روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر - شماره 3790

رئیس کل سازمان مالیاتی خبر داد؛

بسته جدید مالیاتی برای حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونایی

 رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با توجه به اعمال محدودیت‌های شدید و تعطیلی الزامی برخی کسب‌وکارها در برخی شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز، از تصویب و اجرای بسته جدید مالیاتی در حمایت از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا خبر داد.
 امید علی پارسا خاطرنشان کرد: به سبب اوج گیری مجدد شیوع بیماری کووید ۱۹ و اعمال محدودیتهای شدید و تعطیلی الزامی برخی کسب وکارها در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز (بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، مشاغل و کسب‌وکارها و فعالیت‌های شدیدا آسیب‌دیده از کرونا (بنا به تشخیص کارگروه اقتصادی مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا) که در شهرهای مذکور قرار می‌گیرند، از حمایت‌های دولت بهره‌مند می‌شوند.
وی در خصوص مفاد این بسته حمایتی گفت: براساس این مصوبه، موارد مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه ۱۳۹۹ لغایت یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ باشد، و نیز احکام اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۲۹ قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین با اشاره به تمدید یک ماهه مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم وچهارم سال ۱۳۹۹ و سررسید پرداخت مالیات آن برای کلیه مودیان مالیاتی براساس این مصوبه، اظهار کرد: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب۱۳۸۱/۱۰/۲۲ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا پایان سال ۱۳۹۹ تمدید می شود.
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، پارسا افزود: صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان سال ۱۳۹۹ نیز براساس این مصوبه، نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.
وی همچنین تاکید کرد: کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم (وصول مالیات) تا ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ برای اشخاص حقیقی متوقف می‌شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص دیگر مصوبات این بسته حمایتی نیز گفت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم که در بازه زمانی یکم آذرماه ۱۳۹۹ لغایت یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ باشد نیز با توجه به این مصوبه، تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تمدید میشود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد؛
مستثنی‌شدن تولیدکننده‌ داخلی ناوگان ریلی برای تأمین فلزات از بورس‌
 مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: طبق پیگیری‌ها‌ قرار شد کارخانجات ریلی برای تهیه فولاد از بورس، مستثنی شوند که وزارت صمت در حال پیگیری و عملیاتی کردن این موضوع است.
سعید رسولی در حاشیه ورود 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال هدفگذاری شده است 2 هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید شود البته سفارش و تقاضا برای ساخت ناوگان توسط شرکت‌های ریلی بیش از این عدد است.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید داخل ناوگان ریلی امسال بسیار بیشتر از سال گذشته است و البته از سال گذشته رکورد تولیدات 20 سال قبل در شرکتی نظیر واگن‌پارس شکست و تولیدات ناوگان ریلی در داخل افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: در کارخانجات تولید داخل ناوگان ریلی، ظرفیت ثبت سفارش و تولید ناوگان بالا است، اراده هم وجود دارد فقط مسأله‌ای که کمی کار را کند کرده، تسهیلات است که با همکاری این بخش ظرفیت موجود کشور در تولید صنایع ریلی خیلی بیشتر ارتقاء می‌یابد.
رسولی ادامه داد: مشکل دیگری هم که برای تولیدکننده داخلی واگن وجود داشت این بود که صنایع فولادی و فلزی در بورس عرضه می‌شود، و این کار را برای آنها کند کرده بود، اما طبق پیگیری‌ها‌ قرار شد کارخانجات ریلی برای تهیه فولاد از این امر مستثنی شوند که وزارت صمت در حال پیگیری و عملیاتی کردن این موضوع است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تا پایان سال رکورد سال 99 در تولید ناوگان ریلی داخلی را می‌شکنیم و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی بخش ریلی توسعه قابل قبولی می‌یابد.


در سال جهش تولید محقق شد؛
کاهش هزینه ارزی و شكوفایی دانش فني در مجتمع فولاد صنعت بناب با بومي سازي قطعات
  مجتمع فولاد صنعت بناب در سال جهش تولید با بومي سازي بسیاری از قطعات و تجهیزات، علاوه بر خودکفایی در تامین اقلام مورد نیاز، گام مهمی در کاهش هزینه های ارزی برداشته است.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، با شكوفایي دانش فني و بومي سازي، مجتمع فولاد صنعت بناب، اکنون بي نياز از واردات بسیاری از اقلام شده است.
بكار گيري دانش فني و بهره مندي از وجود متخصصان جوان در اين مجتمع فولادي، باعث رشد و شكوفایي توانمندي هاي نیروهای  تلاشگر اين مرز و بوم شده است.
 طراحي و ساخت قطعات و اقلام مورد نياز واحد هاي توليدي ذوب و نورد در دستور كار مديران شركت قرار گرفته و در ادامه فعاليت هاي صورت گرفته در چند سال اخير، در واحد نسوز،  نازل داخلي پاتيل 20 تني،  توليد ول بلوك ذوب ريزي پاتيل 20 تني و  توليد ول بلوك تانديش 6 تني در ذوب القایي شهريار تولید شده است.
همچنین در ماه هاي قبل نيز توليد ايمپكت تانديش 17 تني ذوب قوس شاهين، گارنكس تانديش 17 تني ذوب قوس الكتريكي شاهين وگارنكس 6 تني ذوب القایي شهريار عملیاتی شده بود. با تولید اقلام یاد شده که اغلب وارداتي بود، علاوه بر كاهش هزينه هاي ارزي، افزايش دقت در ساخت و تسريع در تامين موارد فوق براي جلوگيري از توقفات انجام يافته است.
واحدهاي مهندسي و تكنولوژي در كنار واحدهاي توليدي با مطالعه و تحقيق، طراحي و مهندسي قطعات براي ساخت آن بصورت تنگاتنگ با كارشناسان توليد در ارتباط بوده و با تلاش شبانه روزي برای خودكفایي و استقلال در تامين احتياجات خطوط توليد فعالیت دارند و با افتخار مي توان گفت كه تحريم در اين زمينه بي اثر بوده به طوری که در سال جاري با تكيه بر دانش و توان بومي، رشد 40 درصدي توليد را شاهد بوديم .
این گزارش حاکیست: پنجمين ست كوره القایي ذوب شهريار اين مجتمع به صورت کامل توسط کارکنان واحدهاي مهندسي و توليد داخل اين شركت انجام گرفته كه افزايش توليد را در بر داشته است. همچنین سيستم شارژ آهن اسفنجي در كوره هاي ذوب و بهينه سازي خطوط نورد از جمله مواردي است كه در واحدهاي فني و مهندسي انجام مي شود.
مجتمع فولاد صنعت بناب داراي خطوط متعدد نورد و دو واحد ذوب و ريخته گري قوس و القایي است كه شمش هاي 150 در 150 و انواع مقاطع فولادي اعم از ميلگرد آجدار ساختماني از سايز 8 تا 32 را در گريدهاي مختلف مطابق با استانداردهاي جهاني توليد و راهي بازارهاي داخلي و خارجي مي كند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه