روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند - شماره 3852

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز:

تجهیزات پالایشگاه‌های گازی از سازندگان داخلی تامین می‌شود

 مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی در قطب اقتصادی کشور همواره در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و از اقدام‌ها و دستاوردهای این شرکت‌های سازنده استقبال می‌کنند.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، مسعود زردویان در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در عسلویه، اظهار کرد: وجود شرکت‌های توانمند، سازنده قطعات و تجهیزات و تأمین‌کننده اقلام مورد نیاز صنعت عظیم گاز در کشور، فرصتی مناسب برای افزایش توان و ظرفیت متخصصان داخلی است.
وی با اشاره به تأمین و استفاده از قطعات و تجهیزات داخلی در پالایشگاه‌های گازی کشور، تصریح کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون بیشترین نیاز خود را در حوزه خرید قطعات و تجهیزات از سازندگان و شرکت‌های داخلی و پارک علم و فناوری تأمین می‌کند و امیدواریم این مهم با رشد و شکوفایی بیشتری تداوم داشته باشد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز هدف از برگزاری این نمایشگاه را تکمیل زنجیره تأمین در این صنعت عظیم و معرفی شرکت‌های داخلی و متخصصان سازنده در قطب اقتصادی پارس جنوبی اعلام کرد. در دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در عسلویه ۱۱۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان، تازه‌ترین دستاوردهای نوآورانه خود را به نمایش می‌گذارند و تولیدات خود را که مرتبط با حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است، ارائه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران:
انتقال فرآورده‌های نفتی به شمال و شمال شرق ایران شتاب می‌گیرد
 مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از انتقال فرآورده‌های نفتی در کمترین زمان و هزینه با راه‌اندازی پروژه‌های جدید خط لوله در کشور خبر داد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، قاسم عرب یارمحمدی در آیین بهره‌برداری رسمی طرح‌های ملی انتقال، توزیع و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: خط لوله نائین - کاشان - ری با ظرفیت ۱۰۵ هزار بشکه در روز، فرآورده‌های نفتی را به سمت ری منتقل می‌کند و این کار نقش مهمی در تسریع انتقال فرآورده با کمترین هزینه از جنوب به سمت شمال و شمال شرق کشور دارد.
وی افزود: در ابتدای دهه ۷۰ شمسی با راه‌اندازی پالایشگاه بندرعباس یکی از شاهراه‌های اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی، مسیر خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس – رفسنجان بود که پس از آن با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ظرفیت این خط توسعه یافت و افزون بر آن خط لوله ۲۰ اینچ زنجان – نائین و خط لوله ۲۰ اینچ نائین - اصفهان نیز برای انتقال فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: تا پیش از راه‌اندازی این خط جدید، فرآورده‌های نفتی را با خط لوله نائین – اصفهان و دو خط ۱۷ و ۲۴ اینچ نفت خام به‌طور رفت و برگشت به سمت تهران انتقال می‌دادیم که با راه‌اندازی خط لوله ۲۰ اینچ نائین – کاشان – ری به ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز، توانستیم انتقال فرآورده‌ها را از طریق نائین با تلمبه‌خانه‌ای که ساخته شد و ذخیره‌سازی ۳۰۰ میلیون لیتر و رزمایش عملیاتی در تجهیزات خطوط لوله و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به نحو احسن انجام دهیم. عرب یارمحمدی افزود: این خط لوله در فاز نخست یعنی ساخت مخازن ذخیره و مخازن تعادلی تکمیل شده و تلمبه‌خانه نائین نیز با ظرفیت انتقال روزانه ۲۰۰ هزار بشکه به بهره‌برداری کامل رسیده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه