روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن - شماره 3830

کائنات از تازه‌ترین اخبار «فجر ۳۹» گزارش می‌دهد؛

از شرایط جدید بلیت‌فروشی فیلم فجر تا میزبانی ایرانهشر از تئاتر فجر

 بنیامین صادقی- همزمانی همه‌گیری کرونا با سی‌ونهمین جشنواره فجر شرایط ویژه‌ای را رقم زده‌ است. با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره بیشتر بحث‌ها و اخبار پیرامون  نوع برگزاری است که داغ شده است. بر این اساس پس از چراغ سبز رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت طی بازدید از ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر برای میزبانی از مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال فعال شدن بخش مردمی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر قوت گرفته است.
در همین راستا جلساتی درباره نحوه فروش بلیت برای سینماهای مردمی و نیز ساز و کار اجرایی این بخش در جشنواره سی و نهم برگزار شده است.
از هفته گذشته دست‌اندرکاران دبیرخانه جشنواره فجر جلساتی را با صاحبان سامانه‌های آنلاین فروش بلیت با محوریت سمفا داشته‌اند تا برنامه‌ریزی‌ها برای انجام بلیت‌فروشی مردمی صورت بگیرد، در این جلسات مقرر شده مثل سال‌های گذشته یک سامانه خاص به صورت انحصاری متولی فروش بلیت نباشد به همین ترتیب انحصار شکسته می‌شود، همچنین قرار است هر سامانه‌ای که تمایل به بلیت‌فروشی در جشنواره دارد درخواست خود را اعلام و نیازهای فنی خود را در این مدت آماده کند. ضمن اینکه در مدت باقی مانده باید ساز و کار سمفا و نواقص فنی آن بررسی و آماده میزبانی و خرید بلیت شود.
امسال به دلیل کرونا و محدودیت‌ها قرار نیست مثل سال‌های گذشته بلیت‌های بخش مردمی به صورت سری فروخته شود، سالن‌های مردمی به شکل یک سوم ظرفیت میزبان مخاطبان خواهد بود و مخاطبان باید بلیت‌ها را تکی بخرند، تمام بلیت‌ها هم به شکل آنلاین فروخته می‌شود.
همچنین خرید بلیت به صورت گیشه‌ای امکان‌پذیر نیست دیگر خبری از صف‌های خرید بلیت در مقابل سینماها نخواهد بود. به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی و انجام ضدعفونی سالن‌های سینما فاصله بین سانس‌ها بیش از یک ساعت خواهد بود در این فرآیند بر خروج نفرات قبلی از سالن و ساماندهی ورود افراد جدید نیز نظارت می‌شود.
در سال‌های گذشته برخی صنوف و نهادهایی از سهمیه‌های اختصاصی در بخش بلیت برخوردار بودند اما امسال به صنوف بلیت‌های سهمیه‌ای از طریق خرید آنلاین داده می‌شود.متولیان صنف به اعضای خود کدهایی ارائه می‌دهند تا آنها در هر زمان دلخواه از این بلیت‌ها برای رزرو استفاده کنند. همچنین قرار است از همه ناوگان قابل استفاده سینماها، استفاده شود تا فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. درباره تعداد بلیت‌ها و زمان فروش هنوز تصمیم‌گیری نشده و این موضوع بستگی به بازبینی فیلم‌ها دارد چون این مرحله به دلیل آماده نبودن فیلم‌ها به کندی پیش می‌رود و فیلم‌هایی که هنوز نسخه اصلی خود را آماده نکرده‌اند، زیاد است و احتمال دارد این وضعیت تا اول بهمن طول بکشد.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره برپایی جشنواره با حضور مخاطبان گفت: جشنواره سی و نهم با محدودیت‌ها و بر اساس ارزیابی ریسک برپایی آن، برگزار خواهد شد. از مردم استدعا داریم در این دوره جشنواره، با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت کنند.
در همین رابطه حوزه هنری از آمادگی سینماهای خود برای میزبانی مردمی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مطابق با پروتکل‌های بهداشتی خبر داد. به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، با توجه به موافقت رسمی وزارت بهداشت با برگزاری مردمی جشنواره فیلم فجر، سینماهای حوزه هنری پس از تجربه ۱۵ روز بازگشایی اخیر مطابق پروتکل‌های بهداشتی، آمادگی میزبانی امن از مخاطبان در جشنواره سی و نهم فیلم فجر را دارد.
حضور توأمان بیش از ۳۰ هزار تماشاگر در ۲ هفته اخیر در ۴۰ سینمای بازگشایی شده حوزه هنری ضمن رعایت محدودیت ظرفیت ۵۰ درصدی و تجربه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما، گواه این است که می‌توان در راستای ماهیت اصلی جشنواره فجر در دهه فجر انقلاب اسلامی، مطابق با استانداردهای بهداشتی میزبان مخاطبان بود.
در این راستا حوزه هنری آمادگی خود را برای هرگونه همراهی و اجرای دستورالعمل‌های اختصاصی برگزاری جشنواره اعلام می‌دارد و امیدوار است بتوان از این فرصت برای احیای سینما و چرخه اکران فیلم‌ها بهره برد.
  میزبانی تماشاخانه ایرانشهر از ۱۲ نمایش در جشنواره تئاتر فجر
با اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، تماشاخانه ایرانشهر میزبان ۱۲ اثر در سی و نهمین دوره از این جشنواره شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، همزمان با اعلام جدول نهایی نمایش‌های حاضر در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، این مجموعه تئاتری میزبان ۱۲ اثر نمایشی شد.
این آثار از روز شنبه ۱۱ بهمن تا روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ در ۲ سالن ناظر زاده کرمانی در ساعت ۱۷ و سمندریان در ساعت ۱۹ به شرح ذیل به صحنه می‌روند.
سالن سمندریان:
نمایش «اسموکینگ روم» به کارگردانی سعید زارعی از تهران در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه به مدت ۶۰ دقیقه
نمایش «نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد» به کارگردانی حسن سبحانی از میناب در روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه به مدت ۶۰ دقیقه
نمایش «اتول سورون» به کارگردانی شهروز دل افکار از تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن به مدت ۱۰۰ دقیقه
نمایش «یک کاست لته روی c» به کارگردانی محمد اکبری از سبزوار در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن به مدت ۷۵ دقیقه
نمایش «آژدهاک» به کارگردانی کیومرث مرادی از تهران در روز جمعه ۱۷ بهمن به مدت ۶۰ دقیقه
نمایش «هار یا مردی که به هنگام تولد هر دو دستش پر از خون بود» به کارگردانی افشین زمانی از تهران در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن به مدت ۹۰ دقیقه
سالن ناظر زاده کرمانی:
نمایش «خواهرم منم ایسمنه» به کارگردانی مشترک سعید یوسفی و علیرضا زارع از یزد در روز شنبه ۱۱ بهمن به مدت ۴۵ دقیقه
نمایش «کمدی زا» به کارگردانی کاوه مهدوی از شهریار در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ بهمن به مدت ۶۰ دقیقه
نمایش «آپ، آرت، مان» به کارگردانی امیر شاه علی از تهران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۵ و ۱۶ بهمن به مدت ۷۵ دقیقه
نمایش «کاتالپسی» به کارگردانی وحید نفر از تهران در روز جمعه ۱۷ بهمن به مدت ۷۰ دقیقه
نمایش «تترا کرومات» به کارگردانی محمدجواد صرامی از خمینی‌شهر در روز شنبه ۱۸ بهمن به مدت ۶۰ دقیقه
نمایش «ته بلیط» به کارگردانی علیرضا حمیدین از تهران در روز یکشنبه ۱۹ بهمن به مدت ۱۲۰ دقیقه
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه از ۱۱ بهمن لغات ۲۰ بهمن‌ در تهران برگزار می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه