روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين - شماره 3872

سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد:

رشد 41 درصدی اهدای خون در نوروز

 سخنگوی سازمان انتقال خون از رشد ۴۱ درصدی اهدای خون در ایام نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تا چهاردهم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور ۱۵ هزار و ۳۹ واحد پلاسما اهدا شده است.
دکتر بشیر حاجی بیگی از رشد ۴۱ درصدی اهدای خون در ایام نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون در ایام نوروز مربوط به استان‌های ایلام، لرستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و گیلان بوده است.
وی افزود: بیشترین میزان خون اهدایی در نوروز سال ۱۴۰۰ در کشور متعلق به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده است. به طوری که ۳۱ درصد از خون‌های اهدایی در ایام نوروز مربوط به این سه استان بوده است. حاجی‌بیگی ادامه داد: از اول تا سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در کل کشور نزدیک به ۶۳ هزار و ۹۷۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۷۸۲  واحد خون اهدا شده است. در عین حال ۶۶۶۹ نفر برای اولین بار اهدای خون داشته‌اند. باید توجه کرد که ۹۶ درصد از خون های اهدایی در کشور مربوط به مردان و ۴ درصد اهدای خون نیز مربوط به بانوان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه