روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند - شماره 3852

تنها شماره حساب مجاز برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

 رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد که تنها شماره حساب اعلام شده از سوی این جمعیت برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت مجاز بوده و اعلام هر شماره حساب دیگری غیرقانونی است.
محمد نصیری با اشاره به زلزله رخ داده در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درپی این زمین لرزه که خساراتی را نیز درپی داشته است، جمعیت هلال احمر به سرعت وارد موضوع شده و عملیات نجات، امداد و اسکان اضطراری را در همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله آغاز کرد. وی با اشاره به قانون مدیریت بحران کشور، اظهارکرد: گرچه هرنوع حادثه‌ای قلب مردم نوع‌دوست ایران را رنجانده و آنان برای کمک به هموطنان و همنوعان خود بسیج می‌شوند، اما بر اساس قانون مدیریت بحران سطح این حادثه منطقه‌ای بوده و از این رو جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد و چند استان معین اقدامات مربوط به امدادرسانی و توزیع اقلام را در دستور کار خود قرار دادند. رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره امکان کمک‌ نقدی به زلزله‌زدگان نیز گفت: با توجه به سطح تعیین شده برای حادثه، جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد متولی دریافت کمک‌های نقدی شده و در همین راستا نیز شماره حساب  ۵٢٢٣۵٢٢٣١٩ و شماره کارت ۶١٠۴٣٣٧۴٢٨۵٠٨٠٣٨  به نام جمعیت هلال احمر این استان و برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شد. نصیری با بیان اینکه برابر قانون مدیریت بحران هلال احمر با همراهی سازمان‌هایی نظیر کمیته امدادامام خمینی(ره)، بهزیستی و بسیج می‌تواند اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها هم باید پس از اخذ مجوز اقدام به اعلام شماره حساب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی کنند که تاکنون برای هیچ یک از سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها مجوزی صادر نشده و طبیعی است که در صورت اعلام شماره حساب تایید نشده، امکان توقیف حساب با دستور قضایی وجود دارد.
وی از مردم نیز خواست تا از واریز وجوه نقد خود به حساب افراد و دیگر شهروندان نیز خودداری کنند و گفت: گرچه عمده شهروندان با قصد و نیت خیر به دنبال کمک به همنوعان خود هستند، اما متاسفانه در مواردی مشاهده شده که افراد سودجو نیز از این عواطف و احساسات انسانی سوء استفاده کرده‌اند. در این موارد نیز با سودجویان برخورد جدی خواهد شد.

پلیس برای نوروز و تعطیلات، مجری تصمیمات ستاد کروناست
 فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خوشبختانه تجربیات بسیار ارزشمند و موفقی در عرصه انتخابات داریم، گفت: ان شاء الله با مدد الهی و استفاده ازتجربیات، فضایی آرام و امن را برای برگزاری یک انتخابات با شکوه فراهم خواهیم کرد.
سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و یگان ویژه حافظان امنیت و آسایش مردم هستند، اظهارکرد: هیچ خط قرمزی جز آسایش و راحتی مردم از سوی پلیس برای تامین و حفظ امنیت آنان وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همان نیرویی است که در حوادث و بلایای طبیعی مانند یک امدادگر دلسوز به مردم خدمت رسانی می‌کند و در برابر اشرار و برهم زنندگان نظم و امنیت، قاطعانه و سرسخت می‌ایستد. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه انتخابات سال آینده را پیش رو داریم و بر اساس تکالیف قانونی، تامین نظم و امنیت این رویداد بزرگ و ملی بر عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: خوشبختانه تجربیات بسیار ارزشمند و موفقی در این عرصه در کارنامه ناجا ثبت شده است و در این انتخابات هم با مدد الهی و استفاده ازتجربیات، فضایی آرام و امن را برای برگزاری یک انتخابات با شکوه فراهم خواهیم کرد. وی با تاکید بر اینکه مردم قانون‌مدار ما بهترین حامیان در این کار بزرگ هستند، گفت: انتظار داریم کاندیداها و ستادهایشان با در نظر گرفتن شرایط خاص کشور و رعایت پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا و لحاظ کردن ملاحظات، خودشان پیشتاز این عرصه باشند و کاری کنند که نیروی انتظامی صرفا همراه آنان باشد و توانش را در سایر حوزه ها مصروف کند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، اشتری با بیان اینکه در ایام نوروز و تعطیلات آن، نیروی انتظامی مجری تصمیمات ستاد ملی کرونا است، اظهارکرد: امیدواریم مردم عزیزمان همانگونه که تاکنون با رعایت موازین بهداشتی، باعث کاهش آمار تلفات شده اند، در ایام آتی هم بیش از پیش مراقبت کنند و اجازه ندهند در موج چهارم کرونا شرایط کشور سخت تر شود.

وزیر بهداشت: بیش از این صبوری میسر نیست
 وزیر بهداشت ضمن ابراز نارضایتی از برخی پروتکل شکنی ها و همچنین عدم برخورد با این افراد، گفت: ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی کنید؟. اینطور که نمی شود مملکت اداره کرد. چقدر باید فریاد بزنم و بگویم.
دکتر سعید نمکی در نوزدهمین آیین پویش ره سلامت و بهره برداری از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ ماه از گرفتاری همکارانم با کووید-۱۹ می‌گذرد. البته وقتی می‌گویم ۱۳ ماه، این برای افراد کج خیال و بدفهم رفرنس نشود که این‌ها آخرین روزهای بهمن ماه اولین مواردشان را اعلام کردند، اما خودشان می‌گویند ما ۱۳ ماه است که گرفتاریم. اولا به کسانیکه ادعا می‌کنند وزارت بهداشت قبل از پایان بهمن مواردی از کووید-۱۹ داشت، اما اعلام نکرد، اگر یک مورد توانستند ادعایشان را ثابت کنند، به آنها جایزه می‌دهم. من ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ نمونه ای که از دی ماه و آذر ماه سال قبل از آنفلوآنزا نگه داشته بودیم، گفتم همه را یکبار دیگر تست کنید. زیرا می‌دانستم که  برخی آمریکایی‌ها و به خصوص اسراییلی‌ها به دنبال این بودند که بگویند کانون کرونا ایران بود و عده ای هم اینجا پای بیرقش سینه زدند. من این را می‌دانستم. بر همین اساس این نمونه‌ها را مجددا تست کردیم و به جز سه نمونه در سراسر کشور، که از ۲۳ بهمن به بعد بود، هیچ موردی از کووید در نمونه‌هایی که برای آنفلوآنزا گرفتیم، دیده نشد. وی افزود: نمی‌دانم برخی چطور با کمال بی‌انصافی برای سوار شدن بر یک موج سیاسی تبلیغاتی به راحتی یافته‌ها و گفته‌های مملکت‌شان را زیر سوال می‌برند. اگر کسی توانست یک مورد از کرونا را قبل از این تاریخ اثبات کند، نه تنها به او جایزه می‌دهیم، بلکه هزار بار از او عذرخواهی می کنیم. در عین حال برای دفاع از حیثت عزیزانی که طی این این مدت خودشان را به آب و آتش زدند، هیچ یاوه‌گویی که بخواهد سلامت این‌ مجموعه را زیر سوال ببرد، رها نخواهم کرد و به هیچ وجه اجازه نخواهم داد.  وزیر بهداشت افزود: وقتی آقای المنظری به ایران می‌آید و  اعلام می‌کند که مدیریت ایران یکی از ناب‌ترین، شایسته ترین و مدرن‌ترین شیوه‌های مدیریتی بود که می تواند برای جهان الگو باشد، یک آدم در داخل با کمال کج‌سلیقگی چگونه صحت این ساختار را در ذهن مردم زیر سوال میبرد؛ آن هم برای درماندگی در شرایط سیاسی و کسب برخی سلایق در حوزه سیاسی. این را بدانید که من اگر مُردم، مُردم، با دم مسیحا هم زنده نمی‌شوم. مردم این سرزمین فقط به کسی بها می‌دهند که با آنها صادق باشد. دیگر به سیاسی کاری بها نمی دهند. تمام شد. دوران عوام فریبی خاتمه یافت. آن ور دنیا کسی عطسه کند، این ور دنیا به او می گویند که عافیت باشد. دوران عوام‌فریبی با این شبکه‌های اجتماعی تمام شد. مگر می توان مردم را با برخی شعارهای تند فریب داد؟. نمکی ادامه داد: ۱۳ ماه را از این نظر گفتم که به محض اینکه در ووهان گزارش ویروس را شنیدیم همه‌مان آماده شدیم و بلافاصله مرزها را بستیم و در تمام مبادی نفر برای کنترل گذاشتیم. شروع به طراحی کیت کردیم. وقتی ۵۷ نفر از دانشجویان ووهان را آوردیم، با چه کیتی تست کردیم؟. با کیتی که در پاستور طراحی شده بود.

جزئیات پوشش رایگان درمان و داروی بیماران صعب العلاج از هفته آینده
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک را به تدریج پیش می بریم تا کار تکمیل شود اعلام کرد که از هفته آینده هزینه درمان و داروی بیماران‌ صعب‌العلاج، مزمن و پرهزینه سالمندی از طریق سامانه نسخه نویسی الکترونیک رایگان خواهد بود.  مصطفی سالاری با اشاره به توقف صدور دفترچه های بیمه کاغذی درمان از ابتدای هفته جاری اظهار کرد: زحمت اجرا و استقرار برنامه های توقف صدور دفترچه های بیمه و نسخه نویسی الکترونیک به تنهایی روی دوش تامین اجتماعی نیست و برای همه زحمت دارد اظهار کرد: کار را بسیار تدریجی شروع کرده ایم. وی افزود: از ابتدای آبان ماه امکان نسخه نویسی الکترونیک را فراهم کرده بودیم و توقف صدور دفترچه های بیمه یک گام دیگر است. به تدریج پیش می رویم تا کار تکمیل شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همه نهادهای مربوط از جمله نظام پزشکی و انجمن داروسازان با ما همکاری و تعامل داشتند تا بتوانیم این کار را از اول اسفند اجرایی و عملیاتی کنیم گفت: باید در کنار پزشکان و داروسازان دوشادوش یکدیگر کار را پیش ببریم. سالاری همچنین ضمن اعلام اینکه از هفته آینده داروی بیماران‌ صعب‌العلاج، مزمن و پرهزینه سالمندی از طریق سامانه نسخه نویسی الکترونیک رایگان خواهد بود گفت: این افراد نزد یکی از پزشکان طرف قرارداد ثبت نام الکترونیکی انجام می دهند و ما دارو و هزینه درمانشان را ۱۰۰ درصد می پردازیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه