۲۰ اسفندماه کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۶ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و اجرای آن با فعالیت ۴۳۱ نیروی عملیاتی و آموزش دیده از سازمان امدادونجات و ... همچنان ادامه دارد.رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین نتایج اجرای این طرح نیز اظهار کرد: برابر گزارش‌ها تا صبح امروز ۱۷۲ هزار و ۵۵۰ مسافر در بدو ورود به کشور غربالگری شده و وضعیت سلامتی آنان از نظر ابتلا به کرونا رصد شده و به ثبت رسیده است. ولیپور تعداد تست‌های سریع کرونا از مسافران اخذ شده را ۲۸هزار و ۳۱۸ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۸۵۹۹ تست PCR نیز از افراد مشکوک اخذ شده و ۵۰ مسافر نیز به دلیل مثبت شدن تست به قرنطینه منتقل شدند.

رییس شورای شهر تهران:
آمار فوتی های کرونایی تهران از 130 نفر هم گذشته است
 رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: از مسئولان مدیریت شهری انتظار داریم مساله واکسیانسیون پرسنل صف مقدم شهرداری تهران را که بدون تعطیلی و وقفه در حال خدمت رسانی و در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند را پیگیری کنند، پاکبانان زحمت کش، کارگران میادین میوه وتره بار، کارکنان شهروند و پرسنل بخش سلامت شهرداری بصورت جدی در معرض ابتلا به کرونا هستند.  محسن هاشمی در ابتدای دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز ارتش و تسلیت به سید ابراهیم امینی، نایب رییس شورا گفت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمام شهروندان تهرانی در ماه مبارک رمضان، تشدید تلفات کرونایی در تهران، موجب نگرانی گردیده است، رسیدن آمار تلفات تهران به بیش از 130 نفر روزانه و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می دهد و متاسفانه محدودیتهای دیرهنگام ایجاد شده نیز تاکنون تاثیرگذار نبوده است و لذا باید قرنطینه کردن بخش عمده ای از فعالیت ها را در نظر گرفت. وی ضمن بیان این مطلب که آمار فوتی های کرونایی در تهران از 130 نفر هم گذشته و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می دهد، گفت: از مسئولان مدیریت شهری انتظار داریم مساله واکسیانسیون پرسنل صف مقدم شهرداری تهران را که بدون تعطیلی و وقفه در حال خدمت رسانی و در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند را پیگیری کنند، پاکبانان زحمت کش، کارگران میادین میوه وتره بار، کارکنان شهروند و پرسنل بخش سلامت شهرداری بصورت جدی در معرض ابتلا به کرونا هستند و با توجه به موافقت رییس جمهور با تامین واکسن توسط دستگاههای عمومی وخصوصی، شرکت شهر سالم می تواند در این حوزه ورود کرده و کارکنان پرخطر را دراولویت واکسیانسیون قرار دهند. هاشمی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده خدمات ارائه شده توسط مدیریت شهری، جزو فعالیتهای ضروری مورد نیاز شهروندان می باشد، از مسئولان مدیریت شهری انتظار داریم مساله واکسیانسیون پرسنل صف مقدم شهرداری تهران را که بدون تعطیلی و وقفه در حال خدمت رسانی و در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند را پیگیری کنند، پاکبانان زحمت کش، کارگران میادین میوه وتره بار، کارکنان شهروند و پرسنل بخش سلامت شهرداری بصورت جدی در معرض ابتلا به کرونا هستند و با توجه به موافقت رییس جمهور با تامین واکسن توسط دستگاههای عمومی و خصوصی، شرکت شهر سالم می تواند در این حوزه ورود کرده و کارکنان پرخطر را دراولویت واکسیانسیون قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه