روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند - شماره 3854

معاون علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری:

توانمندسازی جوامع محلی میزبان صنایع گاز زبانزد است

 معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن اظهار خرسندی از تلاش‌های شرکت ملی گاز در زمینه توانمندسازی جوامع میزبان پالایشگاه‌ها، برای کمک به توانمند کردن داخلی سازی صنعت گاز در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کرد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، سورنا ستاری گفت: شمار فعالیت‌ها در حوزه نوآوری و پارک علم و فناوری در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به‌ویژه در بخش گوگرد، نشان‌دهنده رقم خوردن اتفاقی بزرگی در این زمینه خاص در این واحد صنعتی است.
وی افزود: نتایج این اقدام‌ها برای مردم در حوزه اشتغال به‌ویژه با استقرار استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا و درعین‌حال ورود دانش‌بنیان‌ها به منطقه، به‌طور کامل محسوس است. معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: این‌ موارد به‌ویژه در زمینه استفاده از مدیران جوان که با ایده‌های جدید به دنبال تحول و نوآفرینی هستند، نتیجه پیاده‌سازی فرهنگ کاری تازه در این منطقه و پالایشگاه است. ستاری با ابراز خوشحالی از اینکه شرکت ملی گاز ایران در زمینه توانمندسازی جوامعی که پالایشگاه در آنجا استقراریافته، همیشه زبانزد بوده است، اظهار کرد: من هم از همین‌جا اعلام می‌کنم که برای کمک به این عزیزان باهدف موفقیت در ادامه راهی که آغاز کرده‌اند، به‌ویژه در حوزه‌های برای کمک به توانمند کردن داخلی سازی صنعت گاز و جوانان منطقه در زمینه‌های مختلف آماده هستم. وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های جوانان صاحب‌ ایده برای توانمندسازی جوامع بیرونی، می‌تواند نقطه‌ عطفی برای دستیابی به فناوری‌های روزآمد و صدور آن به کشورهای منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا مطرح کرد؛
اختصاص معادل ریالی ۵۰ میلیون یورو
به آب‌رسانی روستایی
 حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آبفا گفت: در بودجه امسال معادل ریالی ۵۰ میلیون یورو برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی مصوب شد که نصف آن تخصیص یافت. حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آبفا تصریح کرد: در قانون بودجه امسال معادل ریالی ۵۰ میلیون یورو برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی مصوب شد که نصف این اعتبارات تخصیص یافت و بقیه متناسب با پیشرفت طرح‌ها اختصاص می‌یابد. او افزود: در بودجه ۱۴۰۰ نیز با توجه دولت و نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، معادل ریالی عدد امسال لحاظ شده است که خوش‌بینیم تصویب شود و با این سرعت خوب، اجرای طرح‌ها نیز به سرانجام برسد. حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آبفا گفت: در کشور تعداد زیادی روستا وجود دارد که به دلیل فرسودگی شبکه یا خشک‌سالی‌های پی‌درپی بیست سال گذشته منابع آبی آن‌ها از بین رفته، یا تغییر کیفیت داده است بنابراین از آب پایدار برخوردار نیستند. مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور تأکید کرد: تلاش می‌کنیم منابع آب پایدار این روستا‌ها را به مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی متصل کنیم تا در اثر نوسانات اقلیمی و بارش‌ها این منابع دچار مشکل نشوند.

سخنگوی صنعت برق کشور:
ماینرهای کشف‌شده فروخته می‌شود
 سخنگوی صنعت برق کشور گفت: مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز که عمدتاً مشترکان خانگی هستند باید بعد از جریمه، دستگاه‌های ماینر خود را بفروشند.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: طی طرح جمع‌آوری مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز، بیش از ۳۰۰ مگاوات از این مراکز غیرمجاز را جمع‌آوری خواهیم کرد و همچنین در یک ماه گذشته هم حدود ۴۰ مگاوات مراکز استخراج رمز را جمع‌آوری کردیم. او ادامه داد: مراکز مجازی که دارای فعالیت مجاز هستند حدود ۲۰۰ مگاوات برق استفاده می‌کنند که این مراکز مجوز از وزارت صمت را دریافت کرده‌اند. سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مراکز غیرمجاز رمز ارز را با کمک مردم و به روش‌های دیگر شناسایی کرده‌ایم، لازم است این مراکز مجوز‌های لازم را از وزارت صمت دریافت کنند و مجاز فعالیت خودشان را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه