روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن - شماره 3830

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

42هزار بازدید از کلاس‌های درسی توسط راهبران آموزشی

  مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه ویدئو کنفرانسی با راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی از 42488 بازدید از کلاس‌های درسی در سطح استان و در سال تحصیلی جاری تاکنون، توسط راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی خبر داد و گفت: این میزان از بازدید نشان دهنده همت بالای راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی در امر نظارت است.
به گزارش کائنات، «علیرضا سعدی‌پور» در جلسه وبیناری که با راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی و روسای شهرستان ها و مناطق، با اشاره به اهمیت راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی در امر نظارت بر روند آموزش گفت: جذب و بکارگیریراهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی به منظور تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن بند 3 آیین نامه چگونگی تشکیل و اداره کلاس های چندپایه هر ساله در سطح مناطق و نواحی استان اجرایی می شود و با توجه به وظایف خطیر راهبران  در امر یاری رسانی و آموزش معلمان کلاس های روستایی و عشایری بالاخص کلاس های چندپایه، توجه در خصوص جذب و بکارگیری آنان بیش از پیش حائز اهمیت است.
وی با اشاره به فعالیت 81 راهبر و بیش از 250 عضو گروه‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش مازندران، تاکید کرد: اطلس شیوه های آموزشی به همت راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی که این روزها تلاش های آنان در حوزه های آموزشی و تربیتی  اثرگذاری مهمی را دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته توسط راهبران آموزشی در سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد:  1289 مدرسه روستایی تحت پوشش این راهبران آموزشی است که در مجموع 42488 بازدید از 4328 کلاس شامل کلاس های چندپایه و تک‌پایه، به صورت حضوری و مجازی صورت گرفت که نشان دهنده فعالیت دقیق این راهبران آموزشی است همچنین 650 دانش‌آموز با نیاز ویژه نیز تحت حمایت خود قرار داده اند.
معاون آموزش ابتدایی در این جلسه ضمن اشاره به رتبه نخست استان مازندران در امر پوشش تحصیلی، افزود: راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی در شناسایی دانش‌آموزانی که جذب سامانه سناد نشده اند، می تواند ظرفیت خوبی باشد. همچنین راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی را به عنوان افرادی که، چالش‌ها و نقاط قوت و ضعف را در مناطق دور دست شناسایی میکنند، معرفی کرد.
«بهروز منصورکیایی» با اشاره به ظرفیت راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس، تصریح کرد: 3 مورد باید مورد توجه راهبران و گروه‌های آموزشی و تربیتی قراربگیرد. این موارد شامل: تقویت مدیران کار آمد به کمک برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای مدیران، توسعه عدالت آموزشی در مناطق روستایی به کمک معرفی دانش‌آموزان نمونه و بهره‌گیری از ابزارهای آموزشی مناسب و همچنین توانمندسازی معلمان و ارتقا سطح علمی معلمان به کمک آموزش معلمان در زمینه های نوین آموزشی؛ است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه