روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر - شماره 3786

مدیرعامل توانیر اعلام کرد:

افزایش قابلیت شبکه برق در مواقع بحرانی با تعمیر به موقع

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: گسترده‌ترین برنامه تعمیر شبکه برق که از امروز کلیدخورد منجر به افزایش قابلیت شبکه در مواقع بروز بحران خواهد شد.
محمدحسن متولی زاده در مراسم افتتاح گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه برق در محل مرکز پایش صنعت برق در شرکت توانیر افزود: انجام برنامه تعمیر برپایداری شبکه های برق تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه شبکه های برق ایران همواره در معرض آسیب های طبیعی قراردارند افزود: برنامه مذکور برای حفظ پایداری شبکه‌های برق پیش بینی شده است. متولی زاده ادامه داد: این تعمیرات به صورت پیشگیرانه انجام می شود و هدف از آن برقدار کردن شبکه و برق رسانی مطمئن به مشترکان در کوتاه ترین زمان ممکن به هنگام بروز مشکلات و بحران های طبیعی است.
مدیرعامل توانیر افزود: در دور نخست تعمیرات،  یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و بازسازی خواهد شد، این برنامه تا دو روز ادامه خواهد یافت و در این مدت گروه های عملیاتی، علاوه بر سنجش آمادگی خود، نقاط آسیب دیده  شبکه را تعمیر و اصلاح خواهند کرد.
*اولویت در تعمیرات، اصلاح کانون های خطر باشد
معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ( توانیر ) هم با تاکید بر اینکه این تعمیر پیشگیرانه برای حفظ پایداری شبکه برق بسیار با اهمیت است، گفت: در این دور از تعمیرات باید به گونه ای عمل شود که کانون های خطر و مناطق آسیب پذیر شبکه، اصلاح و بازسازی شود.
غلامعلی رخشانی مهر افزود:  این برنامه باید در نهایت منجر به کاهش خاموشی ها و افزایش پایداری شبکه برق شود. وی ادامه داد: با توجه به این که تعمیرات روی خط گرم و شبکه های برقدار انجام می شود، همه نکته های ایمنی برای جلوگیری از بروز حادثه در هنگام انجام کار باید رعایت شود. رخشانی مهر، بر لزوم رعایت همه پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور است که همه برنامه های تعمیراتی شبکه های توزیع برق در همه استان ها منسجم و در دو روز کاری  انجام می شود. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: از این پس مشترکان در سراسر کشور می توانند با بهره گیری از اپلیکیشن برق من و تلفن ۱۲۱، مشکلات شبکه و نقاط آسیب دیده یا کانون های خطر را گزارش کنند.
پیشتر معاون هماهنگی توزیع توانیر به برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه‌های برق اشاره کرد و گفت: این برنامه از ۲۹ و ۳۰ آبان ماه آغاز و پنج شنبه و جمعه آخر هر ماه نیز انجام خواهد شد. رخشانی مهر افزود: برای نخستین بار در کشور و در یک حرکت جمعی، یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و بازسازی خواهد شد که می‌تواند باعث ایجاد هم افزایی و کاهش هزینه‌های تعمیرات شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه