روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند - شماره 3867

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

آینده‌ روشنی در انتظار صنعت نفت ایران است

 نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت ایران دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، گفت: آینده روشنی پیش روی صنعت نفت قرار دارد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، احمد مرادی به بیان موفقیت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: صنعت نفت با وجود بعضی مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و امسال نیز که روزهای پایانی آن طی می‌شود، پروژه‌های متعددی در این صنعت اج را و بهره‌برداری شد.
وی افزود: هرچند بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند، اما پروژه‌های عظیم گازرسانی هیچ‌گاه متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی نقش مؤثری در بازار ارز ایفا کرد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون درصد زیادی از ارز کشور از این صنعت تأمین می‌شود، بنابراین مشاهده می‌کنیم که این صنعت تا چه اندازه در توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی نقش دارد.
مرادی به افتتاح طرح‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی چنین واحدهایی آن هم زمانی که ما با تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو هستیم کار بسیار بزرگی است.
وی آینده صنعت نفت را روشن ارزیابی و اظهار کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی، در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهش و توسعه قابل توجهی را شاهد بودیم. امیدواریم سال آینده نیز این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را حتی با سرعتی بیشتر از امسال ادامه دهد.
 اتکا به دانش‌بنیان‌ها در کشور نهادینه شده است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که دستاورد نظام جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال این است که اتکا به نیروی داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور نهادینه شده است. احمد مرادی پیش تر نیز با بیان اینکه با تعامل و همکاری می‌توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد، گفته بود: نعمت خدادادی به نام نفت در کشور ما وجود دارد، بنابراین چگونه استفاده کردن و چگونه بهره‌ بردن از این نعمت بسیار مهم است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خوشحال و خرسندیم که دستاورد نظام جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال این است که هم‌اکنون اتکا به نیروی داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال مؤثر در کشور و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و عدم وابستگی به خارج در کشور نهادینه شده است.
 پتروشیمی صنعتی پیشرو در توسعه صادرات غیرنفتی است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، گفت: پتروشیمی صنعتی پیشرو در توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود. احمد مرادی، با بیان اینکه با توسعه صنعت پتروشیمی و رفع مشکلات آنها، دستاوردهای خوبی در آینده خواهیم داشت گفت: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم، زیرا توسعه این صنعت می‌تواند به نوعی تحریم‌ها را خنثی کند.
وی افزود: با کاهش درآمدهای نفتی در نتیجه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، صنعت پتروشیمی با توجه به نقش مهم خود در درآمدهای ارزی کشور اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است و می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی نیز تکمیل کند. مرادی، با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در توسعه صادرات غیرنفتی، عنوان کرد: پتروشیمی به محور صادرات غیرنفتی کشور تبدیل شده است، حمایت از این صنعت به دلیل ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بالا، باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه