روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان - شماره 3785

معاون وزیر نیرو خبر داد:

تلاش برای کاهش تلفات و افزایش راندمان نیروگاه‌ها تا پایان سال

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات و افزایش راندمان نیروگاه‌ها تا پایان امسال خبر داد.
همایون حائری در آئین بهره‌برداری از 9 پروژه برق‌رسانی در آذربایجان شرقی، به بیان اهمیت پروژه‌های آماده بهره‌برداری از جمله طرح احداث کابل 132 کیلوولت امامیه- مارالان، روشنایی در بافت مرکزی کلانشهر تبریز و فاز اول پروژه مهم پست 230/132/20 کیلوولت GIS مرکزی این شهر پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت بخش صنعت و تولید در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم کشورمان، لزوم برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی از سوی وزارت نیرو بر اساس قوانین موجود را مورد تاکید قرار داد و بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست منطقه صنعتی آخولا را در همین راستا عنوان کرد.
وی، احداث نیروگاه مقیاس کوچک 25 مگاواتی در شهرک صنعتی شهید سلیمی را نیز گام مهمی در راستای سیاست‌های کلان وزارت نیرو در امر تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌مندی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قلمداد کرد.
معاون وزیر نیرو در ادامه در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه در قالب ساخت و سازها، شاهد بهره‌برداری از 9 پروژه در آذربایجان شرقی بودیم، خاطرنشان کرد: پروژه‌های سازوکاری، راهکارهایی هستند که باعث افزایش راندمان و بهره وری می‌شوند.
وی از افزایش راندمان نیروگاه‌ها، کاهش تلفات، تعویض کابل‌های مسی به شبکه‌های خودنگهدار و راه‌اندازی مراکز پایش به عنوان بخشی از پروژه‌های سازوکاری یاد کرد و گفت: هرکدام از پروژه‌ها، باعث افزایش بهره‌وری در حیطه تخصصی خود می‌شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته در زمینه کاهش تلفات به عدد 9.76 درصد رسیدیم که این موضوع نشانگر کاهش بیش از پنج درصدی تلفات در چهار سال گذشته است.
حائری افزود: در پایان سال گذشته، در خصوص افزایش راندمان نیروگاه‌ها نیز به 38.5 درصد رسیدیم و امسال در تلاش هستیم تا این عدد را به 39 درصد افزایش دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران و تلاشگران صنعت برق در استان، گفت: افتتاح این طرح‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور، جای قدردانی دارد و امیدواریم تلاش‌ها در این زمینه افزایش یابد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه