روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين - شماره 3870

پلیس فتا هشدار داد:

کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک

 رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان درپوشش ابلاغیه الکترونیک هشدار داد.
سرهنگ علی‌محمد رجبی دراین‌باره گفت:‌ یکی از اقدامات خوبی که در راستای هوشمندسازی و کاهش مراجعات حضوری انجام شده توسعه خدمات الکترونیکی است. اما در این میان ممکن است افراد سودجو با ایجاد آدرس‌های مشابه و با شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان کنند. وی ادامه داد:‌در همین راستا نیز اخیرا موردی مشاهده شد که در آن افراد سودجو اقدام به جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه کرده و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ حکم و ... کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با درخواست کسر وجه نقد، حساب این افراد را خالی کرده‌اند. رجبی با بیان اینکه اعلام مواردی نظیر ثبت شکایت، احضار، ابلاغ حکم و ... جزو مواردی است که کنجکاوی و حساسیت شهروندان را به دنبال دارد، گفت: در همین راستا نیز مجرمان سایبری با ارسال چنین محتوایی حساسیت کاربر را برانگیخته و حتی ممکن است فرد با علم به اینکه هیچ شکایتی از وی به ثبت نرسیده یا از کسی شکایتی نداشته، بازهم از روی کنجکاوی وارد لینک شده و به بهانه کم بودن مبلغ درخواستی مبلغ مذکور را نیز پرداخت کند. غافل از اینکه امکان برداشت مبالغ بیشتر از حساب بانکی وجود داشته و سودجویان اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند. وی با بیان اینکه سامانه ثنا هیچگونه دریافت وجهی ندارد، گفت:‌ اگر شهروندان با پیام‌هایی که تحت عنوان ثنا برایشان ارسال شده و در آن درخواست پرداخت مبلغی حتی به میزان اندک مطرح شده بود، باید بدانند که این پیام جعلی بوده و ضمن پرهیز از پرداخت وجه، حتما مراتب را به پلیس فتا گزارش کنند.
 
وجود خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها علیرغم کاهش بارش در سال جاری
 در پی کاهش میزان بارندگی در سطح کشور نسبت به سال گذشته یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت:‌ این وضعیت باعث کاهش رشد پوشش گیاهی به‌عنوان یکی از عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌ها می‌شود اما به معنای مصونیت از آتش‌سوزی در سال جاری نیست.
احمد رحمانی ضمن اشاره به پیش‌بینی کاهش میزان بارندگی‌های طی امسال در کشور نسبت به سال گذشته اظهار کرد: رشد انبوه و خشک شدن پوشش گیاهی سبز شده در فصل بهار یکی از عوامل آتش‌سوزی در منابع طبیعی است که این پوشش گیاهی امسال با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها، رشد کمتری را نسبت به سال گذشته خواهد داشت اما این مساله را نباید به معنای مصونیت از آتش‌سوزی برداشت کرد.
 یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به بارندگی‌های کم و حاکمیت خشکسالی تاکید کرد: به‌زودی پوشش گیاهی کمی هم که اکنون وجود دارد خشک خواهد شد و مستعد آتش‌سوزی می‌شود بنابراین احتیاط‌های واجبی که همواره بر آن‌ها تاکید می‌شود از جمله روشن نکردن آتش در طبیعت، اطمینان از خاموش شدن کامل آن، رها نکردن سیگار، شیشه، فلزات و ... در طبیعت که منجربه به ایجاد حریق می‌شود باید رعایت شوند چراکه همواره خطر وقوع حریق وجود دارد.
وی ضمن بیان اینکه وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست کشور بسیار شکننده است، گفت: با توجه به تاثیرات تغییرات اقلیم و خشکسالی که امسال همه نقاط کشور با آن دست به گریبان است، اکوسیستم‌ها بسیار وضعیت شکننده‌ای پیدا کرده‌اند و همین مساله اهمیت تلاش در جهت حفاظت از منابع طبیعی را بیش از پیش پررنگ می‌کند.
رحمانی درباره تمهیدات پیشگیرانه‌ای که لازم است پیش از وقوع آتش‌سوزی از سوی مدیران اجرایی اتخاذ شود، اظهارکرد: محققان مطالعات و تحقیقات زیادی را طی سال‌ها در زمینه آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و روش‌های مقابله با آن انجام داده‌اند اما متاسفانه از آنجایی که همانند گذشته ارتباط مناسبی بین بخش اجرایی و محققان وجود ندارد، بخش اجرایی کمتراز نتایج این تحقیقات به‌منظور پیشگیری و مقابله با حریق‌های جنگلی استفاده کرده و لازم است این ارتباط بیشتر شود و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها، اکوسیستم‌ها، مراتع و جنگل‌های مختلف از نتایج تحقیقات و روش‌هایی که متناسب با وضعیت آتش‌سوزی و منطقه مورد نظر است، بهره ببرند.
به گفته این عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، از آنجایی که اقدام به‌موقع برای اطفای حریق در ساعات اولیه تاثیر زیادی در مهار آتش و جلوگیری از گسترش و شدت یافتن آن دارد، اگر نهادهای اجرایی از نتایج مطالعات محققان استفاده و نقاط بحرانی را تعیین و پیش از وقوع آتش‌سوزی یکسری امکانات و تجهیزات اطفای حریق را مهیا کنند می‌توانند مانع از گسترش حریق شوند و آتش‌سوزی را با امکانات کم مهار کنند.

21 پارکینگ عمومی جدید در تهران ساخته می شود
 در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران ردیفی برای ساخت ۱۹ پارکینگ عمومی جدید در ۱۱ منطقه اختصاص یافته است. این علاوه بر دو پارکینگ نیایش و فرهنگ است که فرآیند ساخت آن از پیش شروع شده است.
بودجه ۱۴۰۰ پایتخت امسال برای نخستین بار ردیف های بودجه ای را به ساخت ۱۹ پارکینگ جدید و ۲ پارکینگ نیمه تمام اختصاص داده است.  از جمله پارکینگ های جدید که در بودجه به آن اشاره شده  عبارت است از:
* منطقه ۲
احداث و تجهیز پارکینگ های زیر سطحی میدان فرهنگ
* منطقه ۳
مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ عمومی شیخ بهائی
* منطقه ۴
احداث و تجهیز پارکینگ طبقاتی بخشایش
* منطقه ۱۰
احداث پارکینگ گلستانی
* منطقه ۱۱
احداث پروژه تجاری و پارکینگ باغ دامپزشکی
احداث پروژه تجاری و پارکینگ ترمینال کاوه
* منطقه ۱۲
احداث مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ (باغچه حاج عباس)
احداث مجتمع تجاری، فرهنگی، اداری و پارکینگ گاراژ بوربور
احداث مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ (انبار گندم (۱))
احداث مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ (انبار گندم (۲))
* منطقه ۱۴
احداث پارکینگ مکانیزه محلی در سطح محلات منطقه
* منطقه ۱۶
توسعه پارکینگ علی آباد جنوبی جنب ایستگاه مترو
توسعه پارکینگ خزانه شمالی جنب پارک بعثت
* منطقه ۱۷
احداث نیروگاه خورشیدی و مجموعه تفریحی ورزشی در بام پارکینگ طبقاتی
احداث مجتمع پارکینگ طبقاتی و تجاری در زمین موصوف به حوضچه زمزم
احداث پارکینگ طبقاتی در زمین موصوف به گاراژ امینی
* منطقه ۱۹
تخریب نوسازی زمین راهور جهت پارکینگ طبقاتی
تجهیز، نوسازی، راه اندازی و بهره برداری از پارکینگ شمال بوستان ولایت
* منطقه ۲۰
احداث پارکینگ طبقاتی و تجاری روبروی فروشگاه شهروند

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه