روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي - شماره 3827

ادارات پر مصرف زیر ذره بین بازرسان شرکت گاز اردبیل

 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از نظارت بازرسان این شرکت بر مشترکین اداری و واحدهای پرمصرف استان خبر داد.
به گزارش کائنات، سردار اسماعیلی با اشاره به دستورالعملهای مصرف گاز طبیعی و لزوم صرفه جویی در بخشهای دولتی ، به رعايت الگوي مصرف گاز طبيعي در ادارات دولتي تأكيد كرد و گفت ؛ با توجه به مصرف بالاي گاز طبيعي و افزايش آلودگي هوا ، مسئولان و كاركنان ادارات دولتي موظف هستند به منظور صرفه جويي در مصرف گاز طبیعی و كاهش آلودگي هوا الگوي بهينه مصرف را رعايت كنند.
اسماعیلی می افزاید: مطابق بخشنامه رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی تمامی شرکت ها، نهادهای دولتی، نهادهای نیرو‌های مسلح و استانداری و فرمانداری ها موظف هستند نسبت به رعایت کامل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی اقدامات لازم را انجام دهند.
این مقام مسئول با اشاره به بخشنامه دولت در خصوص رعایت دمای رفاه در مراکز اداری و نظامی ، اظهار داشت: برای اجرای این بخشنامه، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در داخل اتاقهای ادارات و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سرپوشیده، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل و استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد در اولویت قرار دارد.
مديرعامل شركت گاز استان يادآور شد، تیم های بازرسی شرکت در قالب 29 تیم بازرسی در هر یک از شهرستانهای استان اردبیل با رصد دقیق مصارف بخشهای اداری، مساجد، اماکن عمومی و نهادهای نظامی در سطح استان که شامل 4006 مشترک می باشد؛ ضمن بازدیدهای مکرر از محل ادارات ، برای اداراتی که الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی را رعايت نکنند در مرحله اول اخطار و در مراحل بعدی به قطع گاز ادارات مربوطه اقدام می نمایند.
سردار اسماعیلی در پايان از عموم هم استاني ها بخصوص مديران سازمان ها و ادارات دولتي خواست ، ضمن رعايت بخشنامه صرفه جويي در مصرف گاز طبیعی اقدام به معاينه فني موتورخانه ها و سيستم هاي گرمايشي نموده و از وسايل گاز سوز استاندارد استفاده كنند .

مدیر‌کل پست آذربایجان‌شرقی خبر داد؛
ایجاد نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز
 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیر‌کل پست استان آذربایجان‌شرقی از ایجاد نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز خبر داد.
به گزارش کائنات، محمد پوربزرگ در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به پیگیری و پیشنهاد ایجاد نخستین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی‌ها تبریز توسط وزیر ارتباطات، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی تبریز همچنین فعالیت موزه‌های غنی و متنوع در این کهن شهر، به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فن‌آوری نخستین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی‌ها تبریز ایجاد خواهد شد. وی با بیان اینکه ایجاد خانه موزه تمبر ایران با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان محقق خواهد بود، گفت: خانه موزه تمبر ایران در خانه تاریخی مجتهدی‌ها که قدمت آن متعلق به دوره قاجار بوده و در بافت جهانی و تاریخی کهن شهر قرار دارد، پس از تهیه و آماده سازی محتوای موزه ایجاد خواهد شد.
پوربزرگ گفت: در راستای راه‌اندازی خانه موزه تمبر ایران، یک‌هزار و 700 تمبر ملی و بین‌المللی برای به نمایش درآمدن در این محل آماده شده و پس از آماده‌سازی این خانه تاریخی به نمایش در خواهد آمد.» احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای تسهیل روند راه‌اندازی خانه موزه تمبر ایران، گفت: خانه‌موزه‌ها مکان‌هایی هویت‌ساز، روزآمد و پویا در فضای شهری محسوب می‌شوند که دارای ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی پیرامون موضوعات محوری هر موزه نیز هستند، لذا با ایجاد خانه موزه تمبر ایران فرصت آشنایی و پژوهشی با مجموعه تمبرها که سفیر فرهنگی جوامع هستند، فراهم خواهد شد. وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی آماده است تا در راستای راه‌اندازی خانه موزه تمبر ایران در مراحل تهیه محتوا، آماده‌سازی و ساماندهی خانه تاریخی مجتهدی‌ها با اداره کل پست استان اقدامات لازم را انجام دهد.

عرصه‌های جنگلی پارک ملی گلستان طعمه حریق شد
 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: نیروهای مختلف از شب گذشته در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند.
محمدرضا کنعانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز شنبه وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان گزارش شد و بلافاصله نیروها به منطقه اعزام شدند.
وی با اشاره به وقوع حریق در سه نقطه، افزود: دو حریق به‌صورت محدودتر در مناطق پایین‌دست و یک حریق نیز به شکل گسترده‌تر به عرض ۱۰۰ متر و طول ۳۰۰ متر، از کف دره به سمت یال اتفاق افتاده بود. آتش در دو نقطه پایین‌دست مهار شد و در نقطه دیگر نیز جلوی گسترش آتش‌سوزی گرفته شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان بیان کرد: از نیمه‌شب با شدت گرفتن وزش باد در منطقه مجدداً حریق از کنترل خارج شد و بلافاصله فراخوان اعزام ۱۰ تیم واکنش سریع را از سطح شهرستان‌های استان انجام دادیم. تیم‌ها به شکل گروه‌های ۶ نفره سازماندهی و تجهیزات انفرادی و جیره ۴۸ ساعته در اختیار آنها قرار گرفت.
کنعانی با بیان اینکه شیب زیاد و صخره‌ای بودن منطقه، کار مهار حریق را با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: آتش‌سوزی از نوع کف‌سوز است و در مواردی درختان خشک را نیز درگیر کرده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ نفر شامل نیروهای محیط‌زیست، منابع طبیعی و بسیج در عملیات اطفای حریق مشارکت دارند.مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به فراخوان ۲ بالگرد برای کمک به مهار آتش‌سوزی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بالگرد هلال‌احمر برای جابه‌جایی نیروها و تجهیزات و بالگرد هوافضای سپاه پاسداران برای آب‌پاشی به محل اعزام خواهند شد. بالگرد هلال‌احمر در استان حضور دارد و بالگرد هوافضا سپاه از تهران به استان در حال اعزام است. کنعانی تصریح کرد: ساعت ۷ امشب جلسه ستاد مدیریت شهرستان گالیکش برگزار و تصمیمات لازم در خصوص اعزام نیروهای جدید به منطقه و پشتیبانی‌های موردنیاز گرفته خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از خسارات آتش‌سوزی به حیات‌وحش پارک ملی گلستان گزارش نشده است.

اجرای مراحل نهایی مرمت عمارت» امیر ارشد» ورزقان
 معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای مراحل نهایی مرمت عمارت امیر ارشد ورزقان، خبر داد.
علیرضا قوچی در خصوص روند آماده سازی این عمارت تاریخی، گفت: مرمت و ساماندهی این عمارت برای بهره‌برداری از آن در قالب هتلینگ و افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی شهرستان ورزقان، انجام می‌شود.
وی افزود: این طرح توسط تعاونی دهیاران خاروانا به نمایندگی از دهیاران شهرستان ورزقان با نظارت معاونت میراث فرهنگی استان در حال اجرا است.
معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از اجرای مراحل نهایی مرمت این عمارت تاریخی خبر داد و گفت: در آخرین مرحله ازساماندهی عمارت امیر ارشد اقداماتی نظیر سفیدکاری، نازک کاری، رنگ کاری، نصبیات و تجهیز هتل در حال اجرا است و طی ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، قوچی بیان کرد: خانه امیر ارشد مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان ورزقان، روستای اوخارا (آبخواره) واقع شده، این ساختمان سنگی که به «داش عمارت» مشهور است، کاخ امیر ارشد قراجه داغی بوده و از بناهای زیبا و منحصر به فرد شهرستان ورزقان بشمار می رود؛ خانه تاریخی امیر ارشد نماد شجاعت مردم ورزقان است و در تاریخ ۱ آذر ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۵۲۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه