روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان - شماره 3785

معاون اول رییس جمهور:

عده ای تلاش می کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است

 معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر راهبرد عزت، حکمت و مصلحت برای ارتباط و تعامل با کشورهای دیگر تأکید کرده اند، گفت: اگر در چنین مقطعی از این راهبرد استفاده نکنیم پس چه زمانی استفاده خواهیم کرد. مسایل کشور با سوزاندن فرصت‌ها قابل حل نیست.
اسحاق جهانگیری در جلسه با مدیران ارشد شبکه بانکی و بررسی عملکرد برنامه های نظام بانکی در سال جهش تولید، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کمک به مسئولین دولت برای حل مسایل کشور اظهار داشت: آیا شرایطی از این بدتر هم وجود دارد؟ برخی افراد که خیلی ادعا هم دارند فقط این جملات مقام معظم رهبری را تکرار می کنند و تصور می کنند که دیگران متوجه عملکرد آنها نیستند. هر یک از ما در دوران مسئولیت های مختلف خود کارنامه ای داریم و عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد. اگر می خواهیم مسایل کشور و مشکلات مردم را حل کنیم جز از طریق تفاهم، انسجام و مشارکت ملی قابل انجام نیست. وی با اشاره به تحریم ها و اینکه عده ای می گویند کشور همواره از ابتدای انقلاب تحت تحریم ها بوده است، خاطرنشان کرد: درست است که از ابتدای انقلاب اسلامی تحت فشار و تحریم بوده ایم اما تحریم ها با یکدیگر متفاوت هستند. تحریم های اخیر بسیار متفاوت از تحریم های گذشته هستند و آمریکا و شخص ترامپ با تمام قدرت ایستادند تا اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کنند و این فشارها تا حدی بود که حتی کشورهای دیگر نتوانستند به تعهدات خود در مقابل ایران عمل کنند.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه از اواخر سال گذشته شرایط جدیدی تحت عنوان ویروس کرونا، بر کشور تحمیل شد تصریح کرد: بسیاری از کشورها که دارای اقتصاد بزرگی هستند، در مواجهه با بیماری کرونا به رشد منفی بالای اقتصادی رسیدند و این مشکل برای ایران نیز صادق بود و ویروس کرونا ما را نیز با مشکلات مختلف مواجه کرد که در وهله نخست سلامت مردم و سپس مسایل اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشت.
جهانگیری گفت: متأسفانه در این شرایط عده ای سعی دارند همواره مردم را در فضایی تاریک قرار دهند و نسل جوان را نسبت به آینده کشور و سرنوشت خود نگران کنند. در این شرایط ما به دو جهت مسئولیت داریم که فشارها را تحمل کنیم؛ از یک سو قبول مسئولیت کرده ایم که کشور را از شرایط سخت عبور دهیم و از سوی دیگر ما به مردم و کشور علاقمند هستیم چرا که عده ای جان خود را برای کشور داده اند و بهترین فرزندان این کشور برای حفاظت از این آب و خاک فدا شدند. معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ارزیابی اتفاقات اخیر و مواجهه کشور با پیچیدگی ها و فشارهای متعدد نشان می دهد که مسئولین اقتصادی کشور عملکرد خوبی داشته اند، خاطرنشان کرد: البته این به معنای عدم اشتباه نیست چرا که هر مسئول و مدیری ممکن است بر اساس محاسبات و شرایط پیش رو دچار خطا و اشتباه شود که مهم این است که این اشتباهات از طریق نقد دلسوزانه مطرح شود تا امکان اصلاح فراهم گردد. جهانگیری با تأکید بر اینکه باید حس دولت داری را در مردم تقویت کنیم گفت: یکی از بدترین اتفاقات در کشور تضعیف حس دولت داری در مردم است و که باعث می شود مردم احساس کنند حاکمیت توان حمایت از آنها را ندارد.
معاون اول رییس جمهور افزود: عده ای نیز در داخل کشور تلاش می کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است و تصور می کنند که اگر دولت را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند، مردم نگاه مثبتی به آنها خواهند داشت اما در حقیقت مردم آنها را اصلاً به حساب نمی آورند. جهانگیری در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت احیاء اعتماد مردم و تلاش در جهت مثبت شدن افکار عمومی نسبت به آینده کشور اظهار داشت: ترامپ انسانی به معنای واقعی ظالم و زورگو است که تا آنجا که توانست به مردم ایران فشار وارد کرد و تحریم های ظالمانه غیرانسانی به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی بر ملت تحمیل کرد و سردار سلیمانی عزیز قهرمان ملی ما را به شهادت رساند. وقتی چنین فردی در انتخابات ریاست جمهوری رأی نیاورد کاملاً طبیعی است که مردم ایران خوشحال شوند اما این به آن معنی نیست که شخص جدیدی که روی کار آمده باید فردی ممتاز و ویژه تلقی شود

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه