روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند - شماره 3849

وزیر سابق نفت:

بیشترین پیشرفت صنعت نفت ایران مربوط به زمان تحریم است

 وزیر سابق نفت و معاون اقتصادی سپاه قدس گفت: بیشترین توسعه و پیشرفت کشور در حوزه صنعت نفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال های اخیر مربوط به زمان تحریم‌هایی است که دشمنان نظام به سرکردگی اسکتبارجهانی ظالمانه علیه مردم ایران اعمال کردند.
رستم قاسمی در جمع گروهی از فرهنگیان و جوانان یزد افزود: تحریم‌ها در حوزه فروش نفت و خرید تجهیزات با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام گسترده‌ای که صورت گرفت زمینه‌ای به وجود آورد، کارشناسان و محققان ایرانی توانستند در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.
وزیر سابق نفت با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تحریم وجود داشت ولی در سال‌های اخیر افزایش یافت، ادامه داد: نکته بسیار مهم در ارتباط با تحریم‌ها ۲ مورد صحبت های رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به فاصله کوتاه در ۲ سال بود که باراک اوباما رییس جمهوری سابق آن کشور در ابتدای وضع تحریم‌ها، آنها را فلج کننده دانست اما پس از آن در نشست کنگره اعلام کرد که این تحریم‌ها دیگر بر ایران اثر ندارد و همین موضوع نشان‌گر توسعه‌ای است که ما در آن زمان به دست آوردیم.
مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در جنگ نظامی آمریکا نتوانست در برابر ایران موفقیتی کسب کند و یکی از دلایل آن این بود که در جنگ نظامی فقط بخشی از کشور درگیر بود ولی در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیر هستند و جنگ تا سفره مردم کشیده شد.
قاسمی خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی موضوع بسیار مهمی که وجود دارد، این است باید برای رفع مشکلات تصمیم گرفته شود ولی متاسفانه الان دیده می‌شود که برخی مسوولان از تصمیم گرفتن به دلیل امکان خطا می‌ترسند و هیچ تصمیمی برای رفع مشکلات نمی‌گیرند. معاون اقتصادی سپاه قدس افزود: شرایطی که مردم با آن روبرو هستند، بسیار سخت است و فشار اقتصادی به آنها وارد می‌شود به گونه‌ای که بحث فقر ابعاد گسترده ای پیدا کرد و برای حل آن باید اقدام کرد.
وی همچنین در جمع خبرنگاران یزد گفته بود: حضور حداکثری و پرشور آحاد مردم با هر دید گروهی و جناحی باید اولویت اول انتخابات مهم سال آینده باشد.
 قاسمی به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات با وجود تمامی توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: خواسته مقام معظم رهبری از مردم و جناح‌های مختلف برای انتخابات پیش‌رو فقط حضور حداکثری و آگاهانه است.
وی با بیان اینکه برای تحقق این امر مهم و خنثی‌کردن توطئه های دشمنان باید اعتمادسازی و امیدآفرینی از سوی مسوولان امر فراهم شود، ادامه داد: نظام اسلامی در فضای بین‌المللی و برای شکست اهداف استکباری به حضور باشکوه مردم فهیم ایران اسلامی در انتخابات نیاز دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه