روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين - شماره 3879

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

افزایش فعالیتهای فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با شهردار منطقه یک تبریز، افزایش فعالیتهای فرهنگی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
به گزارش کائنات، سیدقاسم ناظمی در این دیدار، همراهی و همکاری نهادهای مختلف را موجب همپوشانی توانمند‌ی آنها عنوان کرد و گفت: فضاهای فرهنگی موجود در انحصار یک اداره یا نهاد نیست بلکه این فضاها برای استفاده‌ عموم مردم است و نهادهای مختلف با همکاری و هم‌افزایی و اجرای برنامه های مشترک می‌توانند به بهترین نحو از این فضاها بهره گیرند. وی، اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و هنری را از دیگر ثمرات هم‌افزایی نهادهای مختلف عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از تلاشها و همکاری های شهرداری منطقه یک تبریز در جهت تقویت فضای سبز مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن، تقدیر کرد و خواستار بازطراحی فضای این مجموعه و همراهی بیش از پیش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شد. وی همچنین از مجموعه ی شهرداری منطقه یک تبریز برای ایجاد بسترهای مناسب در راستای هم پوشانی و همراهی هر دو مجموعه به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی به شهروندان، تقدیر کرد.
ناظمی، افزایش فعالیتهای فرهنگی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: فعالیت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسیب های جامعه باید در یک مسیر و تکمیل کننده یکدیگر باشد و ارگان های متولی فرهنگ استان برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید مانند اجزای یک پیکر واحد حرکت کنند.
حل مشکلات جامعه با مسائل اجتماعی و فرهنگی
شهردار منطقه یک تبریز نیز در این دیدار پس از شنیدن نکته نظرات و پیشنهادات هنرمندان و روسای انجمنهای هنری اظهار کرد: نقش هنرمندان در شرایط فعلی و کرونائی بسیار حائز اهمیت بوده و می توانند در جهت تغییر چهره شهر و تبدیل آن به محیطی بانشاط و فرهنگی گامهای مؤثری بردارند.
اکبر پورخردمند گفت: حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و هنرمندان در کنار شهرداری برای حل مسائلی از جمله ارتقاء کیفیت زندگی بویژه در مناطق کم برخوردار با ارائه خدمات بر اساس رسالت هنر می توانند پویایی بیشتری را ایجاد نمایند.
لازم به ذکر است در این دیدار ضمن بررسی وضعیت فضاهای سبز موجود در محوطه مجتمع فرهنگی سینمائی و هماهنگی جهت رفع مشکلات و حفظ و حراست از آنها در چارچوب ضوابط و مقررات شهرداری، مواردی از سوی شهردار منطقه یک تبریز اعلام و مقرر شد پیگیریهای لازم به عمل آید.
همچنین در این دیدار مقرر شد تا تفاهم نامه ای دو جانبه تهیه و در سال ۱۴۰۰ فعالیتهای ویژه ای در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه