روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي - شماره 3827

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد؛

ارائه گزارش عملکرد نفت فلات قاره به کمیسیون انرژی مجلس

 مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در تشریح اهم فعالیت‌های این شرکت در سال جاری، به افزایش ظرفیت تولید نفت، نصب چندین سکو و پیشرفت جلوتر از برنامه در بخش حفاری اشاره کرد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، علیرضا سلمان‌زاده در بازدید اخیر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تأسیسات این شرکت در منطقه خارک، با بیان اینکه این شرکت در ۶ منطقه عملیاتی پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در خلیج فارس به اهتزاز در آورده است، گفت: در یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران (خارک) بیش از ۳ هزار کیلومتر خط لوله زیردریایی و ۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و کابل به‌کار رفته و تولید راهبردی نفت در دریا به‌عنوان یک راهبرد در اولویت است.  
وی افزود: در ۶ ماه اخیر با وجود همه محدودیت‌ها، موفق به افزایش بیش از ۱۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید روزانه نفت شده‌ایم. همچنین در بخش حفاری ۱۱۷ درصد از برنامه جلوتر هستیم و در نیمه اول امسال ۳۲ عملیات حفاری چاه‌ به نتیجه رسیده است. در این مدت چهار تاپ‌ساید شامل سکوی ۷ و ۸ هندیجان، سکوی سلمان و سکوی مسکونی فروزان نیز نصب شده است.
عباس رجب‌خانی، رئیس منطقه عملیاتی خارک نیز در جریان این بازدید، در گزارشی مجموعه فعالیت‌هایی انجام‌شده از سوی کارکنان، کارشناسان، مهندسان و متخصصان این منطقه را در حوزه‌های مختلف عملیاتی شامل بخش‌های طرح افزایش انتقال گاز سکوی ابوذر، طرح زودهنگام انتقال گاز میدان فروزان به پتروشیمی خارک و نیز چالش‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت را ارائه داد.
*تجارب کارکنان عملیاتی نفت باید به متون درسی تبدیل شود
فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: جزیره خارک می‌تواند اتاق فکر کمیسیون انرژی باشد، به شرط اینکه مشکلات مکتوب با نظر کارشناسی و قابل دفاع و بهنگام ثبت و ضبط شود و این اتاق فکر در بخش صنایع بالادستی می‌تواند کمک خوبی به کمیسیون کند.
وی افزود: البته امسال که بودجه بسته شده و فرصتی نمانده، اما برای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وقت خوبی است که می‌شود از این فرصت استفاده کرد، بنابراین باید نیازها در بخش حقوق و دستمزد و دیگر امور دسته‌بندی و منعکس شود تا در کمیسیون مطرح و با تعریف ردیف بودجه به نتیجه برسد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تجاربی که شما در سکوها و چاه‌های نفتی دارید باید به متون درسی تبدیل شود که سرمایه ارزشمندی برای آینده کشور است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد:
دسترسی کلانشهرها به بنزین یورو ۴
 اختصاص بنزین تشویقی ایام کرونا صحت ندارد
 سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه مدت‌هاست در همه جایگاه‌های سوخت پایتخت، بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، گفت: پایش‌های مستمر سازمان محیط زیست نیز این موضوع را تایید می‌کند.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، فاطمه کاهی اظهار داشت: وزارت نفت ۸۵ درصد تأییدیه سازمان محیط زیست در خصوص توزیع نفت‌گاز یورو ۴ را دریافت و به همه تعهداتش در زمینه توزیع این نوع بنزین عمل کرده است.
وی با اشاره به وضعیت توزیع بنزین یورو ۴ گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی براساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ در تهران، مدت‌هاست در همه جایگاه‌های سوخت پایتخت، بنزین یورو ۴ توزیع و پایش‌های مستمر سازمان محیط زیست نیز این موضوع را تایید می‌کند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در همه کلانشهرها حتی حومه تهران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود، افزود: در بعضی موارد از وظیفه قانونی بیشتر عمل کرده‌ایم؛ به عنوان نمونه در شهر اصفهان دو برابر میزان مصوبه هیئت وزیران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود.
* اختصاص بنزین تشویقی ایام کرونا صحت ندارد
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین گفت: شایعات اخیر درباره اختصاص ۵۰ لیتر بنزین تشویقی به رانندگانی که قانون منع آمد و شد در ایام کرونا را رعایت کرده‌اند، صحت ندارد. به گزارش شانا، فاطمه کاهی در واکنش به این شایعه گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این خبر را تکذیب می‌کند. وی درباره اینکه لینک بعضی از سایت‌ها نیز برای ثبت‌نام این دسته از رانندگان در حال انتشار است، عنوان کرد: تعداد این‌گونه لینک‌ها بسیار زیاد است و یک شوخی به نظر می‌رسد، زیرا بسیاری از آنها غیرفعال هستند و اگر هم سایتی در این زمینه فعالیت می‌کند، مردم باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را در آن وارد نکنند. رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر لزوم دریافت اطلاعات صحیح درباره سهمیه‌بندی بنزین از طریق روابط عمومی این شرکت، تأکید کرد: سهمیه‌بندی بنزین هیچ‌گونه تغییری نداشته و فعالیت‌های مرتبط با این موضوع از اساس کذب است.

مدیرعامل توانیر:
۱۶۰ هزار چراغ روشنایی در معابر اصلاح شد
 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: در قالب طرح سراسری اصلاح روشنایی معابر تاکنون ۱۶۰ هزار چراغ اصلاح و تعدیل شده است.
محمد حسن متولی زاده در حاشیه جلسه ستادمدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی که به صورت آنلاین برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران افزود: اصلاح این روشنایی ها منجر به کاهش ۴۰ مگاواتی در مصرف برق شد.
وی ادامه داد: در برنامه سراسری تعدیل روشنایی ها و اصلاح انشعاب ها ورمز ارزها،  ۴۵هزار دستگاه ماینر غیرمجاز که بخش عمده ای از آنها با گزارش های مردمی شناسایی شده بود، جمع آوری شد که باعث کاهش مصرف به میزان ۹۵ مگاوات شد.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: مجموع مصارف کاهش یافته معادل مصرف یک شهر با جمعیت بیش از نیم میلیون نفری بود. متولی زاده  گفت: با این کار معادل ۷۰۰ هزار لیتر روزانه در مصرف سوخت نیروگاه ها صرفه‌جویی شد.   وی ادامه داد: با وجود کارهایی که انجام شده است، اما همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم چرا که میزان مصرف گاز در بخش خانگی، هشت برابر مصرف گاز در صنعت نیروگاهی است.
مدیرعامل توانیر افزود: مشترکان  در بخش خانگی می‌توانند تنها با اقدام های ساده ای مانند پوشیدن لباس گرم در منزل، خاموش کردن لامپ های اضافه و کاهش تنها یک درجه ای دمای منزل،  مصرف گاز کشور را ۱۰ درصد کاهش دهند که می تواند به تامین گاز نیروگاه ها کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد؛
آمادگی ایران برای افزایش تولید نفت به میزان پیش از تحریم‌
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی این شرکت برای توقف کاهش تولید تکلیفی نفت و افزایش تولید به میزان پیش از تحریم خبر داد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، احمد محمدی با تأکید بر اینکه این شرکت علاوه بر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت که هفته گذشته به امضا رسید، طرح‌های دیگری نیز برای حفظ سطح تولید دارد، ادامه داد: افزون‌بر این طرح‌ها، پروژه‌هایی به صورت برنامه‌های مالی و عملیاتی سالیانه داریم که پیگیری می‌شود و شامل بخش‌های سطح الارضی و تحت الارضی مانند عملیات چاه‌ها، تاسیسات و خط لوله است.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعدد سالانه و روزانه در این طرح تعریف شده است، افزود: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر آنکه از کاهش تولید جلوگیری می‌شود، سطح و توان تولید مناطق نفت‌خیز را بالا می‌بریم، تا اهداف وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران را در دوره زمانی مورد نظر فعال کنیم.
محمدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت تولید نفت در کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب است، گفت: با توجه به هدف‌گذاری دولت برای افزایش صادرات نفت و میعانات گازی طی سال ۱۴۰۰، سهم بزرگی از نفتی که قرار است تولید و صادر شود، در مناطق نفت‌خیز جنوب خواهد بود.  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه در هر بازه زمانی مد نظر شرکت ملی نفت ایران، آماده توقف کاهش تکلیفی تولید نفت و بازگشت به سطح تولید پیش از تحریم‌ها هستیم، ادامه داد: آمادگی بازگشت تولید نفت در این شرکت تا آنجاست که در یک روز می‌توانیم تولید نفت را به حدود ۹۵ درصد تولید پیش از تحریم‌ها برسانیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه