روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر - شماره 3788

واشنگتن‌پست:

ترامپ در فکر نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ است

 واشنگتن پست گزارش کرد، دونالد ترامپ در حالی دارد برای دادن باور غلط پیروز شدنش در انتخابات به جهان تلاش می‌کند که خودش را برای یک اقدام بعدی کاملا متفاوت یعنی نامزدی برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند. به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در محافل و مکالمات تلفنی خصوصی یک اقدام بعدی کاملا متفاوت را مورد بحث قرار داده است: یک نامزدی دیگر برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴.
رئیس جمهور آمریکا در اقدامی به نشانه پذیرش این واقعیت که در ماه ژانویه مسلما باید ریاست جمهوری را ترک کند، به طور جدی مشغول اندیشیدن به زندگی خود پس از کاخ سفید بوده و به مشاورانش گفته که به دنبال این است که یک نیروی حاضر در همه جا در سیاست و رسانه – شاید با یک نامزدی دیگر برای کاخ سفید باشد. ترامپ به افراد معتمدش گفته ممکن است قبل از پایان سال جاری میلادی کمپینش برای انتخابات ۲۰۲۴ را که فورا یک رقابت مجدد بالقوه را میان او و جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایجاد می‌کند، اعلام کند.
در عین حال ترامپ مشغول بررسی راه‌های کسب پول با کار نسبتا کم همچون ایراد سخنرانی‌های پولی برای گروه‌های شرکتی یا فروش بلیط تجمعات است. علاوه بر آن او ممکن است برای نوشتن یک کتاب خاطرات تلافی جویانه مربوط به دوران کارش به عنوان رئیس جمهور و ظاهر شدن در تلویزیونی به صورت پولی یا غیرپولی تلاش کند.
هر چند که بحث قابل توجهی در میان دستیاران ترامپ درباره قصد او برای راه اندازی شرکت رسانه‌ای متعلق به خودش وجود داشته، بسیاری از افراد نزدیک به رئیس جمهور می‌گویند که معتقدند این گزینه احتمالش کم است و یکی از دلایلش این است که این یک مسئولیت دشوار بدون موفقیتی تضمین شده خواهد بود. این مشاوران همچون عده‌ای دیگر که برای این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفتند نامشان را فاش نساختند. همچنین این فشار به روی ترامپ برای پول در آوردن از دوران بعد از ریاست جمهوری با توجه به بدهی‌های شخصی‌اش و دردسرهای حقوقی وجود دارد. او در طی چهار سال آینده بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بدهی مربوط به وامها را باید پرداخت کند و ممکن است متحمل هزینه‌های چشمگیر حقوقی در ارتباط با چند تحقیقات قضایی و شکایت شود.
کریستوفر رودی، یک دوست دیرینه که با رئیس جمهور در ارتباط بوده گفت، ترامپ "تلاش خواهد کرد یک نیروی سیاسی و رسانه‌ای باقی بماند". او عنوان کرد: او همه این کسب و کارهای موجود را دارد. او روابطی جدید خواهد داشت.
هچنین بر اساس این گزارش، ترامپ صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده کند، تلاش خواهد کرد از کسانی که به اعتقادش به او خیانت کردند از جمله کانال فاکس نیوز انتقام بگیرد؛ کانالی که ترامپ مدتها آن را به خاطر پوشش تملق‌آمیز از برخی از برنامه‌هایش تحسین کرده اما حالا به دنبال مجازاتش است.
ترامپ به گفته مشاورانش، بعد از شروع ریاست جمهوری بایدن احتمالا نخست برای تعطیلات زمستانی در باشگاه مارالاگو به فلوریدا خواهد رفت. ترامپ در طول حضورش در ریاست جمهوری مشخصه ثبت نامش به عنوان رای دهنده را از نیویورک به پالم بیچ فلوریدا تغییر داد. افرادی که با ترامپ درباره برنامه‌ها بحث داشته‌اند، گفتند، او احتمالا به شکل فوری بیشتر درگیر کسب و کارهایش که در آمدشان شدیدا پایین آمده، خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه