روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين - شماره 3871

دولت چه‌قدر از جرائم رانندگی در سال 99 درآمد کسب کرد؟

 رییس پلیس راهور ناجا از افزایش چشمگیر تصادفات رانندگی در نوروز ۱۴۰۰ خبرداد.
سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری خود که در محل سالن‌ همایش‌های پلیس راهور ناجا برگزار شد به تشریح گزارشی از ماموریت پلیس در ایام نوروز ۱۴۰۰ و نیز سال گذشته پرداخت و گفت: امسال شرایط روشن و شفافی برای سفرهای نوروزی وجود نداشت با این وجود پلیس پیش‌بینی افزایش سفرها را داشت و در همین راستا نیز به همراه دیگر دستگاه‌ها نظیر هلال احمر، اورژانس، راهداری و ... در آماده‌باش کامل بود.
وی با بیان اینکه تا ۱۳ فروردین ماه شاهد افزایش ۸۹ درصدی تردد در جاده‌های کشور نسبت به سال ۹۹ بودیم، اظهار کرد: ۴۴۰ میلیون تردد در طرح نوروزی سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید و این درحالی است که در سال ۹۹ تعداد ترددهای ثبت شده ۲۴۶ میلیون بود. در نوروز ۱۳۹۸ هم که خبری از کرونا نبود ۵۰۶ میلیون تردد ثبت شده بود.
به گفته وی چهار محور منتهی به استان‌های شمالی، محور قم و جاده مشهد دارای بیشترین تردد در این ایام بودند.
رییس پلیس راهور ناجا از افزایش چشمگیر تصادفات در نوروز ۱۴۰۰ نیز خبر داد و گفت: در نوروز امسال به طور متوسط روزانه ۳۴ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را در صحنه تصادفات از دست دادند؛ آماری که در مقایسه با سال قبل از افزایش ۴۹ درصدی مجموع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی حکایت دارد. تصادفات فوتی نیز ۲۶ درصد رشد داشت.
هادیانفر ادامه داد: البته تصادفات فوتی در نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با نوروز سال ۹۸ کاهشی ۱۶ درصدی داشته است.
رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره میزان جرایم رانندگی در سال ۹۹ نیز گفت: در سالی که گذشت مجموعا ۱۰۹ میلیون اعمال قانون انجام شد که در جریان آن ۷۰ میلیون پیامک تخلف صادر شد. مبلغ کل این جرائم ۵۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۴۸۰ میلیارد تومان آن (معادل ۷۸ درصد) وصول شده است.
به گفته هادیانفر، این مبالغ شامل جریمه‌های کرونایی و تخلفات رانندگی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به آمار جرایم کرونایی در سال ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: شش میلیون و ۳۰۰ هزار فقره اعمال قانون بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۹۹ انجام شد که از این تعداد حدود ۵۵ درصد مربوط به تردد شبانه، حدود ۳۰ درصد مربوط به شهرهای نارنجی و مابقی مربوط به شهرهای قرمز بود.
هادیانفر با تاکید بر اینکه پلیس در کنار کادر درمان و وزارت بهداشت است افزود: در نوروز امسال ۴۴ هزار و ۷۷۴ نفر ساعت نیروی ما در بحث تمهیدات مربوط به کرونا مشغول به کار بود. بطور کلی ۸۰۰۰ نیروی راهور به همراه ۳۰۰۰ نیروی انتظامی که به ما کمک می کنند مجموعا به میزان ۴۴۰ هزار نفر ساعت در سال ۹۹ در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور فعال داشتند. وی افزود: در مجموع موارد مربوط به کرونا حدود ۳۰ درصد از توان پلیس را به خود اختصاص داده است. هادیانفر درباره وضعیت فعلی محدودیت های کرونایی نیز گفت: تا پایان سال ۹۹، ۴۴ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار داشتند که امروز متاسفانه با افزایش سفرها و موارد دیگر تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی به ۲۲۷ شهر شامل ۸۸ شهر قرمز و ۱۳۹ شهر نارنجی رسید. رانندگان و شهروندان باید توجه داشته باشند که محدودیت منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور اعم از شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا خواهد شد. رئیس پلیس راهور ناجا همچنین ادامه داد: ورود پلاک های غیر بومی به داخل شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و خروج پلاک های بومی از آنها نیز ممنوع بوده و در شهرهای قرمز یک میلیون و در شهرهای نارنجی نیم میلیون تومان جریمه برای متخلفان صادر خواهد شد. هادیانفر افزود: بنابر آنچه که وزارت بهداشت نیز آن را تایید کرده، اعمال محدودیت های کرونایی در ورود به شهرهای قرمز و نارنجی سبب کاهش ۸۳ درصدی مرگ های ناشی از کرونا و نیز کاهش ۵۴ درصدی ابتلا به کرونا شده است.
هادیانفر در آمارهایی از تعداد وسایل نقلیه و افراد دارای گواهینامه نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ نسبت به سال ۸۵ تعداد موتورسیکلت، خودروهای سبک و سنگین و افراد دارای گواهینامه به ترتیب ۲۶۰، ۳۰۲ و ۲۰۹ درصد افزایش داشت. بطوریکه در حال حاضر ۴۴ میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه بوده و ۳۶ میلیون وسیله نقلیه نیز شماره گذاری شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه