روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي - شماره 3819

برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی معرفی شدند

 آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی دیروز در مجموعه تئاترشهر استان کرمان برگزار شد.
 به گزارش کائنات به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی، آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره سردار آسمانی دیروز ۱۵ دی ماه با حضور یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و مدیران استان کرمان برگزار شد.
این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاوت قرآن مجید و تیزری درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.
حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم گفت: شاید سال گذشته که چهلم سردار سلیمانی هنوز نرسیده بود جمع شدن هنرمندان تئاتر برای ادای دین به مقام شامخ سپهبد شهید قاسم سلیمانی سخت بود ولی در همان وهله اول دیدیم ۱۵۰ نمایش خیابانی به اجرا در آمد و جریانی شکل گرفت که امسال هم انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس وظیفه خود بداند که به برکت خون شهید قاسم سلیمانی جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی را با همکاری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار کند.
وی ادامه داد:  دیروز صحبتی با یاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح داشتیم و گفتیم جا دارد جشنواره تئاتر سردار آسمانی به عنوان رویداد محوری بنیاد فرهنگی روایت فتح تعریف شود و سالانه برگزار شود. وی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و موافقت کرد تا سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.
نیلی تاکید کرد: به نظرم با توجه به شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در سطح بین المللی جا دارد این جشنواره را با انتخاب آثار از فراسوی مرزها برگزار کنیم.
وی در پایان سخنانش افزود: اگر ثابت شده که شهادت هنر مردان خداست هیچ قلمی جز قلم هنرمندان نمی‌تواند در قوام آن تاثیرگذار باشد.
قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی نیز که دیگر سخنران این مراسم بود نیز با تاکید بر اینکه در دنیای یه هم پیوسته برای رشد باید به خودباوری رسید، اظهار کرد: اگر قوم و ملتی می‌خواهد به رشد برسد باید پیش از هر چیز به خود اتکایی برسد و خوداتکایی یعنی به توانمندی‌هایی که داریم اتکا کنیم و دست نیاز به سوی غیر نداشته باشیم .
وی بیان کرد: اگر ملتی به خود اتکایی برسد به خود کفایی هم دست پیدا می‌کند و توان چانه زنی خواهد داشت و ملتی که چانه زنی بلد باشد به اقتدار می‌رسد و ملتی که به اقتدار برسد به افتخار دست خواهد یافت و برای مردمش احساس عزت و سربلندی به ارمغان می‌آورد و در جهان به عنوان یک عنصر تاثیرگذار شناخته می‌شود و در درون جامعه به مشروعیت می‌رسد و‌سر تسلیم جلوی هیچ کسی فرو نمی‌برد.
آشنا بیان کرد: آنچه ما داریم و به آن افتخار می‌کنیم بیشمار است ولی ما باید به شهدا هشت سال دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب افتخار کنیم.
وی یادآور شد: دنیا تلاش دارد تا انقلاب را تا جایی که می‌تواند تضعیف کند و من به همه پیشنهاد مطالعه کتاب‌های دختر یمنی و نادیا مراد را بخوانید تا ببینید داعشی ها و وهابیون می‌خواستند چه بلایی بر سر ما بیاورند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرد:  سردار سلیمانی و مدافعان حرم زمانی وارد میدان جنگ شدند که داعش و اربابانشان تصمیم گرفتند ایرانیان را نابود کنند چراکه ایرانیان را برای دنیا خطرناک می‌دیدند.
وی در پایان گفت: افتخار میکنم چنین هنرمندان خوش ذوق، متعصب و متعهد در کشورمان وجود دارد.
در بخش نمایشنامه نویسی هیئت داوران به صورت مشترک با اهدا لوح تقدیر و مبلغ بیست میلیون ریال از نویسنده نمایشنامه ته دیگی نوشته کاوه مهدوی از استان تهران و پژمان شاهوردی نویسنده نمایشنامه "یک و بیست دقیقه بامداد" از استان لرستان تقدیر کردند. جایزه رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به سید سعید محمدی نویسنده نمایشنامه "خرده قضایای پیرامون حاج قاسم" از استان تهران اعطا شد. جایزه رتبه دوم این بخش هم که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش پنجاه میلیون ریال بود به سجاد منصوری برای نگارش نمایشنامه "موج" از استان کرمان اهدا شد. همچنین جایزه رتبه نخست جشنواره شامل تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال به اصغر گروسی برای نمایشنامه "جاودانگی" از استان فارس اختصاص یافت.
در بخش صحنه‌ای نیز ستاد برگزاری دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با اهدا تندیس جشنواره ،لوح تقدیر و هدیه نقدی از شهرام سلطانی کارگردان نمایش "عقیق" از استان مرکزی، محمد داورپناه کارگردان نمایش "جدال" از استان خراسان شمالی، پژمان شاهوردی کارگردان نمایش "یک و بیست دقیقه بامداد" از استان لرستان، سجاد منصوری کارگردان نمایش "موج" از استان کرمان، مرتضی اسدی مرام کارگردان نمایش "ایستاده چون سرو به تماشای خورشید" از استان کرمانشاه، کیانوش احمدی کارگردان نمایش "وقتی ماهیچه ها سنگ می‌شوند" از استان تهران، محمد قاسمی کارگردان نمایش "نفس سرد" از استان تهران تقدیر کردند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه