روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن - شماره 3832

دبیر کمیسیون انرژی مجلس:

یک میلیون دلار ثروتی که در سکوی «فروزان» می‌سوزد

 دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون یک سوم از ۲۲۰ میلیون فوت مکعب گاز سوخته شده همراه نفت در سکوی نفتی «فروزان» به صورت روزانه، جمع آوری و استفاده می‌شود و اجرای پروژه NGL خارک و فرآوری و بهره برداری از بخش اعظم این گاز، می تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار ثروت برای کشور تولید کند.
هادی بیگی نژاد در جمع خبرنگاران، جلوگیری از خام فروشی را یکی از مهمترین اولویت های کمیسیون انرژی عنوان کرد و افزود: به همین منظور کمیته ای با حضور کارشناسانی از مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته است و نخستین جلسه این کمیته در هفته جاری تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: طی بازدید برخی اعضای کمیسیون انرژی از جزیره خارک و میدان نفتی فروزان در ماه گذشته، مواردی شامل تسریع در ازدیاد برداشت از میدان نفتی فروزان(میدان نفتی مشترک با عربستان سعودی)، تسریع در اتمام پروژه‌های NGL  خارک، توسعه پتروشیمی خارک و تعمیرات اسکله ها بررسی شد.
بیگی نژاد با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این اسکله به عنوان بزرگترین اسکله صادرات نفت کشور صادر می شود، مطرح کرد: روزانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب گاز همراه نفت(گاز فلر) در این منطقه و مناطق اطراف جزیره سوزانده می‌شود که جمع آوری و استفاده آن در صنعت پتروشیمی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: هم اکنون یک سوم از ۲۲۰ میلیون فوت مکعب گاز سوخته شده همراه نفت در سکوی فروزان به صورت روزانه، جمع آوری و استفاده می‌شود و اجرای پروژه NGL خارک و فرآوری و بهره برداری از بخش اعظم این گاز، می تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار ثروت برای کشور تولید کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس در بخش دیگری کلید حل مشکلات در حوزه اقتصادی را تولید ثروت دانست و گفت: تلاش ما از ابتدای کار، کمک به دستگاه های اجرایی شهرستان بوده و بررسی اولویت ها با مشورت مسئولان دستگاه های اجرایی روال کار بوده است.
وی به پیگیری تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان اولویت شبکه بهداشت و درمان ملایر اشاره و تصریح کرد: طی پیگیری های صورت گرفته در سه ماه اخیر، مدیرکل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت که اعتبار طرح توسعه ۱۰۰۰ متر از بیمارستان امام حسین(ع) را قبل از این تأمین کرده بود، قول تخصیص اعتبار ۳۰۰۰ متر باقیمانده این پروژه را به شرط اتمام آن تا پایان دی ماه داد. در حال حاضر پروژه تکمیل اورژانس بیمارستان به مرحله افتتاح رسیده است و اوایل اسفندماه به بهره برداری خواهد رسید.
 تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری ملایر
بیگی نژاد پیگیری تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری شهرستان ملایر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و خاطرنشان کرد: خریداری خوابگاه دانشجویی، بازپس گیری ساختمان وقفی دانشکده پرستاری که توسط یکی از خیرین ملایری برای ایجاد این دانشکده وقف شده است و جدا شدن ردیف اعتباری دانشکده پرستاری ملایر از دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیگر اولویت های شبکه بهداشت و درمان است که در حال پیگیری آن هستیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس تأکید کرد: همچنین مقرر شد سهمیه استان همدان در زمینه اخذ مجوز فوق تخصص های ضروری افزایش یابد و این پزشکان دو تا سه روز در هفته برای بهبود کیفیت خدمت‎رسانی در حوزه پزشکی ملایر، به این شهرستان اختصاص داده شوند.
وی در ادامه از ۲۴ ساعته شدن درمانگاه اسلام شهر آق گل خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان لزوم استفاده از نیروهای بومی هر روستا در قالب بهیار است تا از نیروهای بومی همان روستا برای خدمت رسانی به اهالی استفاده شود در ضمن پیگیری های بسیاری برای ۲۴ ساعته شدن درمانگاه بخش جوکار انجام شد که بی نتیجه ماند و در نهایت این مرکز ۱۶ ساعته شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه