روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي - شماره 3828

جلسه شورای فرهنگی مخابرات منطقه گلستان برگزار شد

 با حضور مدیر مخابرات منطقه گلستان ، جلسه شورای فرهنگی درخصوص هماهنگی و اجرای برنامه های پیشنهادی برگزار شد .
به گزارش کائنات، این جلسه که با حضور مهندس غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه و رئیس شورای فرهنگی همچنین اعضای این شورا برگزار شد در زمینه برنامه های اجرایی در سه ماهه چهارم سال جاری ،  برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم صورت گرفت .مدیر مخابرات منطقه گلستان با تاکید بر اینکه اجرای فعالیتهای فرهنگی در راستای رشد و توسعه بعد معنوی کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت : با اجرای این برنامه ها ، گامی در جهت ایجاد محیطی فرهنگی برخواهیم داشت .وی در خصوص اجرای یادواره شهداء مخابرات ، برگزاری مراسمات ایام فاطمیه (س) ، برگزاری مراسمات میلاد باسعادت حضرت فاطمه (ع) و بزرگداشت مقام مادر و زن ، همچنین اجرای طرح اکرام ایتام تحت عنوان محسنین در مخابرات ، توصیه هایی به اعضای شورا داشت و تاکید کرد با توجه به شرایط کنونی و لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا ، درخصوص اجرای برنامه ها دقت بیشتری بعمل آید.

چند انتصاب جدید در مخابرات منطقه گلستان
 روسای چند اداره فنی و ستادی مخابرات منطقه گلستان معرفی و مشغول به کار شدند.با حضور مهندس محمد رضا اخوت مدیریت دفتر و سیدیعقوب مفیدی مدیر منابع انسانی ، روح ا... لولایی به سمت سرپرست اداره امنیت شبکه و فناوری اطلاعات ، اسماعیل جلال به سمت سرپرست اداره نظارت و  آزمایش و تحویل سیستم های انتقال و علیرضا گلوی به سمت سرپرست مرکز نگهداری و پشتیبانی سیستمهای انتقال منصوب و مشغول به کار شدند. به گزارش کائنات، مهندس محمدرضا اخوت با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف سازمانی و اجرای طرح های برنامه ریزی شده در راستای ارائه سرویسهای با کیفیت و خدمات مناسب نیازمند منابع انسانی خلاق ، با تجربه و متعهد می باشد گفت : در این راستا اعتلای سازمان و خدمت رسانی مطلوب به مشتریان مد نظربوده و در اجرای فرآیندهای سازمانی مورد تاکید است.

روستای اسلام آباد از توابع شهرستان مراوه تپه دارای تلفن ثابت و اینترنت خانگی شد
 با حضور نماینده مردم کلاله ، مینودشت ،مراوه تپه و گالیکش، روستای اسلام آباد از توابع شهرستان مراوه تپه مجهز به تلفن ثابت و اینترنت خانگی شد .
به گزارش کائنات، اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان با اعلام  این خبر گفت : با راه اندازی کافوی نوری در این روستا مردم روستای اسلام آباد می توانند از تلفن ثابت و اینترنت خانگی بهره مند باشند.وی با اشاره به اینکه روستای اسلام آباد یکی از دورترین و محرومترین روستاهایی است که در مرز استان گلستان قرار دارد و دارای حدود 300 خانوار و هزار نفر جمعیت می باشد افزود: خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم همیشه از الویت های مخابرات استان بوده و در این راستا برنامه ریزی های مستمر برای بهره مندی روستاییان از تکنولوژیهای به روز و با کیفیت انجام شده است.لازم به یادآوری است در مراسم افتتاح راه اندازی تلفن ثابت و اینترنت خانگی روستای اسلام آباد  دکتر آریانپور نماینده مردم مینودشت ، گالیکش ، مراوه تپه و کلاله ، مهندس غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان و تعدادی از مسئولان شهرستانی  حضور داشتند.

نگاه مهندسی باعث بهبود مستمر،ایجادکیفیت وطراحی است
 مهندس نصرابادی دردیداربا انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان برق والکترونیک استان گفت:بانگاه مهندسی بهبود مستمر،کیفیت وطراحی درست اتفاق می افتد ودرحوزه های مختلف نیازمند نیروهای متخصص و دارای مهارت فنی لازم هستیم. در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی انجمن می توان به اموزش افرادمتخصص اشاره نمود که انجمن بتواند نیروی دانشگاهی‌رابه نیروی های متخصص وبا مهارت بالا تبدیل کند
به گزارش کائنات، مدیرمخابرات منطقه قزوین افزود :چه بخواهیم وچه نخواهیم مردم دربسیاری ازامور به مدد شبکه های ارتباطی ومجازی در استفاده از تکنولوژی ازماجلوترهستند ودراین زمینه جای مهندسی کردن سرویس ها بشدت دربین مردم خالی است
وی افزود:ارائه هرسرویس باید بامحیط وفرهنگ جغرافیایی ان متناسب باشد ومهندسین باید پیشتاز معرفی و اموزش نحوه استفاده مردم از این سرویسهای جدید باشند واگراقدام نکنیم مردم به هرنحو راه خودراپیداخواهندکرد  مهندس نصرابادی ضمن اشاره به اینکه مهندسین درهررشته باید نیازهای فعلی واینده مردم  وبازار رارصد کنند افزود: بایدبانیازهای مردم اشناشویم وپاسخ شایسته و به موقع به آن بدهیم وی با انتقاد از اینکه فضایی برای آموزش و مشاوره خانواده جهت نحوه استفاده از  سرویس های جدید اینترنتی و خرید کالاهای موردنیاز مردم درجامعه وجود ندارد خواستارتشکیل دپارتمانهایی شد که مردم بامراجعه به انها وبانگاه مهندسی بتوانند بدون دغدغه وبااطمینان سرویس ها وخدمات خودرابامشاوره های مهندسی شناسایی ونسبت به ابتیاع ان اقدام کنند مدیر مخابرات  منطقه قزوین بااشاره به واگذاری خدود۱۷۰۰ سرویس Ftth به مردم گفت: طراحی واجرای ساختمانهای هوشمند  امروزه جزونیازهای امروزی مردم شده وباید بافرهنگ سازی  نحوه استفاده ازان رابه مردم اموزش دهیم که این مهم واستفاده ازبسترارتباطی بانگاه مهندسی می بایست درجامعه نهادینه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:
تعداد نمونه گیری کووید19 در رفسنجان افزایش یافت
 رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در بخش بستری کرونا تعداد بیماران ما در کمترین تعداد ممکن است، گفت: تعداد مراکزی که تست را انجام می دهند در رفسنجان افزایش دادیم.
به گزارش کائنات، دکتر»علی اسماعیلی ندیمی» در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری کووید19 در رفسنجان، اظهار کرد: در بخش بستری وضعیت مطلوبی داریم و تعداد بیماران ما در کمترین تعداد ممکن است و این موضوع مرهون همکاری و هماهنگی همه اقشار جامعه است که از همه سپاسگزارم و کماکان تقاضا داریم همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود. وی افزود: در بخش سرپایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را اجرا می کنیم که این مبتنی بر محله و منزل است و ما محله به محله سراغ کسانی می رویم که علائم بیماری را داشته و نیاز به انجام تست دارند. رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در مورد تست دو کار انجام دادیم، یادآور شد: تعداد مراکزی که تست انجام می دهند را افزایش دادیم ضمن اینکه تست معمول PCR نیز در حال انجام است. لذا از کسانی که علائمی از بیماری کووید19 دارند تقاضا می کنم که به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محله خود، پزشک متخصص خود یا کلینیک های دانشگاه مراجعه کنند. اسماعیلی ندیمی ادامه داد: از سوی دیگر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ایستگاه هایی را ایجاد کرده که تست های سریع کووید19 گرفته و در 20 دقیقه پاسخ آن به فرد داده می شود. وی بیان کرد: هدف اصلی ما در طرح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی این است که موارد جدید بیماری کووید19 را هر چه سریع تر شناسایی کرده، تشخیص داده و این افراد در قرنطینه خانگی قرار گیرند و با بستگان و سایر افراد در تماس نباشند تا زنجیره انتقال بیماری کم شود و با این کار تعداد بیماران در بخش بستری همچنان می تواند در کمترین تعداد خود بماند.

برای کنترل تردد 500 هزار زائرِ اربعین از مرز «خسروی» آماده‌ایم
 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های لازم در مرز خسروی، گفت: پلیس کرمانشاه برای کنترل تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از این مرز آمادگی دارد.
 به گزارش کائنات، سردار علی اکبر جاویدان در جلسه قرارگاه اربعین که با حضور سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران حضرت امام حسین (ع) بوده و به بهترین شکل ممکن پذیرای آنها بوده است.
وی ادامه داد: در مراسم اربعین سال گذشته و پس از مدت ها مرز خسروی به روی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باز شد و زائران زیادی از مرز عازم کربلای معلا و عتبات عالیات شدند. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با حضور شبانه روزی پلیس و دیگر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و همکاری بسیار خوب ادارات دولتی، زائران در نهایت امنیت و احترام به سفر معنوی اربعین حسینی اعزام شده و به کشور بازگشتند. جاویدان خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین سال گذشته، کرمانشاه علاوه بر آنکه میزبان زائرانی بود که از مرز خسروی به کربلا سفر کردند، پذیرای 80 درصد زائرانی هم بود که مرز مهران در استان ایلام را انتخاب کرده بودند. وی با اشاره به نصب 42 دستگاه دوربین پایش تصویری در طول مسیر تردد زائران، یادآوری کرد: 50 دوربین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در مسیر نصب شده و بستر لازم برای کنترل هوشنمند تردد خودروها فراهم شده است. رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین با ابراز تاسف از اینکه امسال به خاطر شیوع کرونا سفر معنوی اربعین لغو شد، افزود: با این حال این آمادگی از سوی کرمانشاه وجود دارد تا برای اربعین سال آینده در صورت فراهم بودن شرایط پذیرای تعداد بسیار بیشتری از زائران باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه