روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند - شماره 3858

سخنگوی صنعت برق کشور:

99.7 درصد روستاهای کشور برق‌ دارند

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و سخنگوی صنعت برق کشور گفت: میانگین جهانی برق‌رسانی به روستاها ۷۹ درصد اما در ایران اسلامی 99.7 درصد است.
مصطفی رجبی مشهدی در مراسم افتتاح طرح برق رسانی به ۸۳ روستای کشور و هفت پروژه آب و برق استان کرمانشاه که در قالب پویش «هر هفته الف_ب_ایران» با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تقریبا همه روستاهای دارای سکنه ثابت در کشور از نعمت برق برخوردارند و فقط تعداد اندکی از روستاهای فصلی مانده اند که آنها هم تا پایان دولت تدبیر و امید انشالله برق رسانی می شوند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه در ۴۲ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، برق رسانی به روستاها ۱۳ برابر شده است، گفت: در قالب پویش هر هفته الف - ب برق رسانی به ۸۳ روستای کشور با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی همچنین اظهار داشت از ابتدای سال جاری به ۲۸۸ روستای کشور برق رسانی صورت گرفته است.
سخنگوی صنعت برق کشور در بخش دیگر از سخنان خود، راه اندازی و رونمایی نرم افزار ملی بومی اتوماسیون aSAS در نیروگاه زاگرس کرمانشاه را اقدامی مهم داسنت و گفت: این نرم افزار برای اولین بار است که در سطح نیروگاهی در کشور رونمایی می شود که جای تقدیر دارد.
او اضافه کرد: این نرم افزار که با آخرین استانداردهای جهانی مطابقت دارد، حلقه مفقوده صنعت برق در تولیدات داخلی کشور را در ارایه خدمات پس از فروش و تاب آوری صنعت برق فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه