روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن - شماره 3829

بخش سینمای تجربی به جشنواره ونیز اضافه شد

 پس از اینکه اعلام شد بونگ جون هو سازنده «انگل» به عنوان رییس هیات داوران ونیز ۲۰۲۱ انتخاب شده، لیدو روز دوشنبه اعلام کرد آماده پذیرش فیلم‌های علاقه‌مند به شرکت در این دوره است.
بر اساس این گزارش هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز با اضافه شدن بخش جنبی جدیدی ، ویژه آثار تجربی برگزار خواهد شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، این بخش جدید که از دوره ۲۰۲۱ به جشنواره فیلم ونیز اضافه می شود، «Orizzonti Extra» (افق های اِکسترا) نام دارد و در واقع تکمیل کننده بخش افق های جشنواره ونیز است، اما تمرکز آن روی گرایش های جدید در سینمای جهان خواهد بود و پذیرای کارگردانان جدید و پیشتاز سینماست.  در بخش جدید «Orizzonti Extra» که در واقع جایگزین بخش «Sconfini» جشنواره ونیز خواهد بود، فیلم ها باید حداقل دارای مدت زمان ۶۰ دقیقه باشند اما محدویت دیگری در زمینه فرم، سبک و ژانر وجود ندارد. ضمن این که یک هیات  داوران ویژه فیلم های این بخش را مورد داوری قرار می دهند و برنده بهترین فیلم را انتخاب خواهند کرد.  «افق‌های ویژه» به نوعی تداوم بخش رقابتی «افق‌ها» است که بر روندهای جدید در سینماهای جهان تمرکز دارد، اما کمتر به استانداردهایی مانند طول فیلم و قالب آن بها می‌دهد. در بیانیه ونیز آمده که این بخش جانبی جدید برای فیلم‌هایی است که هیچ محدودیتی را از نظر ژانری، طول اثر و مقصد خود در نظر ندارند، اما فیلم باید حداقل یک ساعته باشد. همچنین گفته شده که برندگان جوایز طبق نظر هیات داوران متشکل از مخاطبان، برمبنای معیارها و رویه‌های اعلام شده اهدا می‌شود. در بیانیه تاکید شده که کمیته انتخاب ونیز بدون تغییر باقی مانده و در روند انتخاب فیلم‌های حاضر باربرا با کارشناسان خود عمل می‌کند. پائولو برتولین از آسیا، جیولیا داگنولو والان از آمریکا، برونو فورنارا، مائورو گرواسینی، اسکار لاروسی، النا پولاچی، آنجلا پرودنسی، امانوئله روکو و ماریانا سانا از ایتالیا نیز دیگر همکاران وی خواهند بود. به دلیل شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس کرونا، جشنواره فیلم ونیز امسال فیلم هایی را خواهد پذیرفت که در فاصله زمانی ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ ساخته شده باشند و در دوره پیشین جشنواره ونیز در سال ۲۰۲۰ پذیرش یا رد نشده باشند و همچنین برای نمایش تجاری به صورت آنلاین عرضه نشده باشند.  آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در جشنواره ونیز، ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) است.  هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از  اول تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود و امسال «بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای برنده اسکار فیلم «انگل»، به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه