روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند - شماره 3850

رییس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران:

پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در مازندران پرداخت شد

  رییس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران از پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد ریالی تسهیلات کرونایی در استان خبر داد و گفت که مازندران با تحقق ۸۷ درصدی پرداخت این تسهیلات ، رتبه دوم کشور را دارد.
به گزارش کائنات، خانعلی رشیدی افزود : از ابتدای شیوع ویروس کرونا که مشکلات اقتصادی گسترده ای را ایجاد کرد، آسیب دیدگان اقتصادی به چهارده گروه تقسیم شدند که تا کنون همه این گروه ها موفق به دریافت تسهیلات کرونایی مصوب دولت شدند.
بر اساس مصویات هیات دولت به بانک ها ابلاغ شد استان مازندران یکی از پیشتازترین استانهای در توزیع تسهیلات جبران آسیب کرونایی است و تقریباً پشت نوبتی در این زمینه وجود ندارد.
مدیر شورای بانک های استان مازندران گفت: تا به امروز ۲۰ هزار و ۶۷۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت به گروه های اقتصادی آسیب دیدیه از شیوع ویروس کرونا در استان پرداخت شد که مازندران را پس از تهران در رتبه دوم تحقق این طرح رسانده است.
رشیدی میزان تسهیلات اعطا شده به واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا را پنج هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمامی این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد محاسبه و به واحدهای اقتصادی تخصیص یافت.
خرید سه هزار تبلت دانش آموزی
رییس امور شعب بانک ملی در استان مازندران همچنین به خرید تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه خرید تجهیزات هوشمند در تعهد هیچ بانکی نیست اما ما برای خود مسئولیت اجتماعی قائل بودیم و برای خودمان تعهد ایجاد کردیم.
رشیدی افزود: تا به امروز سه هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات در قالب طرح خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به والدین و با کمترین ضمانت و در برخی مواقع حتی بدون ضمانت پرداخت شد.
به گفته وی ، این تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی بوده و با نرخ بانکی چهار درصد و در قالب قرض الحسنه پرداخت شده است که در مجموع حدود ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اعطا در استان شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه